Gjest asdfgg Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hei jeg er en ung dame på 25 år som har det veldig tungt. Jeg har hatt kjæreste i 6år og for litt siden ble det slutt,men vi er nå sammen igjen. Jeg hadde da samleie med ein annen mann,og nå er jeg gravid og vet ikke hvem faren er.Jeg har ingen glede av denne gradiviten, jeg drømmer om dette hver natt og er livredd at når barnet fødes, skal slekte på den andre mannen. Jeg tårer ikke snakke om dette til noen,for jeg er redd for å miste min kjæreste. Min første blødningsdag av sist menstrasjon var 9 August. Jeg hadde samleie med min kjæreste den 17 og 24 August og 4 september,og er litt usikker på om vi hadde samleie den 29 August og. Jeg hadde samleie med den andre mannen 7 og 8 September, og den 9 September tok jeg en gravidtest som viste gravid 1-2. Jeg har forstått at jeg har en fruktbar periode ca 24-26 August, og tenker at jeg ca er 8 uker på veg da, men den 3 oktober var jeg på ein ultralydkontrol der de målte og jeg fekk beskjed om at jeg var 6 uker på veg altså 2 uker mindre en hva jeg trodde. Fosterert var D 0.69cm og det står 5.3cm/39Hz. Da jeg fikk vite at jeg kun var 6 uker på veg,kjente jeg at tårene trillet når jeg kom meg i bilen og skulle kjøre hjem, jeg tenker da at jeg må ha blitt gravid på et senere tidspunkt,og at det kansje er han andre som er faren. Er det mest sansynlig at det er kjæresten min eller den andre mannen om jeg er 6 uker på veg. Jeg anner ikke hva jeg skal gjøre da, jeg må enten reise til sykehuset å ta abort eller holde det for meg selv resten av livet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/370789-gravid-hvem-er-faren-n%C3%A5r-tid-ble-jeg-befruktet-n%C3%A5r-en-er-6-uker-p%C3%A5-veg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest regne det ut Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Du vet det kanskje, men hvis ikke; man regner "uker på vei" fra siste mens, så alle kvinner er ca "to uker på vie" den dagen de blir befruktet.. De fleste har eggløsning ca 14 dager før forventet mens. Sæden lever lenger enn egget, så man kan bl gravid av samleie som skjer en stund _før_ eggløsning, men ikke så lenge etter eggløsning. Tegn opp en kalender, så ser du det bedre foran deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/370789-gravid-hvem-er-faren-n%C3%A5r-tid-ble-jeg-befruktet-n%C3%A5r-en-er-6-uker-p%C3%A5-veg/#findComment-3239311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest regne det ut Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Du vet det kanskje, men hvis ikke; man regner "uker på vei" fra siste mens, så alle kvinner er ca "to uker på vie" den dagen de blir befruktet.. De fleste har eggløsning ca 14 dager før forventet mens. Sæden lever lenger enn egget, så man kan bl gravid av samleie som skjer en stund _før_ eggløsning, men ikke så lenge etter eggløsning. Tegn opp en kalender, så ser du det bedre foran deg. på vei, ikke på vie.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/370789-gravid-hvem-er-faren-n%C3%A5r-tid-ble-jeg-befruktet-n%C3%A5r-en-er-6-uker-p%C3%A5-veg/#findComment-3239312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asdfgg Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Du vet det kanskje, men hvis ikke; man regner "uker på vei" fra siste mens, så alle kvinner er ca "to uker på vie" den dagen de blir befruktet.. De fleste har eggløsning ca 14 dager før forventet mens. Sæden lever lenger enn egget, så man kan bl gravid av samleie som skjer en stund _før_ eggløsning, men ikke så lenge etter eggløsning. Tegn opp en kalender, så ser du det bedre foran deg. Hei jeg forstår det, å takk for svar. ja vi teller uker fra sist mensen, og da jeg skriver inn første blødningsdag av sist mensen i terminkalkulator får jeg 8 uker på veg. tror du kansje at jordmora ikke har regnet fra sist mensen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/370789-gravid-hvem-er-faren-n%C3%A5r-tid-ble-jeg-befruktet-n%C3%A5r-en-er-6-uker-p%C3%A5-veg/#findComment-3239337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Det er veldig sannsynlig at det er kjæreste din som er faren, først og fremst fordi du ikke kan få en positiv graviditetstest 1-2 dager etter samleiet med han andre. Man har rett og slett ikke nok svangerskaphormoner til å gi positivt test så fort. Hvis du har regelmessig mens, var også eggløsningen også tidligere enn "sidespranget". Kan gynekologen ha ment at fosteret var 6 uker, og ikke at du var 6 uker på vei? Jeg tror også at UL så tidlig i svangerskapet ikke er så veldig nøyaktig, fordi fosteret er så lite. Var det en gyneolog med bra UL-utstyr, eller var et fastlegen din eller en vanlig allmennlege? Uansett, helt 100% sikker kan du ikke være, det er det bare en blodprøve når barnet er født som kan si. (eller fostervannsprøve når du er lenger på vei, men det er litt risikabelt, så jeg tror ikke du får tatt det "bare" for å bestemme farskapet. Lykke til, uansett! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/370789-gravid-hvem-er-faren-n%C3%A5r-tid-ble-jeg-befruktet-n%C3%A5r-en-er-6-uker-p%C3%A5-veg/#findComment-3239379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.