Gå til innhold

Hvordan kan vi snu mønsteret?

Gjest noen som har erfaringer å dele?

Anbefalte innlegg

Gjest noen som har erfaringer å dele?

Det har utviklet seg et uheldig mønster mellom meg og mannen i mitt liv, en evig ungkar jeg har rotet meg borti.

Han trekker seg bort, og jeg blir den som er pågående. Her vil noen kanskje ile til å si at en løsning er å være mindre pågående for å få balansen til å jevne seg ut. Problemet er at det tar så lang tid! Jeg har gitt opp flere ganger, og da tar han initiativet, men det tar så alt for lang tid, som oftest 1-2 måneder.

Vi har snakket om det, men kommer ikke til noen god løsning. Han har rett og slett ikke motivasjon til å ville se meg ofte så lenge jeg også vil. Det er bare når han ser at han virkelig holder på å miste meg at han får ræva i gir. Jeg er sliten nå, og orker ikke mer av dette.

Begjæret ellers er historisk for begges del, men loner-tendensene hans går meg på nervene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370030-hvordan-kan-vi-snu-m%C3%B8nsteret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som Niccolina sier: Du vil aldri kunne forandre ham. Dermed får du valget mellom følgende løsninger:

Aksepter at det er sånn, og lev med det.

Dump ham, og lev med det.

Selvsagt kan du trekke deg mer unna og håpe på at det vil få ham til å komme mer på banen, men det har du visst forsøkt uten særlig hell.

Gjest noenmenneskerersånnbare

Jeg har det helt motsatt av deg. Jeg ønsker litt avstand og tid for meg selv. Han er pågående og vil helst være sammen mest mulig. Jeg merker at han blir muggen og taus av det. Men jeg har sagt det fra dag 1, at dette er viktig for meg. Så jeg har ikke ført han bak lyset på noe vis. Jeg vet at hvis han ikke roer seg ned, så går jeg. Rett og slett fordi jeg har et stort behov for å dipsonere store deler av tiden min selv.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...