Gjest eirikb Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Hei, jeg har skrevet et innlegg til deg tidligere angående problemer med et hakeimplantat. Jeg har nå fått tilbud om å erstatte denne med en ny. Kirurgen trodde muligens bevegelse av implantatet skapte problemene med nummenhet, ømhet og "maur". Han var sikker på at problemene ville bli borte om jeg byttet ut dagens silikonimplantat med et nytt implantat. De benyttet et annet implantat idag sa han, som ble skrudd fast med 2 skruer, slik at det ikke skal flytte på seg. Jeg spurte hva slags implantat dem brukte nå, og da fikk jeg til svar at det var Medpor. De sa at de hadde hatt null problemer med Medpor etter å ha brukt det de siste 2 årene. Kirurgen mente også at det var lurt i mitt tilfelle i og med at silikonimplantatet mitt sansynligvis hadde flyttet på seg. Et Medpor-implantat vil sitte fast. Men jeg har jo lest at flere kirurger ikke vil bruke dette materialet, fordi det er veldig vanskelig å fjerne i ettertid i og med at det gror fast med alt under huden. Hva mener du om dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/370468-hakeplastikk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Beklager så mye at dette svaret ikke kommer før nå, men det skyldes kommunikasjonsproblemer. Først: Jeg er slett ikke sikker på at problemene blir borte med medpore, men jeg har jo ikke sett deg. Personlig har jeg i sin tid brukt tilsvarende materiale til ansiktsimplantasjon andre steder, men ikke på haken, slik at jeg kan ikke snakke av personlig erfaring. Dernest: Medpore er mye vanskeliger å fjerne, og silikonprotesene, som vi bruker medfører svært lite problemer, og noen av mine pasienter har jeg sett igjen mer enn 20 år etter! Jeg har det inntrykk at flertallet av mine kolleger foretrekker silikon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/370468-hakeplastikk/#findComment-3263926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.