Gå til innhold

Blir man er ulykkelig av å omgås lykkelige folk?

Anbefalte innlegg

Gjest ulykkeli

Jeg lurer på om jeg hadde hatt det bedre hvis jeg bodde i et land hvor folk stort sett hadde det begredelig. Jeg merker at jeg blir litt deppa av å oppleve hvor bra folk har det, både i forhold til standard , økonomi og helse. Forskjellen blir så stor.

Vil jeg få det bedre om jeg flytter til et sted,hvor ikke har det så bra?

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

''Vil jeg få det bedre om jeg flytter til et sted,hvor ikke har det så bra?''

Nei, det vil du ikke!

Du vil få det bedre om du hjelper noen av disse menneskene! Ta kontakt med sos barnbyer eller lignende.

Tro meg, jeg vet hva jeg snakker om!

Gjest sangsol

Du er selv ansvarlig for din egen lykke.

Dvs du må selv innrette deg slik, at du får den glede du vil. Dette kan innebære bytte av jobb, nye hobbyer eller oppdyrkning av "gammel" hobby. Eller at du stiller som frivillig for bymisjonen- eller annet.

Hvor lykkelig vil du bli? Hva gjør deg lykkelig? Passerte tidligere flere med ekstrem hjulbent haltende gange og kjenner på kroppen at differansen mellom norsk egenandel vs utenlands forsikring for sykehusbehandling er altfor stor. Jeg har flydd hit uten videre, og føler både på takknemmlighet og lykke.

Gjest klassetur

Nei. Men alle trives best med å omgåes de mennesker man er på samme nivå med. Som har noe felles. To personer fra samme "klasse" vil mest sansynlig trives bedre sammen enn en fra en rik familie og en fra trygdet familie.

Så finn "dine" folk!

Annonse

Gjest Hulderen

Nei, jeg tror du ville blitt deprimert i å vasse i så mye elendighet. I det minste om du har litt empati, slik at du tok innover deg det du så. Er du tvert i mot serdeles navlebeskuende, ville du kanskje frydet deg over å se andre lide. Men slik håper og tror jeg ikke du er.

Alle sammenligner seg selv med de rundt en. Dersom de rundt en har det veldig bra og en selv bare har det OK, vil det kunne føre til at en føler seg mislykket e.l.

Ut fra det ville du muligens følt deg bedre i et land der levestandarden ikke var like bra.

Men i et slikt land ville sannsynligvis også din levestandard vært dårligere (spesielt hvis du ikke jobber) og da hadde du totalt sett hatt det mye verre enn pr i dag.

Det er enklere sagt enn gjort, men tenk på hvor heldig du er sammenlignet med de aller fleste her i verden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...