Gjest Isabel Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 I dag fikk vi invitasjon til julebord. Det er en gjeng m/venner fra min samboer sin side, som samler sammen til årlig julebord. På det julebordet er det ei jente som heter X, og hun er en ex av min samboer, og jeg blir sint og får vondt innvendig bare jeg ser navnet hennes. Det er sikkert bare irrasjonelt av meg. Og i år er det selvfølgelig X sammen med XX som arrangerer julebordet. I fjor var første gangen vi var der. Når vi var på vei hjem, kom hun løpende og sa til min samboer at "skal du hjem nå, jeg trodde jeg skulle få siste dansen" osv. osv. Før det hadde hun sett på han hele kvelden og spesielt under damenes tale som det var hun som holdt. Min samboer har selvfølgelig lyst til å gå, ikke pga henne, men pga de andre vennene, jeg har ikke lyst. Og det verste jeg kan se for meg er at hun passer på å plassere han ved siden av seg ved bordplasseringen. Det takler jeg nok bare ikke. Snakket nettopp med min samboer om det, men han kunne ikke skjønne at det var noe problem. Så enkelt for han å si. Synes det er litt vel arrogant å si at det ikke er noe problem, så lenge jeg blir utenfor av det, og sitter her med vond følelse i magen og allerede gruer meg. Måtte bare få det ut. Har dere noen gode råd til hvordan jeg skal takle dette. Ville jo helst sagt at selvfølgelig vi går dit, det blir så bra så, smile hele kvelden og DRITE i X, men jeg tror ikke jeg klarer det. Invitasjonen er jo selvfølgelig bare sendt til han, enda hun vet han er både samboer og har fått barn, kunne i det minste skrevet m/samboer. Navnet mitt står jo på listene fra i fjor også, så egentlig så burde navnet mitt vært med i invitasjonen også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37032-hvordan-takle-ex-p%C3%A5-julebord/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest JNN Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Nå er hun sammen med en annen mann som er på samme festen. Tror du ikke det endrer på ting? Kvinner har en utrolig evne til å bli støtt, forurettet etc for nærmest enhver ting...( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37032-hvordan-takle-ex-p%C3%A5-julebord/#findComment-141145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lotus65 Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 DRIT I EKSEN HANS, Husk at din mann/samboer har valgt å leve med deg, ikke ødelegg for deg selv med denne sjalusien din. Har du tenkt på at du skal være glad at denne dama er hans EX, ellers hadde ikke du vært samboer med han nå?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37032-hvordan-takle-ex-p%C3%A5-julebord/#findComment-141146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Joda, dette fikser du fint. For det første høres det ikke ut som om du har noen grunn til å være sjalu. Og jeg synes ikke du skal drite i X. Hun er sikkert en hyggelig jente. Kanskje er hun usikker på deg og tror du ikke liker henne? En føler seg så mye bedre hvis en klarer å tenke positivt i slike situasjoner. At det kan bli litt mimring mellom exer på et julebord er helt vanlig og ingenting å ta alvorlig. Kanskje har hun fremdeles et godt øye til ham, men det er tydeligvis ikke gjensidig, siden han virker å ha et helt naturlig og uproblematisk forhold til henne. Selv har jeg vært i denne situasjonen i alle varianter, både som ektefelle, exkone og ny kjæreste. Og det har gått bra. Sannsynligvis går det hele mye bedre enn du tror på forhånd! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37032-hvordan-takle-ex-p%C3%A5-julebord/#findComment-141155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isabel Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Nå er hun sammen med en annen mann som er på samme festen. Tror du ikke det endrer på ting? Kvinner har en utrolig evne til å bli støtt, forurettet etc for nærmest enhver ting...( Hvorfor må hun ha en mann for at det skal endre på ting ? Innrømmer hun da at uten mann er hun interessert, ville oppført seg anderledes etc........... og i så tilfelle hvorfor ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37032-hvordan-takle-ex-p%C3%A5-julebord/#findComment-141164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Hei! Så er det snart jul igjen - med ditto muligheter for flørting, sjalusi og utroskap. Jeg tror din takling av det aktuelle julebordet, først og fremst avhenger av ditt indre og hvordan du tenker om parforhold og samlivsbrudd. Tips til gjennomtenking: 1. Plages du av at du ikke er den første i din partners liv? 2. Hvis ja, hva vil du gjøre for å falle til ro med det? Trenger du å snakke med noen, gjerne fagperson, for å få orden inne i deg? 3. Har din partner forstått hvor ekkelt du synes hans x ter seg? Har du fortalt han dette ærlig og tydelig, i en samtale når dere har god tid? Selv om han ikke er enig, er det viktig at han respekterer dine følelser. Men det kan ende med at dere velger ulikt når julebordet kommer. 4. Det er ditt valg om du vil gå eller la være på julebordet. Du har tid til å jobbe med saken og tenke ut konsekvensene av om du går eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37032-hvordan-takle-ex-p%C3%A5-julebord/#findComment-141180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickelodeon Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Vet hvordan du har det, jeg. Det er veldig vondt å komme i den situasjonen du er i nå. Var i en nokså lik situasjon for noen år siden, men dette var et bryllyp. Det endte med at jeg fikk overtalt typen min til ikke å gå. Angrer litt den dag i dag, det var gode venner av ham som skulle gifte seg. Problemet mitt var at x'en til mannen min var forlover for bruden. Og jeg tålte ikke synet av henne. Tenker tilbake at jeg skulle kanskje ha gått, for det at vi ikke møtte opp ødela vennskapet for han. I tillegg til at han hadde gjort slutt med forloveren til bruden, da. De var et sånt 4-kløver som alltid fant på ting - you know. Det er vanskelig - jeg ville ikke la han dra alene - og mannen min innså nok at det ville bli særledes lite vellykket om jeg ble med. (Sur og gretten - og hysterisk sjalu). Vi ble hjemme. Heldigvis fikk vi invitasjon bare 3-4 uker før bryllupet slik at vi kunne si vi hadde andre planer... Men i ettertid lurte jo _alle_ på hvorfor VI ikke var der.. Klarer du å overleve den ene kvelden? Snakk med samboeren din og få han til å forstå hvordan du har det. Få han til å forstå at han er _nødt_ til å holde seg til deg hele kvelden. Ikke snakke med x'en - og hvis hun snakker til han - at han avslutter kort, og kommer tilbake til deg? Jeg er nok ikke noe særlig flink til disse tingene selv. Jeg er utrolig sjalu som perosn, og sjalusi kan ødelegge altfor mye. De som ikke er sjalu - de vet ikke hvor vondt det er - og hvor lite man kan styre sjalusien sin. Jeg kan jo trøste deg med at det verste går over etterhvert som du blir mer sikker på samboeren din. Jeg har ikke problemer med x'en hans lenger heller jeg - selv om hun kanskje har... Jeg er nemlig endelig blitt trygg på at han elsker meg, nemlig. Det tar litt tid... for sjalu sjeler som meg;-) I bunn og grunn vet du nok svaret selv - om du skal gå på julebordet eller ikke. Men det viktigste for deg er å snakke igjennom det hele med samboeren din rolig og behersket. HAN skjønner nok ikke at det er noe problem, men må innse at siden du har et problem - er det noe dere må jobbe dere igjennom - sammen. God julefeiring! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37032-hvordan-takle-ex-p%C3%A5-julebord/#findComment-141455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isabel Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Vet hvordan du har det, jeg. Det er veldig vondt å komme i den situasjonen du er i nå. Var i en nokså lik situasjon for noen år siden, men dette var et bryllyp. Det endte med at jeg fikk overtalt typen min til ikke å gå. Angrer litt den dag i dag, det var gode venner av ham som skulle gifte seg. Problemet mitt var at x'en til mannen min var forlover for bruden. Og jeg tålte ikke synet av henne. Tenker tilbake at jeg skulle kanskje ha gått, for det at vi ikke møtte opp ødela vennskapet for han. I tillegg til at han hadde gjort slutt med forloveren til bruden, da. De var et sånt 4-kløver som alltid fant på ting - you know. Det er vanskelig - jeg ville ikke la han dra alene - og mannen min innså nok at det ville bli særledes lite vellykket om jeg ble med. (Sur og gretten - og hysterisk sjalu). Vi ble hjemme. Heldigvis fikk vi invitasjon bare 3-4 uker før bryllupet slik at vi kunne si vi hadde andre planer... Men i ettertid lurte jo _alle_ på hvorfor VI ikke var der.. Klarer du å overleve den ene kvelden? Snakk med samboeren din og få han til å forstå hvordan du har det. Få han til å forstå at han er _nødt_ til å holde seg til deg hele kvelden. Ikke snakke med x'en - og hvis hun snakker til han - at han avslutter kort, og kommer tilbake til deg? Jeg er nok ikke noe særlig flink til disse tingene selv. Jeg er utrolig sjalu som perosn, og sjalusi kan ødelegge altfor mye. De som ikke er sjalu - de vet ikke hvor vondt det er - og hvor lite man kan styre sjalusien sin. Jeg kan jo trøste deg med at det verste går over etterhvert som du blir mer sikker på samboeren din. Jeg har ikke problemer med x'en hans lenger heller jeg - selv om hun kanskje har... Jeg er nemlig endelig blitt trygg på at han elsker meg, nemlig. Det tar litt tid... for sjalu sjeler som meg;-) I bunn og grunn vet du nok svaret selv - om du skal gå på julebordet eller ikke. Men det viktigste for deg er å snakke igjennom det hele med samboeren din rolig og behersket. HAN skjønner nok ikke at det er noe problem, men må innse at siden du har et problem - er det noe dere må jobbe dere igjennom - sammen. God julefeiring! Hei Takk for svar. Godt å se at det er noen andre som forstår hvordan det føles også. Hvis du vil kan vi mailes og utveksle erfaringer. Mailadressen min er [email protected] :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37032-hvordan-takle-ex-p%C3%A5-julebord/#findComment-141461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.