Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 44 år som nettopp har vært og tatt en rutine-celleprøve. Legen klarte å gjøre meg forferdelig engstelig da hun sa at hun ville sende meg til videre kontroll, siden livmorhalsen innerst så unormal ut; rød og til dels knudret. Dette kunne være tegn på alvorlig sykdom. Mitt spørsmål er; kan det være normalt at det er rødt og knudret? Jeg regner med at det vil gå en liten stund før jeg får denne henvisningen og sjekket det, og er som sagt veldig redd for at det kan være alvorlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370972-engstelig-etter-cellepr%C3%B8ve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Been there done that

Jeg hadde rød livmorhals. De kalte det betennelse. Men vet ikke om den var knudrete. Dersom du synes det tar lang tid får du purre. Skal du til gynekolog kan du jo også kjøpe time privat om du har anledning til det. Det har de i de største byene. Disse har ultralyd og vil se mye.

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du har tatt regelmessige celleprøver og ikke har mellomblødninger, skulle det være et godt tegn på at det ikke er noe avorlig galt.

Livmorhalsen kan bli ’knudret’ etter fødsler og det er ikke uvanlig at mormunnen er rød hos kvinner i fruktbar alder, det som betegenes ektopi. Hvis du googler under bilder og bruker søkeordet ’ektopi’ eller ’ectopy’ vil du se hvordan en livmorhals kan se ut. Så ta det med ro og absolutt ikke vent det verste. Det er det ikke grunn til.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...