Gå til innhold

væske fra brystvorte

Anbefalte innlegg

Gjest Rinemor

Hei! Jeg er en 38-år gammel kvinne som for en måned siden undersøkte brystene mine og oppdaget en brunlig, ganske mørk, men ikke rødlig, melkeaktig væske fra en melkegang på den ene brystet. Væsken kom kun når jeg klemte på brystvorten. Jeg dro til legen, som ikke klarte og klemme ut noen væske, så han sendte meg til mammografi og ultralyd. Der fant de ingenting, alt var normalt, og verken de eller jeg fikk heller ikke ut noe når vi klemte på brystet. Jeg fikk møte en kirurg, som klemte og kjente, og sa det var vanskelig å undersøke melkegangene når hun ikke visste hvor de skulle gå inn, men at jeg skulle komme tilbake igjen om tre måneder. Siden det var under menstruasjonen jeg fikk ut væsken sist og jeg fikk mensen i dag, klemte jeg på brystvorten igjen, og da kom samme væsken ut. Jeg fikk time hos fastlegen, som tok prøve av væsken og påviste at det var blodceller i væsken, men han mente at siden jeg hadde tatt mammografi og ultralyd kunne jeg vente til `kontrollen hos kirurgen om tre måneder, og at jeg ikke trengte å være bekymret, fordi mammografi og ultralyd var fine. Er det forsvarlig at jeg venter tre måneder? Andre opplysninger: ingen medisiner, bruker ikke p-piller eller hormonell prevansjon, ingen andre sykdommer, ikke brystkreft i familien.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371278-v%C3%A6ske-fra-brystvorte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Det høres ut som om dine plager blir tatt på alvor i og med at det er tatt både mammografi og ultralyd pluss analyse av væsken. Etter min oppfatning er det ikke så mye mer man kan gjøre i din situasjon og det vil ikke være grunnlag for å stikke eller skjære i brystet etter som man ikke har noe område å konsentrere seg om. Anbefaler derfor at du avventer kontrollen hos kirurg om tre måneder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...