Gå til innhold

Betennesle i kroppen

Anbefalte innlegg

Gjest lise amalie

Hei. Jeg har over flere år jevnlig fått følelsen av betennelse i kroppen, ledd verker akkurat som starten av en innfluensa. Det kan til og med svi i halsen og gi lett hodepine. Men har lært med årene at det bryter aldri ut og det kan virke som at dette skjer når kroppen er sliten. Men igjen da tåler kroppen min veldig lite. Det gjelder kanskje om jeg trener litt "mye", eller har hatt en slitsom dag på jobben. Føler at jeg tåler lite før jeg blir sliten. Og føler meg lite motivert til veldig masse. Jeg har alltid vært litt sånn, men ikke så ille som nå. Jeg er ikke deprimert, men veldig demotivert. Og det er trist å kjenne på. Vil helst være i fred både sosialt og med jobb. Liker å være hjemme med samboer. Jeg har slitt med spiseforstyrrelse før, og vært sykemeldt nå i 8 mnd for jeg traff "lettveggen"/"flink pike syndrom"/ sliter med lett sosial angst. Jeg har gått i god behandling for dette, og vært flink når jeg har vært hjemme. Stått opp tidlig hver dag, gjort masse hjemme om dagen, gått i behandling og trent 2-4 ganger i uken. Jeg er veldig opptatt av og ikke la dette styre livet mitt, jeg vil være "flink" og gjøre riktig, men det er tungt å presse seg hele tiden. Men tenker siden jeg fortsatt ikke føler noe mer motivasjon og kroppsverke kommer fortsatt hyppig, om det kan være noe annet som er problemet? Jeg er jo bare 30 år. Det er ikke noe jeg ønsker meg mer enn barn, men kan ikke skjønne hvordan jeg noen gang skal greie full jobb og barn, greier jo ikke jobb alene nå engang. Tenker ofte på om det kan være ME, og hvordan kan jeg finne ut av det i tilfelle?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370253-betennesle-i-kroppen/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei, du har kanskje funnet ut av dette allerede, men tar sjansen på å svare deg. Du skriver at du har vært sykemeldt i 8 mnd pga bl.a. "flink pike syndromet" og du prøver å gjøre alt riktig nå og være flink slik at du skal få tilbake motivasjonen. Min oppfating er at du er like flink nå - du fortsetter "flink pike syndromet" i stedet for å sette deg ned å kjenne på deg selv, dine ønsker og din vilje. Kanskje det ikke er din natur å stå opp grytidlig, være husmor og trene 2-4 ganger i uka. Kanskje du må finne de rutinene som passer deg og din kropp i stedet for å leve opp til andres forventninger av deg? Du er den eneste som kan gjøre deg selv lykkelig, men da må du lytte til kroppen din.

Ved å kjenne, ta hensyn til og ikke minst akseptere deg selv med alle feil og mangler, så vil du kanskje merke at du endrer innstilling til flere ting i livet. Alt blir ikke så uoverkommelig når du skjønner og aksepterer din egen begrensning. Vi jenter MÅ ikke alltid være flinke piker! Du har vel hørt ordtaket: "flinke piker kommer til himmelen. Slemme piker kommer dit de vil":) Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370253-betennesle-i-kroppen/#findComment-3238305
Del på andre sider

Stig Bruset - Alt. medisin

For å vurdere og om hva slags betennelse man har i kroppen kan legen ta crp, senkning og måle balansen mellom de hvite blodlegemene. ME er en sykdom man ikke kan påvise ved blodprøver, men diagnosen stilles ut fra grundige undersøkelser og typiske symptomer. I ditt tilfelle vil jeg anbefale å undersøke stoffskiftet, antistoffer mot ulike virus som mononukleose og CMV, samt ernæringstilstand inkludert jern, vitamin B12, folat og vitamin D. Alt dette kan du få gjort hos fastlege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370253-betennesle-i-kroppen/#findComment-3239512
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...