Gå til innhold

Hva mer kan vi gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest Søskenønske

Hei, Jeg er en kvinne på 39 som ønsker meg et søsken til barnet vårt på 2 og et halvt. Min mann og jeg har nå prøvd i 10 måneder uten å lykkes med å bli gravid. Jeg har regelmessige 27 dagers sykluser med eggløsning hver månede (bekreftet gjennom eggløsningstester og temperatur), og har blitt grundig utredet med blodprøver og sjekket for tette eggledere uten at noen kan finne at noe er i veien. Min mann er 37 og har fine svømmere. Må vi bare innse at toget har gått og at vi er for gamle til å få barn eller vil f.eks prøverør øke sjansen for å bli gravid? Er det noe annet vi kan forsøke for å øke sjansene våre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371237-hva-mer-kan-vi-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mor til to, en selvgjort og en adoptert :)

Slapp av i forhold til det... kanskje har det låst seg pga for mye "stress" rundt det hele?

Ellers vil jeg nå gjøre dere oppmerksomme på, at det finnes andre, fullgode måter å få barn på.. men det er en prosess, både før (I hverfall for svært mange :), under og etter..

Dere må regne med at det tar tid, men det trenger ikke være umulig. Fruktbarheten din har nok sunket i forhold til tidligere, men ingen vet med hvor mye eller når nedgangen startet. Kvinners egg er ferdig produsert ved fødsel, og holdbarheten varierer. Dessuten er det individuelt hvor tidlig hormonene begynner å gå i retning av overgangsalder.

Hvis de fleste av eggene dine har blitt for gamle / dårlige, er det lite å hente med prøverør. Dere må vel uansett bekoste det selv siden du er 39, og det er svært dyrt og en god del styr.

Ha sex annenhver dag i den gunstigste perioden, utvid den gjerne litt i forhold til antatt eggløsning. Ikke stress, det kan bli et ork hvis det tar lang tid, og det er negativt for forholdet enten dere lykkes eller ikke.

Jeg ble selv gravid da jeg var 38 (spontanaborterte) og 39 (vellykket). Det tok nesten nøyaktig et år mellom hver gang. Men hos oss var det store problemer med sædkvaliteten i tillegg til alderen vår. Vi hadde også ett barn fra før, som vi hadde avlet uten noen problemer - men det var eldre enn deres barn.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...