PieLill Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Tror vel liksom at han savner meg noe veldig, så lenge det var jeg som tok siste skrittet fult ut.. men han viser egentlig at han bare gir blaffen, og jeg sitter igjen med svarteper ( Uff, alt dette vet jeg jo fra ungdommen, og ting har ikke forandret seg i det hele tatt ( ''Tror vel liksom at han savner meg noe veldig, så lenge det var jeg som tok siste skrittet fult ut.. men han viser egentlig at han bare gir blaffen, og jeg sitter igjen med svarteper ('' Det er han som er mesteren i sktnet spill. Ikke sløs vekk tid og krefter på hevn. Slik du beskriver ham er han ikke en gang verdt umaken å hevne seg. ''Uff, alt dette vet jeg jo fra ungdommen, og ting har ikke forandret seg i det hele tatt ('' Du må velge å bryte slike mønster. Vær streng med deg selv. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371209-slutt/page/2/#findComment-3244999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Ja, jeg bør vel det.. Når jeg tenker tilbake, har han ofte gjort dette... ikke svart på sms'er hvor jeg har skrevet at jeg er glad i ham, at jeg gleder meg til vi sees igjen osv.. Dette har ført til at jeg har lavere selvfølelse nå, enn før jeg ble sammen med ham.. Har alltid tenkt på ham som snill, men kanskje han ikke er det.. -med sine hersketeknikker. Forstår bare ikke hvordan han tenker ( Har aldri forstått ham ''Har alltid tenkt på ham som snill, men kanskje han ikke er det.. -med sine hersketeknikker. Forstår bare ikke hvordan han tenker ( Har aldri forstått ham :('' Bruk av hersketeknikker er uforenelig med å være snill. Tipper han er solid kynisk og beregnede og for øvrig ganske så selvtilfreds. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371209-slutt/page/2/#findComment-3245001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
huuff Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 ''..jeg prøver å ikke tenke på ham, men gjør det hele tiden like vel.. av 5 sms jeg har sendt ham, etter at jeg sa jeg ikke orket mer, har han svart på 1-2. Kun korte svar i en setning.. '' Hva er det egentlig du prøver å oppnå? Jeg har en teori: Du ønsker fortsatt oppreisning og anerkjennelse fra ham. Du vil han skal se hva han har gjort galt og be deg om unnskyldning. Du vil han skal reparere det han har ødelagt. Du føler det blir lettere å gå videre om han rydder etter seg. Om noe av dette er tilfellet er det bare en ting å gjøre. Slutt med slikt med en eneste gang. For det første kommer han ikke til å rydde opp etter seg, be deg om unskyldning eller gi deg den anerkjennelsen og respekten du fortjener. Der intet er å hente, har selv keiseren tapt sin rett. For det andre er det ikke noe sjakktrekk å gjøre seg avhengig av den som har tråkket deg ned om du skal komme deg opp. Du gjør deg selv til en tigger, samt gjør det lekende lett for ham å ydmyke deg ytterligere. Og igjen, det kommer aldri til å funke. Han behandlet deg som dritt da dere var kjærester. Hvorfor skulle han bli snillere nå når han ikke eier deg lengre? Ikke gjør deg selv sårbar og liten ved å gi hans ord, handlinger, valg av kjærester mm injurierende kraft. Ikke lur deg selv til å tro at det vil hjelpe din selvfølelse at han savner deg. Det eneste som gjør deg sterk, trygg og rakrygget er å vise deg selv at du ikke trenger ham mer enn du trenger mygg på Nordpolen. Ikke la han bety noe for deg. Han er uvesentlig for ditt velbefinnende og din livsglede. Så ingen flere meldinger. Ikke mer tigging og trygling. Slutt er slutt, over og borte vekk - og takk og pris for det. Gi deg selv tid til å stå trygdt på egne bein før du eventuelt finner en ny kjæreste. Ellers er det fort gjort å rote seg borti en ny utgave av den gamle driten. mvh Helt riktig som Pie Lill skriver! Ikke hekt deg på han - kom deg videre asap. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371209-slutt/page/2/#findComment-3245044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 ..jeg prøver å ikke tenke på ham, men gjør det hele tiden like vel.. av 5 sms jeg har sendt ham, etter at jeg sa jeg ikke orket mer, har han svart på 1-2. Kun korte svar i en setning.. Han vet at jeg misliker disse korte meldingene.. Har alltid brukt de til meg, men har sendt lange sms og meldinger til andre damer og ekser (bl.a på facebook) og avsluttet med "klem".. Jeg har ikke fått disse.. -Så hvorfor har han vært sammen med meg såpass lenge? Vet ikke. Mannen er i 40-årene og jeg halser like bak. Lurer på om jeg vil få noe bedre på sikt? Lurer på om han vil få det?? Mange tanker i hodet (som verker pga sammenbitte kjever og opphengte skuldre () JA, du kommer til å finne noen bedre. Følelsen du da kjenner er fantastisk! Du føler deg fri som en fugl.... Disse menneskene som får andre til å føle fanget og mindre verdt er virkelig ikke noe å samle på. Oppsøk nye/andre miljøer, skaff deg nye venner, ta initiativ og bli kjent med nye folk. Ikke gå å surr i dette vonde. (jada, du er glad i ham, men...) Plutselig en dag treffer du drømmemannnen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371209-slutt/page/2/#findComment-3245050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 ''..jeg prøver å ikke tenke på ham, men gjør det hele tiden like vel.. av 5 sms jeg har sendt ham, etter at jeg sa jeg ikke orket mer, har han svart på 1-2. Kun korte svar i en setning.. '' Hva er det egentlig du prøver å oppnå? Jeg har en teori: Du ønsker fortsatt oppreisning og anerkjennelse fra ham. Du vil han skal se hva han har gjort galt og be deg om unnskyldning. Du vil han skal reparere det han har ødelagt. Du føler det blir lettere å gå videre om han rydder etter seg. Om noe av dette er tilfellet er det bare en ting å gjøre. Slutt med slikt med en eneste gang. For det første kommer han ikke til å rydde opp etter seg, be deg om unskyldning eller gi deg den anerkjennelsen og respekten du fortjener. Der intet er å hente, har selv keiseren tapt sin rett. For det andre er det ikke noe sjakktrekk å gjøre seg avhengig av den som har tråkket deg ned om du skal komme deg opp. Du gjør deg selv til en tigger, samt gjør det lekende lett for ham å ydmyke deg ytterligere. Og igjen, det kommer aldri til å funke. Han behandlet deg som dritt da dere var kjærester. Hvorfor skulle han bli snillere nå når han ikke eier deg lengre? Ikke gjør deg selv sårbar og liten ved å gi hans ord, handlinger, valg av kjærester mm injurierende kraft. Ikke lur deg selv til å tro at det vil hjelpe din selvfølelse at han savner deg. Det eneste som gjør deg sterk, trygg og rakrygget er å vise deg selv at du ikke trenger ham mer enn du trenger mygg på Nordpolen. Ikke la han bety noe for deg. Han er uvesentlig for ditt velbefinnende og din livsglede. Så ingen flere meldinger. Ikke mer tigging og trygling. Slutt er slutt, over og borte vekk - og takk og pris for det. Gi deg selv tid til å stå trygdt på egne bein før du eventuelt finner en ny kjæreste. Ellers er det fort gjort å rote seg borti en ny utgave av den gamle driten. mvh *applauderer* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371209-slutt/page/2/#findComment-3245054 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Har jo tenkt veldig lenge at jeg må kutte ham ut, fordi hans væremåte til tider overhode ikke er bra for meg.. Synes likevel du virket vel morsk nå, Lillemus... -men jeg ser poenget dit!! Håper jo liksom på at han skal se problemene vi har hatt, endre seg og komme krypende tilbake, fordi han bare vil ha meg (som han har sagt etter hver bidige krangel) -Dette kommer jo selvsagt ikke til å skje.. Men huff.. Har slettet ham fra mobilen min, fjernet ham fra fri familie osv, men jeg kan jo nr hans i hodet (((( SLIKE MENN ENDRER SEG IKKE!!!!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371209-slutt/page/2/#findComment-3245055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccolina Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 ..jeg prøver å ikke tenke på ham, men gjør det hele tiden like vel.. av 5 sms jeg har sendt ham, etter at jeg sa jeg ikke orket mer, har han svart på 1-2. Kun korte svar i en setning.. Han vet at jeg misliker disse korte meldingene.. Har alltid brukt de til meg, men har sendt lange sms og meldinger til andre damer og ekser (bl.a på facebook) og avsluttet med "klem".. Jeg har ikke fått disse.. -Så hvorfor har han vært sammen med meg såpass lenge? Vet ikke. Mannen er i 40-årene og jeg halser like bak. Lurer på om jeg vil få noe bedre på sikt? Lurer på om han vil få det?? Mange tanker i hodet (som verker pga sammenbitte kjever og opphengte skuldre () Slett nummeret hans fra mobilen! Slett ham fra facebook. Ikke svar på meldinger, slett dem umiddelbart når de tikker inn. Slett ham fra livet ditt. Høres absolutt ut som det var bra du kom deg vekk. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371209-slutt/page/2/#findComment-3245057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccolina Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Har jo tenkt veldig lenge at jeg må kutte ham ut, fordi hans væremåte til tider overhode ikke er bra for meg.. Synes likevel du virket vel morsk nå, Lillemus... -men jeg ser poenget dit!! Håper jo liksom på at han skal se problemene vi har hatt, endre seg og komme krypende tilbake, fordi han bare vil ha meg (som han har sagt etter hver bidige krangel) -Dette kommer jo selvsagt ikke til å skje.. Men huff.. Har slettet ham fra mobilen min, fjernet ham fra fri familie osv, men jeg kan jo nr hans i hodet (((( Ikke send meldingene du skriver. Skriv skriv skriv alt du harbehov for (gjerne på papir!) men IKKE send det til ham. Det kan funke godt som terapi. Men ikke grav deg ned, du må snart finne en hobby el.a som får tankene dine over på noe annet - og gir livet mening uten ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371209-slutt/page/2/#findComment-3245058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest :( i dag (også) Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 ''Har alltid tenkt på ham som snill, men kanskje han ikke er det.. -med sine hersketeknikker. Forstår bare ikke hvordan han tenker ( Har aldri forstått ham :('' Bruk av hersketeknikker er uforenelig med å være snill. Tipper han er solid kynisk og beregnede og for øvrig ganske så selvtilfreds. mvh Ja, han er nok kynisk... viser lett at han gir blaffen, liksom.. "Driter i" hva andre sier og mener, så lenge det ikke skader ham eller hans.. (jeg var ikke nærme nok).. Liker å ta del i, hvis det kan gagne ham.. ikke ellers.. Nei, jeg har vært sliten så lenge jeg har vært sammen med ham.. han har påført meg mange sorger og mye frustrasjon.. Har liksom hat enorme oppturer, for så å rase helt i bunnen... slik har det vært hele tiden.. Tja.. han liker vel å fremstå som morsom, hyggelig, ordentlig, omtenksom etc.. jeg vet veldig godt om de andre sidene hans også.. Han er alt dette, såfremt ingen stiller krav til ham.. være seg i handlinger, ord eller gjerninger... Han skal styre alt selv, og blåser i om det får negative konsekvenser for andre... Uff, nei.. jeg får vel være glad og tørre å gå videre.. trist å miste vennene vi har fått sammen -eller.. de var vel i utgangspunktet hans.. -får prøve å få nye, egne.. men er ganske alene her jeg er.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371209-slutt/page/2/#findComment-3245059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest :( i dag (også) Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 ''..jeg prøver å ikke tenke på ham, men gjør det hele tiden like vel.. av 5 sms jeg har sendt ham, etter at jeg sa jeg ikke orket mer, har han svart på 1-2. Kun korte svar i en setning.. '' Hva er det egentlig du prøver å oppnå? Jeg har en teori: Du ønsker fortsatt oppreisning og anerkjennelse fra ham. Du vil han skal se hva han har gjort galt og be deg om unnskyldning. Du vil han skal reparere det han har ødelagt. Du føler det blir lettere å gå videre om han rydder etter seg. Om noe av dette er tilfellet er det bare en ting å gjøre. Slutt med slikt med en eneste gang. For det første kommer han ikke til å rydde opp etter seg, be deg om unskyldning eller gi deg den anerkjennelsen og respekten du fortjener. Der intet er å hente, har selv keiseren tapt sin rett. For det andre er det ikke noe sjakktrekk å gjøre seg avhengig av den som har tråkket deg ned om du skal komme deg opp. Du gjør deg selv til en tigger, samt gjør det lekende lett for ham å ydmyke deg ytterligere. Og igjen, det kommer aldri til å funke. Han behandlet deg som dritt da dere var kjærester. Hvorfor skulle han bli snillere nå når han ikke eier deg lengre? Ikke gjør deg selv sårbar og liten ved å gi hans ord, handlinger, valg av kjærester mm injurierende kraft. Ikke lur deg selv til å tro at det vil hjelpe din selvfølelse at han savner deg. Det eneste som gjør deg sterk, trygg og rakrygget er å vise deg selv at du ikke trenger ham mer enn du trenger mygg på Nordpolen. Ikke la han bety noe for deg. Han er uvesentlig for ditt velbefinnende og din livsglede. Så ingen flere meldinger. Ikke mer tigging og trygling. Slutt er slutt, over og borte vekk - og takk og pris for det. Gi deg selv tid til å stå trygdt på egne bein før du eventuelt finner en ny kjæreste. Ellers er det fort gjort å rote seg borti en ny utgave av den gamle driten. mvh Du har vel ganske rett.. -jeg skulle vel ønske at han innså hva han gjorde galt mot meg, men vet vel samtidig at han ikke kommer til å gjøre det.. han har jo ikke gjort det til nå Og ja, jeg gjør meg avhengig av ham.. som den tiggeren du beskriver.. var derimot flink i går.. ingen sms.. hørte heller ikke noe fra ham :/ Våknet i dag, og merket at hodet ikke var vondt, kjevene ikke låst og skuldrene var ikke fult så opphengte i ørene som de har vært så altfor lenge Underbevisstheten har vel jobbet hele veien, og fortalt meg at dette ikke er greit, uten at jeg har villet høre etter, med begge ørene og hjertet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371209-slutt/page/2/#findComment-3245170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Du har vel ganske rett.. -jeg skulle vel ønske at han innså hva han gjorde galt mot meg, men vet vel samtidig at han ikke kommer til å gjøre det.. han har jo ikke gjort det til nå Og ja, jeg gjør meg avhengig av ham.. som den tiggeren du beskriver.. var derimot flink i går.. ingen sms.. hørte heller ikke noe fra ham :/ Våknet i dag, og merket at hodet ikke var vondt, kjevene ikke låst og skuldrene var ikke fult så opphengte i ørene som de har vært så altfor lenge Underbevisstheten har vel jobbet hele veien, og fortalt meg at dette ikke er greit, uten at jeg har villet høre etter, med begge ørene og hjertet ''Og ja, jeg gjør meg avhengig av ham.. som den tiggeren du beskriver.. var derimot flink i går.. ingen sms.. hørte heller ikke noe fra ham :/'' Bra kjempa! Føles ikke det litt godt? ''Våknet i dag, og merket at hodet ikke var vondt, kjevene ikke låst og skuldrene var ikke fult så opphengte i ørene som de har vært så altfor lenge Underbevisstheten har vel jobbet hele veien, og fortalt meg at dette ikke er greit, uten at jeg har villet høre etter, med begge ørene og hjertet :)'' Fortsett slik! :-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371209-slutt/page/2/#findComment-3245185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest :( i dag (ogs) Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 ''Og ja, jeg gjør meg avhengig av ham.. som den tiggeren du beskriver.. var derimot flink i går.. ingen sms.. hørte heller ikke noe fra ham :/'' Bra kjempa! Føles ikke det litt godt? ''Våknet i dag, og merket at hodet ikke var vondt, kjevene ikke låst og skuldrene var ikke fult så opphengte i ørene som de har vært så altfor lenge Underbevisstheten har vel jobbet hele veien, og fortalt meg at dette ikke er greit, uten at jeg har villet høre etter, med begge ørene og hjertet :)'' Fortsett slik! :-) mvh Joda, det føles godt, på en måte... -Samtidig liker jeg ikke tanken på at han skal begynne å date andre Om han gjør det snart, vet jeg jo ikke, men tanken gjør meg litt desperat, kjenner jeg. Vel, var vi ikke i noe sundt forhold, men ønsker likevel ikke at andre skal få ham. Etter å vært et par såpass lenge, gjør dette vondt, selv om det også gjorde vondt å være sammen til tider Nå sitter jeg å sutrer over gode minner etter en helgetur i sommer.. DA hadde vi det topp!! HELT fantastisk.. -men det var ikke det samme da vi var på ukesferie.. den ble et lite helvete 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371209-slutt/page/2/#findComment-3245190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Joda, det føles godt, på en måte... -Samtidig liker jeg ikke tanken på at han skal begynne å date andre Om han gjør det snart, vet jeg jo ikke, men tanken gjør meg litt desperat, kjenner jeg. Vel, var vi ikke i noe sundt forhold, men ønsker likevel ikke at andre skal få ham. Etter å vært et par såpass lenge, gjør dette vondt, selv om det også gjorde vondt å være sammen til tider Nå sitter jeg å sutrer over gode minner etter en helgetur i sommer.. DA hadde vi det topp!! HELT fantastisk.. -men det var ikke det samme da vi var på ukesferie.. den ble et lite helvete ''-Samtidig liker jeg ikke tanken på at han skal begynne å date andre Om han gjør det snart, vet jeg jo ikke, men tanken gjør meg litt desperat, kjenner jeg. Vel, var vi ikke i noe sundt forhold, men ønsker likevel ikke at andre skal få ham.'' Helt naturlig å føle det slik. Men ikke konstruktivt og hensiktsmessig å opprettholde slike tanker og følelsesbilder. Det handler egentlig bare om litt såret stolthet. En pris veld verdt gevinsten ved å bli kvitt krapylet. ''Etter å vært et par såpass lenge, gjør dette vondt, selv om det også gjorde vondt å være sammen til tider '' Visst gjør det vondt. Det positive nå er likevel at du vet det vil bli bedre, bli mindre vondt, mer forutsigbart, bedre selvfølelse, gladere. Mens du ennå holdt på ham hadde du primært usikter til stadig mer vondt og stadig lavere selvbilde. ''Nå sitter jeg å sutrer over gode minner etter en helgetur i sommer.. DA hadde vi det topp!! HELT fantastisk.. -men det var ikke det samme da vi var på ukesferie.. den ble et lite helvete :('' Tenk hvor deilig neste ferie kan bli. Uten gnålepetter på slep. Uten stram knute i magen, hevede skuldre og øm kjeve. Uten bekymring for hvilket troll som dukker opp rundt neste sving. ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371209-slutt/page/2/#findComment-3245193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.