Gjest Balubings Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg er en 46 år gammel kvinne, urolig for at jeg har MS. legen min er vag og sier vi får se det an, men jeg leser at det er viktig med tidlig behandling. For 7 år siden fikk jeg akutte svimmelhetsanfall, mange ganger om dagen, spenningshodepine også. Var veldig utmattet, måtte hvile mye. Kjente jeg meg litt bedre og gjorde ting, kunne jeg bli satt ut i flere dager. Veldig var for stress.Ble utredet med bl.a. MR, fant ingen ting. Ikke krystallsyke, heller. Hadde veldig mange anfall i 3-4 mnd, ble litt bedre etterhvert men ikke helt frisk før etter 1 1/2 år. Tre ganger i løpet av 6-7 år har jeg hatt følelse av solbrenthet, nummenhet i halve ansiktet. Gått over etter 1 ukes tid, veldig rar og ekkel følelse. oppdaget at jeg hadde en pupill som var større enn den andre og ble undersøkt av øyelege, og MR, fant ingen ting. Sis i rekken av underlige symptomer, det kjennes ut som om noen heller varmt vann nedover benet mitt! Bare jeg skriver det synes jeg det høres helt sprøtt ut! Plutselig skvetter jeg til, for det "renner" varme fra midt på låret og nedover til leggen. En gang hoppet jeg bakover fra en benk jeg stod ved, jeg trodde jeg brant meg på en ovn eller noe! Mannen min trodde jeg var blitt helt rar.... Begynte før sommeren. Noen dager skjer det 4-5 ganger, så tar det flere dager uten noen "episoder". Gikk en måneds tid så kom det igjen. Noen ganger i uken. Har du hørt om noe liknende? Ikke hatt prikking, eller nummenhet. Er også engstelig over at jeg synes jeg glemmer ord, har det liksom på tunga, må vente litt før det kommer. Kan være helt vanlige ord, og noen ganger sier jeg også et helt annet ord!!! Har aldri vært noe problem, er veldig kjapp i hodet! Kjenner meg ellers frisk, ikke kjente sykdommer i familien. Jobber ikke for tiden, er så heldig at jeg kan reise mye med familien, og har det helt topp. Ikke noe stress. Har normal vekt, er mye ute på tur med hunden, får mye frisk luft og jevn mosjon. Er jeg bare hysterisk? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371171-ms/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wiggeno Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Få sjekket stoffskiftet ditt om det ikke er gjort. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371171-ms/#findComment-3243889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kabo Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Hei! Jeg har hatt mange av de samme symptomene som deg, både "rennende varmt vann" nedover låret ned mot leggen, og problemer med å huske ord ol. Har også vært plaget av svimmelhet, mest sammenhengende, men også som anfall av og til. I tillegg har jeg hatt noe nummenhet i halve hodet. Man har ikke funnet årsaken til dette hos meg. Noen leger har trodd det var MS, men MR av hjernen har avkreftet det. Det begynte i 30 -års-alderen med svimmelhet i ca. 3 år, siden kom det andre. Jeg fikk også litt pareser i høyre del av kroppen. Dette har svinget mye opp og ned gjennom årene. Fikk ofte nye perioder etter en forkjølelse eller andre infeksjoner. Har du opplevd det? Nå er jeg 67 år og har igjen fått en periode med svimmelhet, nå også med anfall, samt av og til litt "rennende varmt vann" nedover låret. Du er den første jeg har hørt om som har det symptomet med rennende varme nedover beinet! Skulle ønske noen fant ut av hva dette er! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371171-ms/#findComment-3245345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.