Gjest Bekymret mann, 23 Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Hei! Jeg har i lengre tid slitt med ulike nevrologiske plager. Det hele begynte i januar i år, da jeg følte meg svært sliten og dårlig etter en kraftig virusinfeksjon. Tiden gikk, og jeg ble bare verre. Dermed oppsøkte jeg fastlegen, og tok alt av blodprøver. Ingen unormale resultater. Jeg fortsatte å bli verre, og reiste dermed til familien min sørpå, der jeg oppsøkte spesialistsenter. Her fikk jeg diagnosen postviralt tretthetssyndrom, og slo meg til ro med dette da jeg fikk høre at man kunne ha allslags symptomer med denne sykdommen. I mai fikk jeg imidlertid et "atakk" der høyrefoten, fra halvveis på låret til halvveis ned på leggen "forsvant" i liggende stilling. Tilsynelatende uten grunn. Dette gikk raskt over, men i noen dager etterpå slet jeg med prikninger i låret, høyre arm og i ansiktet. Legen ordnet meg til MR av hodet for sikkerhets skyld, og viste ingen unormale funn utenom hovne slimhinner i bihulene. Prikningene forsvant, men i juli fikk jeg et lignende atakk igjen. Dette gikk også raskt over, men i ettertid slet jeg litt med ubehag i foten. Så oppsøkte jeg nevrolog som tok en nevrologisk test uten unormale funn. Jeg ble imidlertid henvist til spinalpunksjon for sikkerhets skyld. En stund etter fikk jeg store problemer med foten i en 12dagersperiode. Svakhetsfølelse, generelt ubehag og nummenhet enkelte steder. Etter 12-13 dager dempet dette seg, men foten føles fortsatt ikke helt som den skal. Det går helt fint å gå, men hvis jeg anstrenger den virker det å bli verre. Spinalpunksjonen viste at jeg har et for høyt nivå av hvite blodceller i spinalvæsken (6,7 mot normalt 0-3), samt et lite utslag på noe som kalles Beta IGG. I samtale med nevrologen sa hun at hun ikke trodde dette var noe alvorlig, men at man ikke nøyaktig kunne si hva det var. Jeg fikk henvisning til ny spinalpunksjon om en måneds tid for å ta noen flere prøver i spinalvæsken, samt se hvordan celletallet hadde utviklet seg. De siste dagene har jeg imidlertid begynt å få svakhetsfølelse i høyrearmen, dette er meget skremmende for meg. Det er ikke slik at den er kraftløs, men den føles svakere og veldig sliten, på en måte. Skremmende. I mine mørke stunder frykter jeg alvorlige muskelsykdommer/nevrologiske sykdommer a la ALS, og at jeg hele tiden går og tenker på det gjør det ikke bedre. Har tidligere tatt ny MR av hodet med kontrast, samt MR LS-col og MR Bekken+lår. Normale funn. Hva tenker du/dere om dette? Hilsen redd mann, 23. PS. Ingen nevrologiske sykdommer i familien. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/370657-nevrologiske-plager/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Det høres ut som om du får god oppfølging fra helsevesenet og at det er en pågående vurdering. Jeg regner med at det er tatt blodprøver mht Borelia infeksjon, da denne bakterien som følger flått, kan gi mange ulike symptomer. Det kan være aktuelt å ta utvidede prøver å sende til sykehuset i Kristiansand som har det beste testutstyret. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/370657-nevrologiske-plager/#findComment-3239518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.