Gå til innhold

vanskelig forhold

Anbefalte innlegg

Gjest mekkadekka

Jeg og kjæresten er begge i 30 årene. vi har vært sammen en stund, men jeg vet ikke om jeg klarer mer, eller om det er jeg som reagerer feil. jeg er så usikker på meg og alt.

Det føles som jeg ikke er i et forhold, jeg er mye hos han, men han er ofte taus og er ikke lett å prate med om ting.

Han jobber både hjemme og i jobben sin.

Han gjør hele tiden ting som han selv har lyst til, han vil ikke gjøre noe jeg har lyst til.

Jeg har en dårlig magefølelse, føler han er fjern fra meg.

når jeg spør om det er noe, så sier han bare han er trøtt og sliten.

Det er veldig lite kos og sex også.

Han krever mye av meg, at jeg skal hjelpe han på mange området. husarbeid, gjøre ærend for han. osv.

selv har jeg spurt om han kan hjelpe meg med noen få ting, men det har han ennå ikke tatt seg tid til.

Det virker som alt han vil og ønsker er det som betyr noe.

Ofte hvis jeg prater om oss eller meg så virker han ikke intressert i å prate med meg om det.

men jeg skal høre på alt han syns er intressant.

Han sier han elsker meg og vil være med meg. men jeg føler det ikke slik.

det er vel noen få gode perioder der han kan være pratsom, litt leken og kosen av seg.

Han er veldig rastløs av seg og, må nesten ha alltid noe å gjøre. men han er og humørsyk, og kan bli sint av den minste ting.

Jeg er så usikker på meg sjøl nå, usikker på alt. jeg prøver å være blid og positiv, og gjøre så godt jeg kan. men jeg føler jeg ikke får noe igjen.

Når jeg ikke er hos han så ringer han nesten ikke, er jeg som må ringe. det er en vond følelse å ha.

jeg føler alt er galt med meg, for hvis jeg ikke gjør som han mener så er alt galt. hvis jeg motsier han eller er uenig blir han sur også.

Jeg bruker mye penger på mat og div ting til han og oss, men han bruker stort sett lønnen sin på ting han MÅ ha, i sine øyner. så er han plutselig blakk.

Jeg bruker ikke mine penger på mye klær og slikt hver mnd.

Han har sagt han vil gifte seg med meg, men jeg vet ikke om jeg vil leve slik.

Han spør aldri om hvordan jeg har det, eller om min familie.

Han viser ingen intresse. jeg føler meg som jeg lever alene.

Jeg oppdaget i sommer han laget en profil på en kontaktside, han la ut bilde av seg selv der. da jeg sa det så sa han at den hadde han opprettet for over et år siden. før vi ble sammen. men jeg såg den ble opprettet i sommer.

Han sa han skulle slette den og det vet jeg han har gjort.

Men jeg får følelsen av han er lei meg og vil sikkert finne seg ei ny dame.

Jeg vet han har hatt flere damer over kort tid. han har alltid klaget på de han har vært sammen med. han er flink å kritisere andre, og hvordan de oppfører seg.

Jeg vet han rotet med ei annen mens han var sammen med ei. så han er vel en rotekopp.

Men i begynnelsen på forholdet var han kosete og pratet mye om alt muligt, vi koste oss og det var en god stemning. Men den er borte og nå er han fjern og taus. jeg har spurt om han er lei meg, men det er han ikke sier han.

Men hvorfor kan han ikke se meg? og vårt forhold?

aldri får jeg komplimenter eller høre noe fint om meg.

Hvis andre sier noe pent om meg til han så svarer han ikke. det har såret meg og.

Men han sier han elsker meg, men jeg vet ikke om de ordene betyr noe for han.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, har prøvd å prate med han om ting, men han er ikke lett å prate med, han holder mye tanker og følelser for seg selv.

Han er ikke sympatisk heller syns jeg, hvis jeg er syk eller har skadet meg så bryr han seg ikke.

Han kritiserer nesten alt og alle, men ikke seg selv.

Jeg er trist og går rundt lei meg og nedtrykt slik det er. magefølelsen min er ikke god, men jeg er redd for å gå fra han, for da er jeg ikke noenting. da er jeg helt alene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370719-vanskelig-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderen

Du er i trettiårene og har bare vært sammen med ham i under et år. Du var noen før du ble sammen med ham, selvsagt vil du også være noen etter at det blir slutt.

Han bryter ned selvtilliten din. Gjør det slutt før du blir helt handlingslammet. Det er bedre å være alene enn sånn som du har det nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370719-vanskelig-forhold/#findComment-3238734
Del på andre sider

Han der ville ikke jeg satset på, hvis beskrivelsen din er noe i retning av korrekt. Det høres ut som du blir utnyttet uten å ha noe særlig igjen for det - ingen grunn til å finne seg i det når dere ikke har felles forpliktelser som binder dere sammen.

Og de felles forpliktelsene skal du skygge unna - pass deg så du ikke blir gravid. Tenk deg å ha felles bolig, gjeld og barn med en som gir så lite tilbake?

Hvis du trenger en "test" for å bli overbevist - la være å ta kontakt, og se hva som skjer. Når / hvis han til slutt ringer - er det fordi han er blakk eller trenger hjelp av noe slag, eller fordi han savner deg og lurer på om det har hendt deg noe?

DOLs velkjente kortversjon: Dump ham.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370719-vanskelig-forhold/#findComment-3238756
Del på andre sider

Han der ville ikke jeg satset på, hvis beskrivelsen din er noe i retning av korrekt. Det høres ut som du blir utnyttet uten å ha noe særlig igjen for det - ingen grunn til å finne seg i det når dere ikke har felles forpliktelser som binder dere sammen.

Og de felles forpliktelsene skal du skygge unna - pass deg så du ikke blir gravid. Tenk deg å ha felles bolig, gjeld og barn med en som gir så lite tilbake?

Hvis du trenger en "test" for å bli overbevist - la være å ta kontakt, og se hva som skjer. Når / hvis han til slutt ringer - er det fordi han er blakk eller trenger hjelp av noe slag, eller fordi han savner deg og lurer på om det har hendt deg noe?

DOLs velkjente kortversjon: Dump ham.

''DOLs velkjente kortversjon: Dump ham.''

Som om jeg skulle sagt det sjøl.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370719-vanskelig-forhold/#findComment-3238757
Del på andre sider

Du er veldig praktisk for ham - du holder huset hans i orden (vasker du klærne hans også? lager maten?) og løper ærender for ham. Han gidder ikke (han sier han ikke har tid, for meg er det det samme som gidder ikke når det gjelder hjelp kjæresten ber om) løfte en finger for å hjelpe deg.

Les innlegget ditt og forestill deg at det var en annen som skrev det og ba deg om hjelp. Hva ville du svart?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370719-vanskelig-forhold/#findComment-3238758
Del på andre sider

Annonse

Du er i trettiårene og har bare vært sammen med ham i under et år. Du var noen før du ble sammen med ham, selvsagt vil du også være noen etter at det blir slutt.

Han bryter ned selvtilliten din. Gjør det slutt før du blir helt handlingslammet. Det er bedre å være alene enn sånn som du har det nå.

Denne kan jeg fint signere! -Og den selvfølelsen tar det tid å bygge opp igjen...

Ikke gjør det selv til et offer for ham. Vet det er lettere for meg å si dette, enn det er for deg (mekkadekka) å gjøre noe med det.. Det rare med disse mennene, er at de klarer å få oss i sin hule hånd.. Vi blir avhengige av dem, enten vi vil eller ikke..

Jeg har vært fullstendig klar over hva min eks gjorde mot og med meg, helt fra starten av.. -men ikke om jeg bare klarte å dumpe ham..

Synd, når jeg ser tilbake i dag.. Det eneste jeg oppnådde med å vente, var enda mer tristhet, frustrasjon, tomhet og lav selvfølelse...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370719-vanskelig-forhold/#findComment-3238877
Del på andre sider

Denne kan jeg fint signere! -Og den selvfølelsen tar det tid å bygge opp igjen...

Ikke gjør det selv til et offer for ham. Vet det er lettere for meg å si dette, enn det er for deg (mekkadekka) å gjøre noe med det.. Det rare med disse mennene, er at de klarer å få oss i sin hule hånd.. Vi blir avhengige av dem, enten vi vil eller ikke..

Jeg har vært fullstendig klar over hva min eks gjorde mot og med meg, helt fra starten av.. -men ikke om jeg bare klarte å dumpe ham..

Synd, når jeg ser tilbake i dag.. Det eneste jeg oppnådde med å vente, var enda mer tristhet, frustrasjon, tomhet og lav selvfølelse...

Har du sett tråden rett under her? Jeg tror det må være dine tidligere innlegg trådstarter ble forvekslet med - det likner litt, eller hva?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370719-vanskelig-forhold/#findComment-3238878
Del på andre sider

Gjest redd-deg-selv

"men jeg er redd for å gå fra han, for da er jeg ikke noenting. da er jeg helt alene."

Du må da ikke legge hele din verdi i at du er dama til denne mannen. Han høres ikke ut som en som er bra for noen. Kan bare si meg enig med de andre her: Dump han!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370719-vanskelig-forhold/#findComment-3238956
Del på andre sider

Annonse

Gjest mekkadekka

takk for alle svar.

Jeg forstår hva dere mener, at jeg bør dumpe han.

Jeg tenker jo på det, men vet ikke om jeg er sterk nok til det.

Jeg er desverre avhengig av han, for når jeg ikke er med han så er jeg mye alene. det er veldig vondt.

uff alt man skal finne seg i for å ikke være alene, jeg føler meg så svak.

Ja jeg vasker klær, lager mat til han. hjelper han litt med arbeid i garasjen og. men får jo huden full i kjeft om jeg ikke gjør ting riktig.

Nå er han sur på meg og vil ikke prate med meg, jeg har lyst å ringe han, men jeg vet ikke. orker ikke å leve i denne usikkerheten lenger. det er så vondt. tar livet av meg slik det er.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370719-vanskelig-forhold/#findComment-3239004
Del på andre sider

takk for alle svar.

Jeg er desverre avhengig av han, for når jeg ikke er med han så er jeg mye alene. det er veldig vondt.

Ja jeg vasker klær, lager mat til han. hjelper han litt med arbeid i garasjen og. men får jo huden full i kjeft om jeg ikke gjør ting riktig.

Nå er han sur på meg og vil ikke prate med meg, jeg har lyst å ringe han, men jeg vet ikke. orker ikke å leve i denne usikkerheten lenger. det er så vondt. tar livet av meg slik det er.

:) Han er ikke glad i deg, vennen. Han er ingen god mann.

Jeg er også mye alene, når jeg ikke har noen kjæreste. Du får ringe til meg, så får vi finne på noe sammen :))

Felles skjebne felles trøst, vet du.

Slett mobilnr. hans og alle meldinger. Ikke les de han sender deg. Kle på deg! Ut i skogen og gå! Gjør dette hver dag. Bruk gjerne timer ute og trekk inn alle lukter av høst, vissent løv og kjenn vinden mot ansiktet.. Tenk på hvor heldig du er som kan bevege deg fritt, uten hindringer! Grip dagen og ta tak i alt et gode.

Ikke la denne mannen få frata deg livet ditt, sakte men sikkert. Ikke mist deg selv. Han vil ikke bry seg.

*Klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370719-vanskelig-forhold/#findComment-3239128
Del på andre sider

takk for alle svar.

Ikke ring. La ham ta initiativet - og som jeg skrev i svaret ovenfor, legg merke til hva som er årsaken når han tar kontakt. Er det av bekymring for eller lengsel etter deg, eller fordi han har bruk for deg til noe?

Du trenger ikke holdt ut i noe som er så enveis når dere verken har barn eller andre forpliktelser som binder dere sammen. Du skriver at dere er over 30, da er det på tide han blir voksen, men det er ikke din jobb. Du må ikke finne på å etablere deg med ham, du kommer fort til å bli utslitt og sur hvis dere f.eks. stifter familie. Ikke kast bort tid og krefter på en sånn fyr - du har fortjent noe bedre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370719-vanskelig-forhold/#findComment-3239143
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...