Gå til innhold

Bilder av tidligere forhold

Anbefalte innlegg

Min kjæreste gir meg et ultimatum; enten viser jeg alle bildene av xen, samt sletter de... ellers ryker forholdet. opp til meg.

Bildene er lagret på en hardisk som er pakket bort og lagret lagt fra vårt hjem og liv. Her ligger store deler av livet mitt, alt fra forhold, familie, skole, dagbøker etc etc...

Jeg tar aldri bildene frem. jeg er er over og kommet meg langt videre etter forrige forhold. Det er nærmere fem år siden vi var sammen.

Historien til min kjæreste er lang.. dette er bare noe.

Men kort fortalt er det liten tillitt, men ikke noe utroskap. Vi har alltid slitt med en form for sjalusi...spesielt fra hans side.

Hva gjør man? dette er en del av mitt liv. Jeg har ikke noe interresse av å ta frem bildene og henge de på veggen.. man ønsker heller ikke slette de. Det er minner og opplevelser som har gjort til at jeg er den jeg er i dag... Skal jeg slette alt for å gjøre han glad og fornøyd? Er det riktig..? Blir det bedre mellom oss da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370076-bilder-av-tidligere-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med Katt-ja, dersom du føyer ham i dette så er det vel stor fare for at han vil finne noe annet å gnåle om som han vil du skal gi slipp på etterpå?

For noen bilder som ligger på en harddisk på loftet er da ikke noe å krangle om. Eksen har bryllupsalbumet vårt liggende og jeg vet at hans samboer også har sitt. :o) Jeg måtte lete med lys og lykte og endte opp hos min svigerinne for å få se et bilde av eksen til kjæresten min, men der var det hun som hadde tatt med seg rubbel og bit visstnok. Ikke at jeg hadde villet ha henne på veggen, men om det var noen bilder av dem i en skuff eller en album kunne ikke brydd meg mindre.

Gjest luftslott

Det er et utslag av hans sjalusi, og ikke noe du må finne deg i. Han kan ikke kreve at du sletter alt i ditt liv som ikke handler om han... Jeg tenker som Katt-ja at om du imøtekommer dette kravet vil det ikke stoppe med det, det vil komme nye krav.

Du må nok tenke grundig over om du vil bli i et forhold der du ikke får lov å ha et eget liv, der han vil kontrollere deg...

Jeg er iallefall sikker på at jeg ville pakket sakene mine og gått om min samboer hadde krevd noe sånt!

Så han vil både se bildene selv, og at du skal slette dem etterpå? Ikke vis dem til ham. Han høres så kontrolletende ut at han sikkert vil henge seg opp i ting han får se og begynne å grave i det. Du skal heller ikke slette dem. For hva når det blir slutt med nåværende, så skal du sitte igjen uten tidligere bilder bare pga ham?

Fortsetter han å være steil på dette, så ta ham på ordet. Si at du da heller vil at det skal bli slutt. Skulle ikke forundre meg om han da ombestemmer seg.

Gjest Behold deg selv

Uakseptabelt.Her er det snakk om sykelig sjalusi som du ikke skal gi etter for. Skjønner det er vanskelig å forholde seg til, siden du spør om råd. For meg betyr det at du tviler på hva som er rett og galt også når det gjelder andre ting, han har rett og slett for mye makt over deg og du begynner å miste deg selv.

Det er ikke urimelig at du ønsker å beholde minner fra fortiden. Så lenge du ikke vifter med disse bildene opp i ansiktet på ham eller har de på veggen, så er det helt greit. Og hvordan vet han om bildene i det hele tatt, om de er lagret et helt annet sted.

Har du fortalt om det, eller har han tvunget deg til å fortelle??

Stå på ditt, la ham gå om det plager ham så mye. Følg den innerste magefølelsen din, den forteller deg hva som er rett.

Lykke til!

Annonse

Jeg kastet alle bilder av min ex, ikke fordi min nåværende mann ville det, men fordi jeg ikke så noe poeng i å beholde de. Dette forholdet varte ikke lenge, så det var ikke en stor del av mitt liv. Likevel angrer jeg litt på at jeg kastet alt, alle pusur skoledagbøkene, div brev osv.

Jeg skjønner ikke at kjæresten din syns at det er et problem at du har disse bildene.. hadde kanskje skjønt ham om du så på de til dtadighet, men det gjør du jo ikke.

''Hva gjør man? dette er en del av mitt liv. Jeg har ikke noe interresse av å ta frem bildene og henge de på veggen.. man ønsker heller ikke slette de. Det er minner og opplevelser som har gjort til at jeg er den jeg er i dag... Skal jeg slette alt for å gjøre han glad og fornøyd? Er det riktig..? Blir det bedre mellom oss da?''

Det blir bedre i ca 2-3 dager, før han flytter målpostene, og finner på noe annet. Det er stor sjanse for at han vil fortsette slik inntil det ikke er noe igjen av deg.

Jeg synes du bør ta et oppgjør med ham (jo før jo heller), forklare ham at han ikke eier deg, og (om nødvendig) være forbredt på å dra. Ikke pga av gamle bilder som sådan, men fordi han spør deg om noe slikt.

Vær sterk!

Med vennlig hilsen

Slutter meg til de andre her. Ikke kast et eneste bilde. De er en del av fortiden din. Kan hende vil du angre på at du gjorde det.

Det nytter ikke å mate hans sykelige sjalusi og eietrang. Den er et sort hull. Jo mer du putter inn, jo mer vil den suge til seg å kreve.

Jeg ville vurdert alvorlig å bryte et slikt forhold. Ikke pga bildene i seg selv, men pga det uhyrlige i den sjalusien og de kravene han legger for dagen.

Er du ikke klar til å ta et komplett oppgjør med hans sjalusi, bør du komme deg unna. Det samme om han ikke er beredt til å gjøre opp med sin sjalusi når du konfronterer den.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...