Gjest 0k8 Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hei Jeg (25år) har i flere år slitt med menssmerter. Startet opp med yasmin p-pille og menssmertene ble bedre. Nå de siste årene og spesielt i år har det blitt verre selv om jeg har brutk den samme p-pillen. Har i år prøvd Diane, Marvelon og Yas og alle disse fikk jeg enda vondere og flere bivirkninger av. Startet opp igjen med Yasmin. Smertene kommer og går i løpet av en mnd (også uavhengig av mensen), veldig sterke når mensen kommer og varer opp mot 1 uke. Pinex Forte hjepler meg noe, men nå problemet har blitt så stort kan jeg ikke ta det så ofte. Har vært til lap.scopi og ikke funnet noen grunn til smertene (har ikke endomteriose). Kan man få menssmerter av å gå på samme p-pillen over flere år(8år)? Bør jeg slutte med den? Hvilke andre prevensjonsmetoder er anbefalt? Har regelmessig menstruasjon og blør lite. Har også prøvd hoppe over menstruasjon, men smertene kommer for det. Kan man få menssmerter av lavt stoffskifte? Ingen barn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/370701-menssmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Beklager at det var tatt tid å få svar, spørsmålet ble glemt. Jeg ville også tenke på endometriose, men det er altså ikke bekreftet ved laparoskopien. Man kan ikke få smerter av p-pille, tvert om kan det gi en beskyttelse mot det som kan gi smerter, for eksempel endometriose. Jeg ville også ha foreslått p-pille uten pause, men det hjelper deg ikke. Da vil jeg foreslå en hormonspiral. Du har ganske visst ikke født, men hvis du er sjekket for infeksjon, er det ikke noe i veien for å prøve den. Hvis din fastlege er tilbakeholdende med å sette den opp, så be om henvisning til gynekolog. Har du forresten forsøkt Ibux eller Napren i noe større dose enn det som kan kjøpes uten resept og evt tatt det sammen med paracet? Lavt stoffskifte kan forverre en smerte, mennok ikkee fremkalle den. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/370701-menssmerter/#findComment-3241396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.