Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke du trenger å si mere enn det som allerede har kommet fram. Det er nok best for alle parter. Samboeren din vil nok også bare bli mere såret om du sier mere.

Jeg tenker det samme - men klarer han å slå seg til ro med det? Jeg er i mot å si at man har vært utro for å lette egen samvittighet, men nå vet han jo a, og ber instendig om å få b...

Samtidig er jeg redd det vil ødelegge han helt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370597-the-end/page/2/#findComment-3237970
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• huuff

48

• Sør

23

• PieLill

22

• nitty-gritty

15

Mest aktive i denne tråden

Han vil fortsette, tror jeg. Men det er mer tvilsomt hvis jeg sier alt. Jeg tror bare ikke han kommer til å leve med det. Er rett og slett redd for hva han kan gjøre. Da er det bedre at jeg trekker meg unna.

Det er jo praktisk for deg at du først nå bekymrer deg for hva samboeren din kommer til å gjøre og at sannheten kommer til å knekke han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370597-the-end/page/2/#findComment-3237971
Del på andre sider

Gjest se framover

Jeg tenker det samme - men klarer han å slå seg til ro med det? Jeg er i mot å si at man har vært utro for å lette egen samvittighet, men nå vet han jo a, og ber instendig om å få b...

Har du vært utro så innrøm at du har vært det over så og så lang tid. Jeg mener at du trenger ikke å gå detaljert inn på hva dere har gjort. Dere kan aldri bygge et forhold på at du holder det skjult at du har vært utro. Han må få tillit til deg igjen og det tror jeg blir veldig vanskelig i dette tilfellet. Etter det jeg har forstått nå så har du vært utro over tid, det tror jeg kan bli tungt å svelge, men det må til. Du må bare være så ærlig, synes jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370597-the-end/page/2/#findComment-3237972
Del på andre sider

Det er jo praktisk for deg at du først nå bekymrer deg for hva samboeren din kommer til å gjøre og at sannheten kommer til å knekke han.

Ja, jeg har levd i min egen lille boble og svermet for han andre. Det er klart de dype følelsene for min kjæreste et halvt år kommer tydelig frem nå. Jeg ønsket kanskje å gå, men ikke på denne måten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370597-the-end/page/2/#findComment-3237973
Del på andre sider

Annonse

Har du vært utro så innrøm at du har vært det over så og så lang tid. Jeg mener at du trenger ikke å gå detaljert inn på hva dere har gjort. Dere kan aldri bygge et forhold på at du holder det skjult at du har vært utro. Han må få tillit til deg igjen og det tror jeg blir veldig vanskelig i dette tilfellet. Etter det jeg har forstått nå så har du vært utro over tid, det tror jeg kan bli tungt å svelge, men det må til. Du må bare være så ærlig, synes jeg.

Det er detaljer han vil vite; altså type seksuelle handlinger. Han håper vel det kun har vært litt tafsing med klær. Men det har det jo ikke. Tidsaspektet vet han - men han har ikke kommentert det ennå - er jo mye over et år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370597-the-end/page/2/#findComment-3237976
Del på andre sider

Ja, jeg har levd i min egen lille boble og svermet for han andre. Det er klart de dype følelsene for min kjæreste et halvt år kommer tydelig frem nå. Jeg ønsket kanskje å gå, men ikke på denne måten.

''Det er klart de dype følelsene for min kjæreste et halvt år kommer tydelig frem nå.''

Det er vel heller frykten for å bli alene som kommer tydelig fram nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370597-the-end/page/2/#findComment-3237978
Del på andre sider

Jeg er enig med deg. Han andre mente at det vi har gjort ikke skulle ødelegge 15 år. Som om det bare var å bryte pga noe annet eller fortsette. Jeg håper jeg klarte å være tydelig på at det er jo nettopp pga HAN det nå ryker. Enten fordi min samboer ikke kan fortsette eller fordi jeg må gå fordi jeg er forelsket i han andre. Jeg vet ikke. Har ikke hørt stemmen hans på nesten 2 mnd nå og fikk nesten blackout. Faen at jeg kunne bli så hektet på han.

Min samboer nekter å snakke med meg før han får sannheten.

Jeg er helt ute nå. Vurdere å si at vi har vært utro - thats it - ingen flere detaljer. Jeg vet samtidig at da ødelegger jeg forholdet til HAN også. (jeg skriver store bokstaver for å skille - ikke for å utheve!!) HAN mener det ikke fins bevis, så vi kan gå for klining, roting, dansing på fester + masse meldinger/mail.

Jeg har lyst til å gå innom kontoret hans i morgen, si at nå ser han meg aldri mer, hvis ikke han vil noe mer med meg, og samtidig fortelle at jeg kommer til å si at vi h a r vært utro til min samboer.

Alt er kaos...

''Min samboer nekter å snakke med meg før han får sannheten.''

Det gjør han helt rett i. Du skylder ham sannheten, både om at du har vært uttro og hvor lenge. Men spar ham for de pikante detaljene. Så blir det opp til samboeren hva han gjør videre.

''Jeg er helt ute nå. Vurdere å si at vi har vært utro - thats it - ingen flere detaljer. Jeg vet samtidig at da ødelegger jeg forholdet til HAN også. (jeg skriver store bokstaver for å skille - ikke for å utheve!!) HAN mener det ikke fins bevis, så vi kan gå for klining, roting, dansing på fester + masse meldinger/mail.''

Men kjære deg. Klynger du deg forsatt til herr snurrebassvinger? Ser du ikke at forholdet til ham alt er ødelagt. Han respekterer deg ikke. Han bryr seg ikke om deg. Alt han tenker på er å berge sitt eget feige skinn. Akkurat nå trenger han deg til å lyve for seg. Så kaster han deg vekk som et slitt gulvklut.

For alt du vet kan han allerede ha funne seg en ny elskerinne. En ny han tidvis bærer på gullstol og tidvis tråkker i søla. En ny han lover framtid og håp for å få henne til sengs. En ny og love og lyve til.

Den mannen er ikke ditt håp, men din avgrunn. Han har alt å vinne på at du lyver. Du har alt å tape. Hvorfor i hele vide verden er du villig til å stå til regnskap for ham? Hvorfor skal han få diktere deg.

Du gjør det som er redelig overfor samboeren din, samt gjør at du orker se deg selv i øyene i speilet hver morgen. Det virker kanskje ikke slik nå. Men dette er din mulighet til å reise deg og stå rakrygget. Visst er det vondt som bare pokker mens det står på. Likevel er det din billett til en god framtid.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370597-the-end/page/2/#findComment-3237980
Del på andre sider

''Samtidig er jeg redd det vil ødelegge han helt.''

Tro meg. Som regel er fantasien mye verre enn virkeligheten.

Vær ærlig om at du har vært uttro og hvor lenge. Spar ham for de begredelige detaljene.

Det beste du kan gi din samboer akkurat nå er ærlighet.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370597-the-end/page/2/#findComment-3237981
Del på andre sider

Det gjør han helt rett i. Du skylder ham sannheten, både om at du har vært uttro og hvor lenge. Men spar ham for de pikante detaljene. Så blir det opp til samboeren hva han gjør videre.

''Jeg er helt ute nå. Vurdere å si at vi har vært utro - thats it - ingen flere detaljer. Jeg vet samtidig at da ødelegger jeg forholdet til HAN også. (jeg skriver store bokstaver for å skille - ikke for å utheve!!) HAN mener det ikke fins bevis, så vi kan gå for klining, roting, dansing på fester + masse meldinger/mail.''

Men kjære deg. Klynger du deg forsatt til herr snurrebassvinger? Ser du ikke at forholdet til ham alt er ødelagt. Han respekterer deg ikke. Han bryr seg ikke om deg. Alt han tenker på er å berge sitt eget feige skinn. Akkurat nå trenger han deg til å lyve for seg. Så kaster han deg vekk som et slitt gulvklut.

For alt du vet kan han allerede ha funne seg en ny elskerinne. En ny han tidvis bærer på gullstol og tidvis tråkker i søla. En ny han lover framtid og håp for å få henne til sengs. En ny og love og lyve til.

Den mannen er ikke ditt håp, men din avgrunn. Han har alt å vinne på at du lyver. Du har alt å tape. Hvorfor i hele vide verden er du villig til å stå til regnskap for ham? Hvorfor skal han få diktere deg.

Du gjør det som er redelig overfor samboeren din, samt gjør at du orker se deg selv i øyene i speilet hver morgen. Det virker kanskje ikke slik nå. Men dette er din mulighet til å reise deg og stå rakrygget. Visst er det vondt som bare pokker mens det står på. Likevel er det din billett til en god framtid.

mvh

Du skriver så bra - at jeg må smile litt gjennom tårene - som renner av hele situasjonen , men også fordi dere gidder å hjelpe meg.

Når jeg skrev forholdet til HAN, så mener jeg det han lever i. Det vil utvilsomt være mer i faresonen hvis jeg tilstår. HAN og jeg fortjener det riktignok, men gjør virkelig de to uskyldige dette? Snur jeg situasjonen så ville jeg så klart visst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370597-the-end/page/2/#findComment-3237982
Del på andre sider

mvh

Vet du forresten om det er mulig å søke opp gamle innlegg her på nick? Blir helt livredd for at samboer som har vært gjennom hele pcen min skal begynne å lese på dol selv... Jeg vil gjerne at alle mine desperate innlegg skal være borte...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370597-the-end/page/2/#findComment-3237983
Del på andre sider

Annonse

Gjest Niccolina

Vet du forresten om det er mulig å søke opp gamle innlegg her på nick? Blir helt livredd for at samboer som har vært gjennom hele pcen min skal begynne å lese på dol selv... Jeg vil gjerne at alle mine desperate innlegg skal være borte...

Ja, det er mulig å søke opp. Og sletting kan du nok glemme, der er webmasterne svært lite villige til å etterkomme ønsker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370597-the-end/page/2/#findComment-3237985
Del på andre sider

Du skriver så bra - at jeg må smile litt gjennom tårene - som renner av hele situasjonen , men også fordi dere gidder å hjelpe meg.

Når jeg skrev forholdet til HAN, så mener jeg det han lever i. Det vil utvilsomt være mer i faresonen hvis jeg tilstår. HAN og jeg fortjener det riktignok, men gjør virkelig de to uskyldige dette? Snur jeg situasjonen så ville jeg så klart visst.

''Når jeg skrev forholdet til HAN, så mener jeg det han lever i. Det vil utvilsomt være mer i faresonen hvis jeg tilstår. HAN og jeg fortjener det riktignok, men gjør virkelig de to uskyldige dette? Snur jeg situasjonen så ville jeg så klart visst.''

Jeg kommer ikke på en eneste person jeg noen gang har truffet som ikke heller ville ønsket å høre den smertefulle sannheten enn å bli bedratt av en som er notorisk uttro.

Det er ikke på noen som helst måte det at sannheten kommer for en dag som ville ødelegge herr snurrebassvingers forhold. Selvfølgelig er det hans egen holdninger og handlinger.

Ditt fokus må være å rydde opp i denne situasjonen på best mulig måte for din samboer og deg selv. Så får herr kasanova ta det som kommer. Visst kan det bli vondt for kjæresten hans, men sikkert ikke noe i nærheten av så vondt som det kan bli om noen år etter hvem vet hvor mange elskerinner.

Her lurendreier vil selvsagt bruke alle triks i boka pluss noen nye for å slippe å stå til ansvar for hvordan han lever.

Rydd du opp i ditt liv. Målet kan være å vite med seg selv at alt hva som ellers gikk galt, gjorde du i hvert fall en solid ryddejobb.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370597-the-end/page/2/#findComment-3237986
Del på andre sider

Det er det fine med å være ærlig.

Det reduserer din samboers behov for å være detektiv. De sannhetene han må grave seg fram til slår langt hardere enn de du forteller uoppfordret.

Du slipper å gå å bekymre deg for hva samboeren din vet eller skal finne ut.

Ofte er ærlighet en langt mer bekvem måte å leve på. Selv om den kortsiktige prisen kan være høyere.

Vær ærlig om hvor lenge forholdet har vært og hvor langt dere gikk. Spar ham for de pikante detaljene.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370597-the-end/page/2/#findComment-3237991
Del på andre sider

Ja, det er mulig å søke på nick når man huker av boksen for forfattersøk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370597-the-end/page/2/#findComment-3237993
Del på andre sider

''Når jeg skrev forholdet til HAN, så mener jeg det han lever i. Det vil utvilsomt være mer i faresonen hvis jeg tilstår. HAN og jeg fortjener det riktignok, men gjør virkelig de to uskyldige dette? Snur jeg situasjonen så ville jeg så klart visst.''

Jeg kommer ikke på en eneste person jeg noen gang har truffet som ikke heller ville ønsket å høre den smertefulle sannheten enn å bli bedratt av en som er notorisk uttro.

Det er ikke på noen som helst måte det at sannheten kommer for en dag som ville ødelegge herr snurrebassvingers forhold. Selvfølgelig er det hans egen holdninger og handlinger.

Ditt fokus må være å rydde opp i denne situasjonen på best mulig måte for din samboer og deg selv. Så får herr kasanova ta det som kommer. Visst kan det bli vondt for kjæresten hans, men sikkert ikke noe i nærheten av så vondt som det kan bli om noen år etter hvem vet hvor mange elskerinner.

Her lurendreier vil selvsagt bruke alle triks i boka pluss noen nye for å slippe å stå til ansvar for hvordan han lever.

Rydd du opp i ditt liv. Målet kan være å vite med seg selv at alt hva som ellers gikk galt, gjorde du i hvert fall en solid ryddejobb.

mvh

Snakket med han nå, og han er overbevist over at jeg skjuler noe og dekker for han andre. - Et faktum som gjør han enda mer forbannet som han sier.

Jeg klarer ikke å ta avgjørelsen. Tenker at hvis jeg og HAN holder tett, sletter alt på pcer osv, så kommer det jo ikke ut.

Men samvittigheten gnager meg sånn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370597-the-end/page/2/#findComment-3237994
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...