Gå til innhold

termin og vekstavvik

Anbefalte innlegg

Gjest leonamathea

hei jeg er en jente på 29 år som venter mitt andre barn. mitt første svangerskap gikk helt fint, og jeg har en flott gutt på fire år. nå er jeg altså gravid igjen og vi venter en jente. vi gleder oss veldig, men jeg har hele tiden hatt en følelse av at alt ikke er som det burde være. jeg hadde første dag av siste mens den 27.05.11 noe som tilsvarer termin den 04.03.12. jeg følte meg veldig tidlig gravid og fikk en veldig tidlig posetiv test. jeg fikk derfor målt hcg og fikk vite at det var skyhøyt... jeg hadde en tidlig ultralyd i uke 10 og fikk da vite at jeg antageligvis var kommet lenger. ca uke 10+4. jeg var på ordinær ultralyd i uke 18 og fikk da igjen vite at jeg var lengre på vei, og ny termin ble satt til 28.02.12. jeg var på kontoll nå nylig hos lege og hun sa at i forhold til symfe målet stemte den nye terminen. jeg kan ikke helt forstå dette siden jeg både vet med sikkerhet når første dag av siste mens var, og når vi hadde samleie. det jeg derfor bekymrer meg for er at jeg egentlig ble gravid måneden før og at fosteret er uvanlig lite. jeg drakk en god del alkohol i tiden før jeg fikk posetiv test. var på to fester og hadde et par glass vin hver kveld. kan i såfall dette være grunn til at fosteret er lite, jeg har også lest litt om noe som heter triosomi 18 som kan føre til vekstavvik. ville dette isåfall bli oppdaget på ultralyd? jordmor sa at alt så fint ut på ultralyden, men er dette noe hun kunne oversett? jeg kan også legge til at jeg er ganske liten av vekst 158 cm og 48 kg. jeg røyker ikke og har som sagt et normalt svangerskap bak meg. håper du kan svare meg på forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371131-termin-og-vekstavvik/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...