Gå til innhold

Sykdom eller stress?

Anbefalte innlegg

Gjest Stressa Stina

Hei, kvinne 37 år her. Har de siste månedene vært plaget med tretthet, slitenhet, brystsmerter, ekstraslag, muskelsmerter og tung pust. Har astma fra før, men astmamedisiner hjalp ikke på disse anfallene. Ble verre utover kveldene, verst når jeg la meg ned. Har ofte influensafølelse i kroppen, uten å bli syk. Har noen ganger opplevd å bli dårlig av lett fysisk anstrengelse, kvalm, vondt i mageregionen, svetten pipler fram, hjertet slår vannvittig.Mistet også luktesansen for drøyt to uker siden, den har delvis kommet tilbake. Er ikke tett i nesen. Har plagdes med treg fordøyelse de siste to mnd. Har laktoseintoleranse, under god kontroll. Nylig tok jeg avf.tabl. etter to døgn med forstoppelse. Da virkningen kom fikk jeg etterhvert det legen mente var et vasovagal reaksjon. Det varte i 20-30 min, hvorav begge armer var lammet de siste 10 min. Legen skrev ut nitroglycerin til meg for en stund siden, hun mente at dersom jeg ble bedre av dem når jeg fikk disse brystsmertene indikerte det hjertesykdom. Jeg fikk samboer til å gi meg en nitroglycerintabl under anfallet, og ble bedre i løpet av 1-2 min. Krampen i fingrene løsnet etter noen minutter. Blodtrykket morgenen etter var 140/92. Har tatt EKG, arbeids-EKG, spirometri og en pusteprøve som skulle påvise betennelse i lungene. Den var på 20,3. Alle andre prøver helt fine, samlet kolesterol 5,8, hvite blodlegemer litt lave, jernlagre litt lave, calsium litt under normalen, ellers ser alt fint ut. Legen mener alle symtomene mine skyldes stress. Spiser og lever sunt, røker ikke, har normal vekt. Skal jeg slå meg til ro med at det bare er stress?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371233-sykdom-eller-stress/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Symptomene du beskriver kan skyldes stress, men også sykdom. Spørsmålet er hvor langt man skal gå i å utrede plagene. Det høres ut som om du gjennomgått en grundig sjekk av hjertet og lungene inkludert blodprøver. Jeg vil i tillegg anbefale at du tar blodprøve mht antistoffer mot ulike typer virussykdommer inkludert kyssesyke og CMV virus som kan gi langvarige plager hos enkelte.Hvis alle prøver er normale er det ikke bortkastet med et kurs i stressmestring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371233-sykdom-eller-stress/#findComment-3245150
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...