Gjest Tør ikke Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Hvordan må jeg gå frem for å få tannbehandling under narkose? Jeg har så totalt tannlegeskrekk, er skikkelig dårlig flere dager i forveien før jeg i det hele tatt får bestilt time til tannlegen, og det ender med at jeg bare utsetter å i det hele tatt bestille time. Jeg må rotfylle en jeksel, sette porselenskrone på to fortenner (bytte plasten som begynner å bli litt misfarget og får markerte streker i skjøten), jeg har minst tre hull som jeg kjenner med tunga, og enda flere som jeg må gjøre noe med. Emaljen er godt nedslitt på grunn av for mye brusdrikking, og på en av jekslene sa tannlegen til meg en gang at det var åpent helt inn til tannbenet. Jeg vil så gjerne få gjort noe med alt dette på én behandling, og under narkose. Jeg er livredd for tannbehandling! Tennene mine er tilsynelatende pene å se på, men det er veldig mye som må gjøres med dem. Men jeg tør rett og slett ikke. Vet bare at jeg må, før det blir enda verre. Hvordan kan dette gjøres, hvordan går jeg frem, og hvordan kan det bli billigst mulig for meg? Er klar over at det blir svindyrt... Håper du kan svare meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37110-narkose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabeth20 Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Hei! Vedder på at du blir litt lettet nå, jeg er i hvertfall det: Jeg har nemlig sinsyk tannlegeskrekk selv. Det blir litt mye å lese, men hvis du er like redd som det jeg er håper jeg at dette kan hjelpe deg :)Jeg hadde ikke vert hos tannlegen siden jeg var 15 og jeg er 20 nå. Jeg skjøv tanken på å gå til tannlegen vekk hele tiden, for jeg hadde ikke vont. Men så fikk jeg sinsykt vont i ei visdomstann, og da fikk jeg hel-panikk! Jeg fant en tannlege som var snill og forståelsesfull, hun tok bilder og fant ut at det var betennelse i tannkjøttet men at 2 av visdomstennene mine måtte trekkes uten tvil. Jeg gikk nesten i bakken ved tanken! Jeg gjorde det klart for henne at ingen får så mye som pirke i munnen på meg dersom jeg ikke er i full narkose. Hun sendte henvisning til statelig sykehus, ble satt på en 8 mnd venteliste for operasjon med full narkose. Det var helt forferdelig, jeg hadde konstant angst og vont, klarte ikke å spise, jobbe eller sove. Jeg fant **EN** klinikk som kunne utføre trekkingen med full narkose i området, Colusseumsklinikken i Oslo. (De har en egen tannhelse avdeling) Jeg ble operert 2 uker etter at jeg ringte dit, den 13 oktober.. Med andre ord, jeg er nyoperert og har sting i munnen! Det kostet 8000 kr totalt. For 1 time narkose koster det 5000kr. Jeg kan absolutt anbefalle deg colusseumsklinikken, de var kjempeflinke, snille og forståelsesfulle. Jeg måtte møte opp en time før operasjonen for å få 3 vival for å roe nervene, og det hjalp. Da jeg våknet hadde jeg ikke vont i det hele tatt heller, så vidt jeg husker klemte jeg alle leger jeg så og skrek "TUSEN TAKK! JEG ER ENDELIG FEEERDIIG!!!" Hvis du bor i nærheten av Oslo er tlf nr til colusseumsklinikken 23366700.. Ring og bestill time, og bli ferdig med det Tro meg, når jeg klarte det kan hvem som helst klare det! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37110-narkose/#findComment-141565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wilma Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Skal du ha kroner, blir du ikke ferdig på en behandling. Dette fordi tannen skal bores til, avtrykk/avstøpning av tennene må bli tatt som skal sendes til tanntekniker som lager kronen. Dette tar ca en uke, før kronen så kan justeres og "limes" på. Jeg tviler på at kroneterapi blir gjort i narkosebehandling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37110-narkose/#findComment-141772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Jeg får stadig spørsmål om behandling i narkose fra engstelige pasienter. Angst for tannlegebehandling gir ikke rett til refusjon fra folketrygden for slik behandling. Kronebehandling på en rotfyllt tann vil jo uansett være semertefri. Når man lager kroner på tenner er det den første seansen som er mest dramatisk for da slipes tannen til. Andre omgang er hyggeligere for da skal kronene settes på. Når det dreier seg om fortenner vil man kunne glede seg over at man blir penere der og da. Vondt er det skjelden. De fleste kan får tilbud om narkose om man betaler for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37110-narkose/#findComment-141925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mailen Skrevet 3. november 2001 Del Skrevet 3. november 2001 Hei! Vedder på at du blir litt lettet nå, jeg er i hvertfall det: Jeg har nemlig sinsyk tannlegeskrekk selv. Det blir litt mye å lese, men hvis du er like redd som det jeg er håper jeg at dette kan hjelpe deg :)Jeg hadde ikke vert hos tannlegen siden jeg var 15 og jeg er 20 nå. Jeg skjøv tanken på å gå til tannlegen vekk hele tiden, for jeg hadde ikke vont. Men så fikk jeg sinsykt vont i ei visdomstann, og da fikk jeg hel-panikk! Jeg fant en tannlege som var snill og forståelsesfull, hun tok bilder og fant ut at det var betennelse i tannkjøttet men at 2 av visdomstennene mine måtte trekkes uten tvil. Jeg gikk nesten i bakken ved tanken! Jeg gjorde det klart for henne at ingen får så mye som pirke i munnen på meg dersom jeg ikke er i full narkose. Hun sendte henvisning til statelig sykehus, ble satt på en 8 mnd venteliste for operasjon med full narkose. Det var helt forferdelig, jeg hadde konstant angst og vont, klarte ikke å spise, jobbe eller sove. Jeg fant **EN** klinikk som kunne utføre trekkingen med full narkose i området, Colusseumsklinikken i Oslo. (De har en egen tannhelse avdeling) Jeg ble operert 2 uker etter at jeg ringte dit, den 13 oktober.. Med andre ord, jeg er nyoperert og har sting i munnen! Det kostet 8000 kr totalt. For 1 time narkose koster det 5000kr. Jeg kan absolutt anbefalle deg colusseumsklinikken, de var kjempeflinke, snille og forståelsesfulle. Jeg måtte møte opp en time før operasjonen for å få 3 vival for å roe nervene, og det hjalp. Da jeg våknet hadde jeg ikke vont i det hele tatt heller, så vidt jeg husker klemte jeg alle leger jeg så og skrek "TUSEN TAKK! JEG ER ENDELIG FEEERDIIG!!!" Hvis du bor i nærheten av Oslo er tlf nr til colusseumsklinikken 23366700.. Ring og bestill time, og bli ferdig med det Tro meg, når jeg klarte det kan hvem som helst klare det! Lykke til! TAKK! TAKK! Endelig har jeg fått navn og nummer til en tannklinikk som utfører behandlinger under narkose! Har fire visdomstenner som må ut... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37110-narkose/#findComment-144395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabeth20 Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 TAKK! TAKK! Endelig har jeg fått navn og nummer til en tannklinikk som utfører behandlinger under narkose! Har fire visdomstenner som må ut... Hehe... tok meg 20 telefoner før jeg fant det rette stedet... Håper alt gikk bra med deg også Mvh, Elisabeth. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37110-narkose/#findComment-148071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.