Gå til innhold

Følelsen av å miste pusten

Anbefalte innlegg

Hei Jeg er ei jente på 21år, som regner meg selv som ganske frisk. Men til tider, kanskje et par ganger i uka på det ofteste får jeg følelsen av at pusten blir slått ut av meg... Det er uavhengig av aktivitet, jeg kan sitte rolig i sofaen å få denne følelsen. Føles nesten som brystkassen går litt inn, og all pust blir presset ut av meg uten at jeg klarer å trekke pusten inn iløpet av noen sekunder. Men det varer aldri lenger enn kanskje 10 sekunder. Det er en ganske ekkel følelse i hele brystkassen... Lurte på om dette er noe normalt? Eller burde jeg ta det opp med fastlegen min?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370184-f%C3%B8lelsen-av-%C3%A5-miste-pusten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Det er litt vanskelig å si hva dette kan være og det er lurt å oppsøke fastlegen og eventuelt lytte på lungene eller å ta et bilde. Mellomgulvet (diafragma) er den viktigste pustemuskelen og det kan hende at du bruker denne feil. I så fall vil behandlingen eventuelt være hos fysioterapeut som gjennomgår riktig pusteteknikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...