Gå til innhold

Underlivskløe hos mann

Anbefalte innlegg

Gjest kløemann

Jeg har de siste årene vært plaget av underlivskløe, og det blir stadig verre. Jeg har vært glad i å dusje og har brukt vanlig dusjsåpe på hele kroppen. Jeg har antatt kløen har kommet av mye dusj i kombinasjonen med bruk av såpe. For ett år siden begynte jeg å få utslett på armene, noe som aldri har gått vekk. Også dette antok jeg hadde en sammenheng med dusj og såpe.

Jeg bestemte meg for å dusje mindre samt bruke anti-allergi såpe, spesielt på underlivet for å se som problemene avtok, men kløen og utslettene vedvarer fortsatt. Det er spesielt kløe på hele pungen og rundt "skrukken", men utslettene på armen klør også noe. De siste to månedene har jeg fått utslett på øyelokkene og dette ser ut til å vedvare. Dette klør også noe og jeg ser i grunn ganske herjet ut i ansiktet :(

Noen tips på hva utslettene kan komme av, og hvordan jeg skal bli kvitt den utrolige slitsomme kløen i underlivet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371094-underlivskl%C3%B8e-hos-mann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sangsol

Best å snakke med lege.

Men i mellomtiden kan du kanskje roe ned irritasjonen med hydrokortison krem (forutsatt at du ikke har sår). Dessuten skift såpe- og uansett hvilken såpe så sørg for å unngå rester på hud ved nøye skyll.

Sjekk også undertøy. Bør du holde deg til ren bomull, som kan vaskes ved høy temperatur? Pass igjen på at vaskepulver er godt utskylt. Unngå skyllemiddel.

Gjest luftslott

Bruk kun lactacyd på kroppen og Neutral for hår, pass på å tørke deg godt. Bruk A.I. Creme fra Physiogel når det klør, vanlig fuktighetskrem fra Physiogel daglig. Dette merket er allergivennlig og meget bra, drøy i bruk og A.I.-kremen tar faktisk kløen. Dette har hjulpet mye for min samboer som har kontakteksem på hendene.

Pass på at undertøy er av bomull, vasket på høy nok temperatur og godt skylt, bruk også kun parfymefrie vaskemidler på alt av tøy/håndklær. Dusj med litt lavere temperatur, da tørker du ikke ut huden.

Men det viktigste du kan gjøre: bestill time hos hudlege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...