Gå til innhold

Flyttet - total panikk!

Anbefalte innlegg

Vi har lenge vært på utkikk etter en større bolig da vi "vokste" ut av den leiligheten vi hadde. I det området vi bodde i nådde vi ikke opp når det kom til det økonomiske, så vi innså at vi måtte flytte litt på oss for å få større plass. Vi brukte flere år på å kikke rundt, men det ble aldri noe ut av det. Nå på sensommeren var vi på en visning der det ikke kom inn noen bud. Vi la oss under prisantydning og fikk napp.

Da begynte plutselig tankene å komme. Lengre reisevei til og fra jobb. Ungene må bytte skole. Mer usentralt. Greit, vi hadde tenkt på dette, men på en mer "romantisk måte".

Ungene har hatt en tung periode da de innså at vi skulle flytte til et annet sted. Nå har vi akkurat kommet oss i hus, og jeg har fått total panikk. Kroppen og sinnet er helt ute av kontroll, noe som går ut over partneren min, og ungene selvsagt.

Jeg har bare lyst til å legge meg og sove, for så å våkne opp i gamle leiligheten med visshet om at jeg har drømt en dårlig drøm.

Jeg hadde mange ideer og visjoner med huset, men nå ser bare problemer samtidig som jeg ikke skjønner hvorfor vi var så dumme å forlate et sted vi trivdes så godt.

Hva gjør jeg/vi?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370348-flyttet-total-panikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp av og gi det nye huset en sjanse. Det er ofte skremmende med noe nytt. Men så blir dere kjent, finner ut av ting og oppdager at det går an å bo der også. Nyt den større plassen. Tving deg til å se etter det positive.

Om et år skal du se du er glad for at dere flyttet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370348-flyttet-total-panikk/#findComment-3234308
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Har også flyttet i høst!

Det tar tid å bo seg til i nytt hus, med nye naboer og reisevei til jobben og ny skole og venner for barna.

Vi har inkludert barna, og de har vært veldig positive og jeg er overbevist om at deres åpne og imøtekommende vesener har gjort at de har lett fått seg venner. Vi har tre barn, en smårolling i barnehage, en i barneskolen og en som går på ung.skolen.

Det er mye å forholde seg til for oss voksne også, mange nye foreldre og lærere og læringsplaner osv..

Planlegg en fest eller en happening i det nye huset, som gjør at dere har noe å se frem til nå utover høsten!

Forsøk å vær positiv overfor barna og venner, familie, kollegaer osv. Da blir det så mye enklere for dere alle sammen.

Dette går seg helt sikkert til :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370348-flyttet-total-panikk/#findComment-3238657
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...