Gjest Operasjon til besvær Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Ble operert for 1 1/2 år siden og har konstante smerter i venstre side som stråler både oppover langs siden og bak i ryggen og ned på innsiden av låret. Vektøkning på 20 kilo og en mave som ser ut som jeg er gravid i 5-6 mnd. Trodde jeg var ferdig med strekkmerker men har fått mange store og dype som faktisk gjør vondt de også. Greier ikke å ha på en vanlig bukse og har også fått en stor hengebuk over arret. På toppen av det hele har jeg siden operasjonen hatt store plager etter smertelindrende epidural som ble satt etter jeg var lagt i narkose. Fikk bloodpatch 3 ggr som virket i noen timer før virkningen avtok. Har ikke "kontroll" på bena mine, de vil ikke helt "gå av seg selv" om du skjønner hva jeg mener og det verker fortsatt i ryggen der jeg ble stukket. Hodepinen har avtatt men er ikke borte, det kjennes fortsatt ut som jeg har "gåshud på venstre side av hjernen" vanskelig å beskrive det helt. Føler meg veldig varm i kroppen stort sett hele tiden, svetten renner bokstavelig talt, eller det svinger helt rundt og jeg fryser. Har "vanlige" hetetokter innimellom. Hovner opp i fingre, underarmer, mave og ansikt. Venstre side av ansiktet føles stivt og øyelokk og munnviken faller stadig ned. Dette var plager jeg ikke hadde før operasjonen og nå føler jeg meg rett og slett sliten. Hadde ikke i min villeste fantasi kunnet forestille meg at alt dette etterslepet. Jeg får ingen hormonbehandling eller annen behandling. Har brukt mye smertestillende så nå har jeg nettopp avsluttet tablettbehandling for mavekatar men kjenner at den er på gang igjen. Fjernet livmorhalsen for 19 år siden pga celleforandringer. Det var også grunnen til siste operasjon, eggstokkene ble fjernet pga funn av cyster. Livmorfremfall operert for vel 2 år siden. Hva vil du råde meg til å gjøre videre? Jeg er 43 år og arbeidsufør pga dette. Mener det må være en vei tilbake til et vanlig liv for som min yngste datter sa: du er blitt en kjedelig mamma. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371070-smerter-etter-fjerning-av-livmor-og-eggstokker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.