Gå til innhold

lav puls og besvimelse

Anbefalte innlegg

Er ei dame på 35år, som 5-6 ganger de siste 10 årene har opplevd å besvime eller nesten besvime i forskjellige siutasjoner. Ofte i forbindelse med varme/ væsketap eller anstrengelse. Jeg har også funnet ut at jeg har lav hvilepuls, ned i 48slag/min. Har tatt vanlig EKG hos lege, og den viste ikke noe unormalt. Er slank og i alminnelig god form. På min fars side av slekten har det vært endel hjerteproblemer blant mennene, og jeg har derfor bekymret meg litt for om besvimelse/lav hvilepuls kan skuldes hjerteproblemer. Fastlegen min mener ikke det er nødvendig med noen undersøkelser, bør jeg slå meg til ro med det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370676-lav-puls-og-besvimelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke vært bekymret siden dette har skjedd såpass sjelden og i forbindelse med væsketap eller anstrengelse.

Dersom du blir plaget med hyppige besvimelser, kan det derimot være grunn til å oppsøke legen på nytt. En sjelden gang kan ulike former for "hjerterytmeforstyrrelser" gi slike symptomer.

Jeg har lavt blodtrykk, og blir fort svimmel, særlig hvis jeg reiser meg fort opp. Har besvimt noen ganger. Har fått beskjed fra legen at det ikke er farlig å ha lavt blodtrykk, men at jeg skal passe meg for å reise meg fort opp, og også passe på å drikke mye vann (husker ikke helt hva det har med blodtrykket å gjøre, men det hjelper i alle fall hvis jeg er svimmel).

Gjest Elextra

Jeg har lavt blodtrykk, og blir fort svimmel, særlig hvis jeg reiser meg fort opp. Har besvimt noen ganger. Har fått beskjed fra legen at det ikke er farlig å ha lavt blodtrykk, men at jeg skal passe meg for å reise meg fort opp, og også passe på å drikke mye vann (husker ikke helt hva det har med blodtrykket å gjøre, men det hjelper i alle fall hvis jeg er svimmel).

''og også passe på å drikke mye vann (husker ikke helt hva det har med blodtrykket å gjøre, men det hjelper i alle fall hvis jeg er svimmel''

Jeg har også lavt blodtrykk, har lett for å bli svimmel og har besvimt flere ganger. Et par ganger har jeg besvimt i forbindelse med overoppheting/væsketap, så det legen din sier har sikkert noe for seg :-).

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...