Gå til innhold

Et seriøst forhold.

Anbefalte innlegg

Gjest antall partnere-..

Bør man være åpen om antall sex-partnere man tidligere har hatt ovenfor ny partner? Jeg har hatt mange, og det er ikke noe jeg skammer meg over, men er et avsluttet kapittell nå som jeg har møtt en jeg vil satse på. Men er litt redd for at han skal bli "skremt" bort også. Er ikke helt sikker på hvor mange det er selv, men det er et høyt tall. Selv om man skulle ønske at menn og kvinner er likestilt også på dette området, vet vi jo at det er lettere for menn å ha flere enn for kvinner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370097-et-seri%C3%B8st-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke relevant

Jeg kan ikke se noen fordeler ved å legge ut om sitt tidligere sexliv, det er da ikke relevant og fortid er fortid. Selv har jeg 2 lange forhold bak meg, et ekteskap og et samboerskap. Det er de forholdene som er "public" fordi det resulterte i barn.

Hva jeg gjorde før, etter og in between, anser jeg som privat og holder det for meg selv. Punktum.

Annonse

Ser at alle de andre mener at dette ikke betyr noe - jeg synes det betyr noe jeg da. Hadde ikke vært overbegeistret om jeg fant ut at han jeg ville ha hadde vært i seng med halve bygda akkurat.

Så jeg spurte faktisk om sånn omtrent hvor mange han hadde vært i seng med og vi har hatt omtrent like mange sengepartnere, uten at jeg vet hans antall helt nøyaktig da, men det er da heller ikke interessant, bare sånn omtrentlig. Vi utvekslet også noen andre mer intime "saker" og så var vi ferdige med den saken. :o)

Gjest Sina Mina

Nei, det bør man ikke. Jeg ville gjerne vite fordi jeg var nysgjerrig på mannen helt i starten, og hans erfaring, men han avviste hele spørsmålet og ville ikke høre et ord om den saken, både mine ekser og hans ble et ikke-tema (når det gjaldt antall og sexerfaringer). Nå mange år etterpå ser jeg at det var veldig greit. Ingen grunn til å gjøre hverandre usikre. Hvis han spør, svar vagt og si at det er helt uinteressant.

Jeg satt ikke akkurat med bena i kors jeg heller, men antallet er rimelig lavt. Mannen min vet antallet kan telles på to hender, og at han har hatt tilsengs halvparten så mange som meg.

Jeg synes det sier noe om personligheten, og om man har hatt 80 ONS og tilsammen 100 partnere i netto'n, så er det uaktuelt for meg. Da hadde jeg blitt "skremt bort", som du sier.

Annonse

Ser at alle de andre mener at dette ikke betyr noe - jeg synes det betyr noe jeg da. Hadde ikke vært overbegeistret om jeg fant ut at han jeg ville ha hadde vært i seng med halve bygda akkurat.

Så jeg spurte faktisk om sånn omtrent hvor mange han hadde vært i seng med og vi har hatt omtrent like mange sengepartnere, uten at jeg vet hans antall helt nøyaktig da, men det er da heller ikke interessant, bare sånn omtrentlig. Vi utvekslet også noen andre mer intime "saker" og så var vi ferdige med den saken. :o)

Min mann og jeg har også sånn rimelig oversikt over andres sekuelle erfaring, men ingen av oss har @krevd@ å vite, og da tror jeg man evner å leve med svarene (om partneren ikke viser seg å ha vært bygdas Rudberg eller noe). Om spørsmålet stilles omtrent som et ultimatum og detaljer kreves ringer alarmklokkene hos meg.

Min mann og jeg har også sånn rimelig oversikt over andres sekuelle erfaring, men ingen av oss har @krevd@ å vite, og da tror jeg man evner å leve med svarene (om partneren ikke viser seg å ha vært bygdas Rudberg eller noe). Om spørsmålet stilles omtrent som et ultimatum og detaljer kreves ringer alarmklokkene hos meg.

''Om spørsmålet stilles omtrent som et ultimatum og detaljer kreves ringer alarmklokkene hos meg.''

Det var heldigvis ikke sånn jeg la det frem for ham. :o) Ikke hadde jeg noen som helst mistanke om at han hadde vært bortpå halve bygda heller, det er han ikke typen til så jeg var i grunnen temmelig trygg på hva som ville være svaret. :o)

Ultimatumer har i grunnen lite i et likestilt forhold å gjøre.

Etter hva både jeg og mine venninner har erfart fører slik åpenhet på foespørsel/ etter "krav" a l d r i noe godt med seg. De som *ønsker* å vite samsvarer altfor ofte med de som ikke *tåler* å vite.

''De som *ønsker* å vite samsvarer altfor ofte med de som ikke *tåler* å vite.''

Ser ikke hva som er så galt i å ønske å vite sånn ca hvordan kjæresten har levd før. Sier noe om hvem man er som person og hvordan man ønsker å leve.

For noen vil det bety noe om partneren har hatt omkring 8 eller 80 stykker før. Sier noe om hvor mye dette er å satse på i lengden. Ryker (det potensielle) forholdet pga dette, får det være greit.

Noe annet er om man vil grave seg ned i detaljene i sin partners fortid og av prinsipp finne noe galt.

mvh

Om han ikke spør, ser jeg ingen grunn til å fortelle om du ikke ønsker å diskutere det.

Generelt synes jeg det må være lov å ønske å vite ca hvordan en ny partner har levd før, også på dette området. Det forteller noe om hvem man er og hvilke verdier man har. Noen vil legge vekt på det, andre ikke. Akkurat som med andre ting.

Må være greit å f.eks. ikke ville være et tresifret nummer i rekken. (_Ikke_ ment som et hint til deg.)

Å derimot gå i detaljer på hvem, hva og når, kan jeg ikke se det kan komme noe godt ut av.

mvh

''De som *ønsker* å vite samsvarer altfor ofte med de som ikke *tåler* å vite.''

Ser ikke hva som er så galt i å ønske å vite sånn ca hvordan kjæresten har levd før. Sier noe om hvem man er som person og hvordan man ønsker å leve.

For noen vil det bety noe om partneren har hatt omkring 8 eller 80 stykker før. Sier noe om hvor mye dette er å satse på i lengden. Ryker (det potensielle) forholdet pga dette, får det være greit.

Noe annet er om man vil grave seg ned i detaljene i sin partners fortid og av prinsipp finne noe galt.

mvh

Så etter at jeg hadde svart at jeg blandet tråden med en der partneren hadde stilt et ultimatum og krevd å få vite alt om eksen samt at hun skulle brenne bilder, og i en slik kontekst er jeg nok mindre positiv enn deg. I et sunt og jevnbyrdig forholder er det mer vanlig enn uvanlig at man snakker om hvem man er og hva man har erfart tidligere, også seksuelt.

Så etter at jeg hadde svart at jeg blandet tråden med en der partneren hadde stilt et ultimatum og krevd å få vite alt om eksen samt at hun skulle brenne bilder, og i en slik kontekst er jeg nok mindre positiv enn deg. I et sunt og jevnbyrdig forholder er det mer vanlig enn uvanlig at man snakker om hvem man er og hva man har erfart tidligere, også seksuelt.

''Så etter at jeg hadde svart at jeg blandet tråden med en der partneren hadde stilt et ultimatum og krevd å få vite alt om eksen samt at hun skulle brenne bilder, og i en slik kontekst er jeg nok mindre positiv enn deg.''

I en slik kontekst ville jeg anbefalt å ta beina på nakken og komme seg unna fortere enn svint. Den tråden beskriver syk sjalusi og et abnormt kontrollbehov.

Å derimot ønske å vite i grove trekk hvordan en (potensiell) partner har levd og ha preferanser på det området, må være lov. Det handler om vite at man har omtrent sammenfallende verdier.

mvh

''Så etter at jeg hadde svart at jeg blandet tråden med en der partneren hadde stilt et ultimatum og krevd å få vite alt om eksen samt at hun skulle brenne bilder, og i en slik kontekst er jeg nok mindre positiv enn deg.''

I en slik kontekst ville jeg anbefalt å ta beina på nakken og komme seg unna fortere enn svint. Den tråden beskriver syk sjalusi og et abnormt kontrollbehov.

Å derimot ønske å vite i grove trekk hvordan en (potensiell) partner har levd og ha preferanser på det området, må være lov. Det handler om vite at man har omtrent sammenfallende verdier.

mvh

Helt enig i det. Spøkelser i skapet kan dessuten vise seg å være tyngre å forholde seg til når de kommer krypende ette etter ett etterhvert i motsetning til at de kommer fram i lyset med en gang. Bevisst hemmelighold er skjelden et seriøst forholds gode venn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...