Gå til innhold

Er det normalt å tisse 8-10 gr om dagen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Kommer litt an på hva du drikker. Drikker du mye vanndrivende som kaffe og brus, så vil blæra hyppig fylle seg opp og vil tømmes raskt. Og spiser, mye salt mat vil gi økt tørste, drikker du da vanndrivende som brus for å slukke tørsten, kan du bli enda mer tørst faktisk.

Du kan ta det opp med legen din. Det er noen medisiner som gir økt urinproduksjon. Det finnes også medisiner som kan roe ned blæra eller minske urinproduksjon, men da må du først gå igjennom drikkemønster, rutiner osv med legen din.

Det er også noen som har overaktiv blære, uten nødvendigvis å ha problem med å rekke toalettet, dette kan også fastlegen hjelpe med.

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1318830092' post='4661337]

Kommer litt an på hva du drikker. Drikker du mye vanndrivende som kaffe og brus, så vil blæra hyppig fylle seg opp og vil tømmes raskt. Og spiser, mye salt mat vil gi økt tørste, drikker du da vanndrivende som brus for å slukke tørsten, kan du bli enda mer tørst faktisk.

Du kan ta det opp med legen din. Det er noen medisiner som gir økt urinproduksjon. Det finnes også medisiner som kan roe ned blæra eller minske urinproduksjon, men da må du først gå igjennom drikkemønster, rutiner osv med legen din.

Det er også noen som har overaktiv blære, uten nødvendigvis å ha problem med å rekke toalettet, dette kan også fastlegen hjelpe med.

Drikker både kaffe og brus.Har noen urtetabletter som "er godt for prostata" så vi får se om de hjelper.I går tisset jeg 6 ganger på 3 timer.

Drikker både kaffe og brus.Har noen urtetabletter som "er godt for prostata" så vi får se om de hjelper.I går tisset jeg 6 ganger på 3 timer.

Kaffe og brus er veldig vanndrivende. Drikker du vann? For at blæren din (og kroppen for den del) skal ha det bra, så skal du også ha endel vann i deg.

Du kan ha forstørret prostata. Det kan være en infeksjon. Mye kan, dersom, vissomatte, så det lureste er dersom dette plager deg, så ta det opp med fastlegen din. Samtidig så kan du ha i bakhodet at drikker du mye kaffe og brus så skal det ut mye fortere enn vann.

.

Jeg tisser ca. 20 ganger i døgnet...så 8-10 ganger er lite for meg...

Det er ganske mye hjelp å få mot hyppig vannlatning dersom du ønsker. Det er jo slitsomt med 20 ganger i døgnet, på meg slet det veldig (jeg hadde en sykdom da, men hyppigheten var jo der).

Har du sjekket deg for diabetes? Evt.. for forstørret prostata?

Nei,men jeg tar teste hvert år pga høyt blodtrykk og problemer med hjerte.Har betablokker jeg skulle ha tatt men jeg har 2 typer blodtrykksdempende,så med betablokker også blir jeg veldig svimmel.LITT blodtrykk skal man jo ha.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...