Gjest off shore 80 Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Hei! Jeg fikk for en stund siden vondt i halsen,dagen etter at jeg var på byen, jeg har ikke røykt og snuset på mange måneder og det gjorde jeg kvelden før, etterfulgt av forkjølelse og kanskje litt feber men ikke mye noen dager. Så gikk det over, så en kveld satt jeg og spiste popcorn, og så kjentes det ut som et skall satt seg fast i halsen, siden det har det kjent ut som det er noe der, så deltok jeg på ukentlig fotball trening og tok meg ganske mye ut, etter det har jeg hatt vondt å svelge i halsen. Jeg har roet ned treningen en del, trener en del styrke.Men nå har snart 8 dager gått og jeg har fortsatt litt vondt å svelge, jeg kjenner ikke noe når jeg svelger mat, men kjenner det mere når det kun er vann. Det som kjentes ut som skall i halsen er borte, så det er kun litt vondt i svelget som er igjen. Formen ellers er bra, føler meg ikke slapp eller noe. For info så tok jeg en test hos sykepleier/medic stretokopp test, den var negativ, crp var under 8 , og hun kunne ikke se noe i halsen Hun såg at jeg var rød, mest i senter, og "kjertlene" midt på tungen var litt "irritert". Det er ikke kjempevondt å svelge kun spytt, vann men kjenner det er ubehagelig. Tenker automatisk kreft osv med engang..har jeg et kraftig virus eller hva? Hvor lenge kan et slik virus vare? Har ikke testet meg for kyssesjuke, noe medicen mente på det ikke var.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371215-vondt-%C3%A5-svelge/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Kjennes det ut som en (unnskyld ordvalget) snørrklump som du hverken får svelget opp eller ned? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg i januar fikk en klumpfølelse i halsen og det kom også ved sykdom/forkjølelse. Akkurat som deg kjente jeg det best når jeg drakk. Jeg tenkte også på kreft, men jeg lever fremdeles. Jeg har den fremdeles, ikke like kraftig og ikke like hyppig, men den kommer og går litt. Kanskje det er som du tenker at det er et virus som har utløst det og at det vil ta tid før den blir borte? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371215-vondt-%C3%A5-svelge/#findComment-3244451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Det kan høres ut som det kan være en kombinasjon av en forskjølelse med sår hals og deretter et hudskrap fra popcorn skallet. Plagene vil helt sikkert gå over og det høres ikke ut som kyssesyke etter som sykepleieren ikke kunne se noe i halsen og crp er såpass lav. Du kan forsøke å bruke munnskylleveæske og gurgle deg morgen og kveld. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371215-vondt-%C3%A5-svelge/#findComment-3245149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.