Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Leste nettopp en artikkel om at klær ikke bør tørkes inne pga. fare for mugg. Vi har 2 tørkestativer på gjesterommet i 2. etasje hvor vi tørker klær. Vinduet der står som regel på gløtt (ikke om vinteren). Burde vi stoppe å tørke klærne der? Hvor skal man egentlig tørke klærne da?

Nå har vi tørketrommel også, men bruker den bare på sengetøy og håndklær pga. slitasje på klær, kostnader osv. Denne står inne på et vaskerom. Det er en kondenstørketrommel, så det er ikke noe utsug der inne. Blir veldig varmt der inne mens vi tørker. Er dette en grei løsning da? Vi valgte jo kondenstørketrommel nettopp pga å slippe utsug

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370154-t%C3%B8rke-kl%C3%A6r-inne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tørket klær inne siden jeg selv begynte å vaske dem og aldri sett antydning til mugg hverken på klær eller rom de tørkes i. Gjør som du alltid har gjort og sørg for at de tørkes i rom hvor du har varmekilder på vinter så slipper du nok alt som har med mugg å gjøre.

Gjest aldri mer innetørking

Vi måtte slutte med å tørke klær inne, kjøpte istedet tørketrommel.

Vinduene ble våte da vannet i klærne fordampet, det rant vann ned på karmen som ble mugg om vi ikke tørket opp hele tiden. Det var et pes. Vått på alle vinduer.

Annonse

Jeg har aldri hatt problemer med mugg e.l. når jeg har tørket klær inne, men har (nesten) alltid hatt tørkestativet på badet eller vaskerommet, i hvert fall på et oppvarmet rom. Jeg hater å se tørkestativ i stua, men det er en annen sak...

Ei venninne fikk en kjemperegning fra husverten pga fuktskader da hun flyttet ut, hun tørket klær på et uoppvarmet soverom.

Jeg har aldri hatt problemer med mugg e.l. når jeg har tørket klær inne, men har (nesten) alltid hatt tørkestativet på badet eller vaskerommet, i hvert fall på et oppvarmet rom. Jeg hater å se tørkestativ i stua, men det er en annen sak...

Ei venninne fikk en kjemperegning fra husverten pga fuktskader da hun flyttet ut, hun tørket klær på et uoppvarmet soverom.

Har du slange fra kondenstørketrommel til avløp, eller tømmer du tanken for hver gang? Jeg synes det ble mindre fuktighet i rommet etter at jeg fikk montert slange. Men varmt blir det, så døra til vaskerommet står alltid åpen når tørketrommelen går (ellers stopper trommelen pga for høy temperatur).

Har du slange fra kondenstørketrommel til avløp, eller tømmer du tanken for hver gang? Jeg synes det ble mindre fuktighet i rommet etter at jeg fikk montert slange. Men varmt blir det, så døra til vaskerommet står alltid åpen når tørketrommelen går (ellers stopper trommelen pga for høy temperatur).

Nei har ikke slange. Men blir det fuktskader når ikke lufta blåses ut?

Jeg tørker klær på soverommet og har alltid vinduet åpent, hele året. Det hender jeg lukker det om natten når det er veldig kaldt, men da åpner jeg det igjen på morgenen. Aldri fukt på vinduet eller mugg.

Ok, men skal man ha lufting eller varme på? blir helt forvirra jeg

Ok, men skal man ha lufting eller varme på? blir helt forvirra jeg

''Ok, men skal man ha lufting eller varme på? blir helt forvirra jeg''

Lufting! Du trenger ikke så veldig mye varme, men luft godt ellers blir fukten værende i rommet og da blir det mugg. Jeg har ikke noe varme på soverommet, men får litt fra naboen under selvfølgelig, men klærne tørker helt fint allikevel. :o)

''Ok, men skal man ha lufting eller varme på? blir helt forvirra jeg''

Lufting! Du trenger ikke så veldig mye varme, men luft godt ellers blir fukten værende i rommet og da blir det mugg. Jeg har ikke noe varme på soverommet, men får litt fra naboen under selvfølgelig, men klærne tørker helt fint allikevel. :o)

''Jeg har ikke noe varme på soverommet, men får litt fra naboen under selvfølgelig''

'naboen under' var da også noe å kalle kjære3ten sin ;-)

Annonse

''Jeg har ikke noe varme på soverommet, men får litt fra naboen under selvfølgelig''

'naboen under' var da også noe å kalle kjære3ten sin ;-)

'''naboen under' var da også noe å kalle kjære3ten sin ;-)''

Øh? Jeg er da ikke kjæreste med naboen i etasjen under?! Heldigvis.

Jeg tror nok du hadde merket det på lukt og dugg på vinduer. Det slet vi med der vi bodde før. Det ble veldig tett der grunnet nye vinduer og ingen ventiler. Hadde noen eksperter de sa at veldig mye av fuktigheten forsvant om klærne fikk henge ut noen få timer. Jeg har vaskerom med varmekabler og tørker mesteparten der. Men tørker i stua om jeg har mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...