Gå til innhold

Utslett - jente 8 år!

Anbefalte innlegg

Hei. Min datter har hatt 3 vorter på kne, og fotblad. Disse ble betente for et par uker siden, og har nå tørket inn. I etterkant har hun utviklet utslett på albuer, kne, innside av lår. På albuen er det et par store eksem, med små nupper rundt. På innside av lår er det større felt, med små røde nupper. Hun har også nå fått hvite nupper på fingrene. Jeg var hos fastlege i går og han klarte ikke å stille diagnose, mente kanskje det kunne være psoriasis. Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal håndtere dette. Hva ville du gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370552-utslett-jente-8-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det ble mye ubehag og sårt, så hadde jeg bedt om henvisning til hudlege.

Forøvrig har jeg tro på at man kan teste ut reseptfrie kremer, apotekene har som regel et godt utvalg og hyggelige folk som har litt peiling.

Takk for raskt svar. Har du noen formening om hva dette kan være? Tror du det vil gå over av seg selv??

Takk for raskt svar. Har du noen formening om hva dette kan være? Tror du det vil gå over av seg selv??

Kan være alt fra en engangshendelse som reaksjon på noe hun har vært borti eller noe hun har spist. Ikke godt å si. Men du bør følge med. Og gir det seg ikke så be om time hos hudlege.

Skal ta med vesla mi til hudlege når det blir kaldt ute, hun får alltid vonde sår på håndbakene. Vi har smurt med reseptfri svak kortison med godt resultat. Men jeg vil gjerne vite hva det er og om vi kan forebygge med noe.

Kan være alt fra en engangshendelse som reaksjon på noe hun har vært borti eller noe hun har spist. Ikke godt å si. Men du bør følge med. Og gir det seg ikke så be om time hos hudlege.

Skal ta med vesla mi til hudlege når det blir kaldt ute, hun får alltid vonde sår på håndbakene. Vi har smurt med reseptfri svak kortison med godt resultat. Men jeg vil gjerne vite hva det er og om vi kan forebygge med noe.

Har vært på apoteket nå og fått kortisonsalve. Håper det hjelper. Farmasøyten antydet at det kunne være psoriasis, at det lignet på det. Håper sterkt på at dette er en engangshendelse som resultat av noe hun har spist, vært i kontakt med.

Gjest Niccolina

Har vært på apoteket nå og fått kortisonsalve. Håper det hjelper. Farmasøyten antydet at det kunne være psoriasis, at det lignet på det. Håper sterkt på at dette er en engangshendelse som resultat av noe hun har spist, vært i kontakt med.

Jeg ville som EnolaGay sier bedt om henvisning til hudlege. Men det er ikke mange med kommunal avtale, så kanskje er det like greit å gå privat. Dyrtere, men mye kortere ventetid. Håper det løser seg!

• 4 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...