Gå til innhold

Hva skal dere gjøre i høstferien?

vici

Anbefalte innlegg

Det lurer jeg på.

Vi skal jobbe, men ungene har ikke sfo to dager i løpet av uka så jeg og mannen skal prøve å få fri vi og.

Usikker på hva vi skal gjøre, men må jo finne på noe slik at ungene har noe å fortelle/skrive om når de kommer tilbake til skolen.

Satser på mange gode tips fra dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Faustina

''Usikker på hva vi skal gjøre, men må jo finne på noe slik at ungene har noe å fortelle/skrive om når de kommer tilbake til skolen.''

Hæ? Hvorfor? For å briefe? For ikke å være dårligere enn de andre? Eller skal man kanskje bare gjøre ting fordi man har lyst til det og det gir glede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor dere bor da? og hvor gamle barna er..

Jeg ville brukt høstferien til å nyte de flotte fargene ute, gå på tur, steke pannekaker på primus, lage flotte høstbilder av fargerike blader, tegne/male høsttegninger...lage pinnebrød, iallefall være ute mest mulig før kulda kommer!

Ellers går det an å gå på kino, cafe, utstillinger og museer hvis dere er i oslo er det sikkert mye spennende å gjøre.

Ellers har jeg sansen for å ta det med ro og bare være sammen:)

God ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest askepott og sønnen

Sønnen min har også høstferie denne uka - de første 3 dagene må han klare seg som best han kan alene hjemme :( det er kjedelig når man ikke er mer enn 9 år.... Men han har heldigvis kamerater å leke med i dag iallefall.

Jeg har fått tatt meg feriedager på torsdag og fredag. Og om det er fint vær skal vi en av dagene ta en dagstur i skogen - ha med niste og kose oss på tur. Men da skal det være opphold. Blir været dårlig blir skogsturen byttet ut med tur i svømmehallen. Litt langt til nærmerste badeland, men det får gå.

Den andre dagen skal vi i reptilparken i oslo - han har vært der tidligere, men vil gjerne ta en tur igjen nå. Er nok 2 år siden vi var der sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere gjøre noe bare for at de skal få noe å skrive om?

Ikke for å briefe. Men på skolen her får de alltid i oppgave "skriv hva dere har gjort i høstferien/vinterferien/sommerferien" osv.

Vi kommer ikke til å gjøre de store sprellene. Men jeg ønsker faktisk at mine unger skal ha litt å skrive om, at de skal føle at høstferieuken er litt anderledes enn en vanlig skoleuke.

Vi kommer nok til å gå en dag på stranden og ha med niste og en ettermiddag på kino. Det trenger ikke være så mye mer enn det, men når det ikke er fritidsaktiviteter på ettermiddagene, de fleste kompisene er bortreist på ferie så er det kjekt å ha litt å gjøre.

Spurte ungene i går hva de ville gjøre og de ville at meg og pappaen skulle være med de på en x-boxkonkurranse slik at vi spilte mot hverandre en kveld (vi voksne spiller aldri x-box)! I tillegg ville eldstemann lære et brettspill vi har i kjelleren. Synes dette var kjempegod ide!

I tillegg har mannen ordnet seg fri litt fra morgenen hver dag slik at ungene kan få sove til de våkner og slipper å bli vekket 6.15 hver dag! Dermed får vi litt høstferiefølelse selv om de skal på sfo og vi på jobb og gutta føler at uka har blitt litt anderledes enn en vanlig uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Usikker på hva vi skal gjøre, men må jo finne på noe slik at ungene har noe å fortelle/skrive om når de kommer tilbake til skolen.''

Hæ? Hvorfor? For å briefe? For ikke å være dårligere enn de andre? Eller skal man kanskje bare gjøre ting fordi man har lyst til det og det gir glede?

De aller fleste rundt her reiser enten på hytta en uke eller på en langweekend til Berlin, London, København osv. Så de fleste kompisene skal avgårde på tur.

Vi kunne nok og ha samlet sammen penger til en tur viss vi ville. Men vi sparer til litt andre ting akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å briefe. Men på skolen her får de alltid i oppgave "skriv hva dere har gjort i høstferien/vinterferien/sommerferien" osv.

Vi kommer ikke til å gjøre de store sprellene. Men jeg ønsker faktisk at mine unger skal ha litt å skrive om, at de skal føle at høstferieuken er litt anderledes enn en vanlig skoleuke.

Vi kommer nok til å gå en dag på stranden og ha med niste og en ettermiddag på kino. Det trenger ikke være så mye mer enn det, men når det ikke er fritidsaktiviteter på ettermiddagene, de fleste kompisene er bortreist på ferie så er det kjekt å ha litt å gjøre.

Spurte ungene i går hva de ville gjøre og de ville at meg og pappaen skulle være med de på en x-boxkonkurranse slik at vi spilte mot hverandre en kveld (vi voksne spiller aldri x-box)! I tillegg ville eldstemann lære et brettspill vi har i kjelleren. Synes dette var kjempegod ide!

I tillegg har mannen ordnet seg fri litt fra morgenen hver dag slik at ungene kan få sove til de våkner og slipper å bli vekket 6.15 hver dag! Dermed får vi litt høstferiefølelse selv om de skal på sfo og vi på jobb og gutta føler at uka har blitt litt anderledes enn en vanlig uke!

Det er vanlig her også at de skal skrive slikt. Synes det blir litt dumt for de som ikke reiser bort. Det positive ved det kan jo være at foreldre kanskje finner på mer enn de ellers ville ha gjort men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig her også at de skal skrive slikt. Synes det blir litt dumt for de som ikke reiser bort. Det positive ved det kan jo være at foreldre kanskje finner på mer enn de ellers ville ha gjort men.

Synes det er greit at man både kan skrive og snakke om høstferien uansett hva barna har gjort. Da får man jo frem forskjeller på folk og at alle gjør forskjellige ting og at det er bra!

Små barn har vel ikke noe forhold til om det er morsommere å dra til København eller Oslo bare de opplever noe annerledes og spennende...tror jeg!

Sønnen min synes det er stas med tog og det å kjøre tog er en mye større opplevelse enn å fly for eksempel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men på skolen her får de alltid i oppgave "skriv hva dere har gjort i høstferien/vinterferien/sommerferien" osv. ''

Et år hadde vi vært tre uker i Frankrike i sommerferien og opplevd kjempemasse spennende. Da skolen begynte igjen, skrev/tegnet gutten om at han siste helgen før skolestart hadde vært én natt på hytta til farfar og farmor ;-)

Det blir som man skrev i minnebøkene i gamledar: "Alltid siste blad jeg velger, jammen gjør jeg sså. For når du dine minner svelger, blir mitt ovenpå."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit at man både kan skrive og snakke om høstferien uansett hva barna har gjort. Da får man jo frem forskjeller på folk og at alle gjør forskjellige ting og at det er bra!

Små barn har vel ikke noe forhold til om det er morsommere å dra til København eller Oslo bare de opplever noe annerledes og spennende...tror jeg!

Sønnen min synes det er stas med tog og det å kjøre tog er en mye større opplevelse enn å fly for eksempel:)

Enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da fullt mulig å ta seg en ferieuke om høsten uten å ha skolebarn?

Joda, men her i huset har vi ikke jobber hvor vi selv kan bestemme (eller ønske) når vi skal ha ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men her i huset har vi ikke jobber hvor vi selv kan bestemme (eller ønske) når vi skal ha ferie.

Det har forsåvidt ikke jeg heller, så da blir det i høstferien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har forsåvidt ikke jeg heller, så da blir det i høstferien...

''Det har forsåvidt ikke jeg heller, så da blir det i høstferien...

''

Sant nok - for lærere av ymse typer. Har du forresten fått med deg at jenta mi har sluttet med klarinetten og med hele korpset? Jeg syntes det var mest trist.... Men begynner vel å komme over sorgen nå.

Neste høst er det minstejenta som vil begynne i korps :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på jobb igår og idag har jeg brukt tida på å kjøpe og sette på vinterdekk og pakke ut i bilen:) Imorgen drar jentene og jeg på hyttetur til en venn sin hytte. Der blir vi sammen med ham og hans barn i noen dager. Gleder oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det har forsåvidt ikke jeg heller, så da blir det i høstferien...

''

Sant nok - for lærere av ymse typer. Har du forresten fått med deg at jenta mi har sluttet med klarinetten og med hele korpset? Jeg syntes det var mest trist.... Men begynner vel å komme over sorgen nå.

Neste høst er det minstejenta som vil begynne i korps :-)

ja leste det. alltid trist når de slutter med noe etter å ha lagt ned timesvis med innsats.

Lykke til med neste aspirant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja leste det. alltid trist når de slutter med noe etter å ha lagt ned timesvis med innsats.

Lykke til med neste aspirant!

Takk for det :-)

Følger opp eldstemann på piano og keyboard da - så vi har fremdeles noe musikk i huset.

Nå er det leggetid. God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...