Gjest camole Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Jeg er ei jente på 18 år som i flere år har gått på p-pillen, men har etter å blitt gravid to ganger nå bestemt meg for å finne et annet prevansjonmiddel da dette ikke ser til å fungere for meg. Ved den første graviditeten min så tok jeg abort og begynte på en sterkere p-pille, blei likevel gravid igjen og valgte denne gangen å beholde barnet! Og når svangerskapet er fullført så har jeg ikke lyst til å begynne på p-pillen igjen fordi dette hittil har sviktet! Det å bruke kondom er heller ikke et alternativ for meg, bruker vi dette så sitter jeg igjen med en forferdelig kløe og svie nedentil i en lang periode fremover, vet ikke helt grunnen til dette, men det kan være at jeg er alergisk mot glidemiddelet da det samme har skjedd ved bare bruk av glidemiddel. Lurer nå på hvilket prevansjonsmiddel du har å anbefale meg å begynne på etter fødselen? (Har planer om å full amme så det må jo være noe som ikke tar seg opp i melken og er skadelig for den lille) Er også villig til å benytte et annet prevansjons middel etter at amme perioden er over hvis det er noe som kun kan brukes etter at den er over. Vær så snill å hjelp meg, ønsker ikke å bli gravid ennå en gang. På forhånd tusen takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37091-hvilken-prevangsjon-passer-n%C3%A5-for-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Det sikreste du kan bruke er p-sprøyte (depo-provera) eller hormonspiral. Begge metoder er nesten like sikre som sterilisering og gir mindre, evt ingen blødning og dekan kombineres med amming. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37091-hvilken-prevangsjon-passer-n%C3%A5-for-meg/#findComment-141862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.