Gjest 1981bolla Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Jeg fikk en baby for 7mnd siden, og har hele veien ammet mye,men min mann og jeg har ikke brukt noe prevansjon, da vi strevde veldig lenge med å få en baby, og trodde det var veldig dårlig odds på å bli gravid nå.. Jeg har i ca 1uke hatt småblødninger og brunlig utflod,men det har nå avtatt. (jeg har hatt mange spontanaborter før, og det var ikke en slik blødning)Jeg oppsøkte gynekolog for 2dager siden, og fikk innvendig ultralyd hvor hun sa hun ikke så noe, og vi tok graviditetstest , som hun sa var negativ, men senere ringte opp igjen å sa var positiv alikevel. Etter første dag i siste menustrasjon er jeg da 5uker på mandag, burde ikke det ha syntes på ultralyden da? Tok også en graviditetstest med ukeindikator i dag, og den sa jeg var gravid 1-2uker. Jeg skjønner ikke noe! Hva skal jeg stole på? Kan det bety at det har vært en spontanabort? Jeg ønsker absolutt ikke å være gravid nå, og vurderer abort i såfall,men dersom jeg er gravid og bestemmer meg for å beholde, bør man da slutte med amming?og hvis man tar folat etc da, vil det påvirke morsmelken på negativ måte for eksisterende barn? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/370593-uplanlagt-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 For å få det avklart bør du få gjort en ny undersøkelse i neste uke, ca en uke etter første. Det sikreste er en blodprøve, og så en ny ultralyd for å være sikker på at fosteret er i live og det ikke har vært en tidlig abort. Ultralyd i uke 5 kan være vanskelig, da man ikke ser hjerteaktivitet så tidlig. Du kan gjerne fortsette ammingen selv om du er gravid og spiser folat. Det er nok skjedd ganske ofte, at en kvinne har gått fra graviditet til graviditet uten å vite at en ny graviditet var på vei mens hun ammet. Du er tilsynelatende 30 år og har hatt problem med å bli gravid første gangen. Det må du ta med i overveielsene om du ønsker å fortsette svangerskapet. Jeg håper dere finner den beste løsningen i aktuelle situasjon, men få altså en snarlig sjekk av forholdene. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/370593-uplanlagt-gravid/#findComment-3237241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Vi slet også med å bli gravide, og brukte ikke prevensjon etter første barn. Jeg fullammet. Og plutselig var jeg gravid igjen. Det er trist å si, men jeg ble ikke glad da gravitesten var positiv. Men, dette endret seg underveis. Det var vanskelig å bestemme termin, da jeg ikke hadde hatt noen skikkelig menstruasjon siden første fødsel. Jeg hadde en festeblødning, som jordmor brukte som siste menstruasjon. Dette ga jo helt feil termin, men ingen hørte på meg Ikke før 4 år etter at barnet var født fikk jeg medhold i at det nok var mine antagelser om termin som var rett Uansett, det er 14,5 mnd mellom mine to første. Det var en slitsom tid de første månedene, men så gikk det seg til. Jeg ble en mester på å organisere Jentene er nå 10 og 11 og jeg er kjempeglad de kom når de kom 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/370593-uplanlagt-gravid/#findComment-3244539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.