Gå til innhold

Gravid eller ikke?

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg er ei jente på 17 som sliter med div. ting. I ca 1 mnd har jeg vært veldig plaget av kvalme i perioder, og når jeg klemmer på magen får jeg vondt(det stikker, spesielt på den ene siden). Det første som falt meg inn var at jeg kunne være gravid, men så fikk jeg faktisk mensen til riktig tid, og det er ca. 1/2 mnd siden, etter det har jeg fortsatt fått perioder av kvalme og vondt i magen ved pressing. Så var det noen dager siden at jeg glemte å ta p-pillen min, skulle egentlig ta den på morgenen, men kom ikke på det før på kvelden og tok den da. så noen dager etter fikk jeg brunt utflod(noe som jeg fikk før den andre og), og så fikk jeg mensen igjen, og det er egentlig 1/2 mnd til jeg skal ha det. Håper virkelig ikke jeg er gravid, jeg er virkelig ikke klar for det, men hvis jeg ikke er, hva er da denne kvalmen og det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371036-gravid-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

P-piller kan vanligvis tas innenfor et vindu på 36 timer, om jeg husker riktig. Minipillen er dog annerledes. Les pakningsvedlegget.

P-piller er hormoner og enkelte blir kvalm i begynnelsen eller i perioder. Man kan også bekymre/tenke seg kvalm, det er utrolig hvor mange graviditetssymptomer man får når man begynner å innbille seg det :)

Det høres ut som du er nøye med å ta p-pillene til rett tid og da er sjansene svært små for at du skal bli gravid. De er temmelig sikre om man er påpasselig.

Siden du bekymrer deg burde du kanskje ta en graviditetstest?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371036-gravid-eller-ikke/#findComment-3242398
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...