Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var innlagt for 3 uker siden for lapraskopi og fikk fjernet en cyste,eggstokker og eggledere(det ble åpnet på 4 steder for å få cysten ut),tidligere fjernet livmor. Kan man etter narkose oppleve depresjon og tiltakløshet? Lå i narkose i 8 og 6 timer i 1990 da jeg hadde kreft på skjoldbruskkjertelen.

Jeg opplever nå tiltakslysthet,mangel på livsglede og er deprimert og har angst. Kan dette skyldes narkosen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371279-langtidseffekt-av-narkose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke noe om ettervirkning av narkose, men det første jeg tenker er at det kan være hormonelt. Hvis du fjerner eggstokker kommer du jo rett i en kunstig overgangsalder. (Hvis du ikke allerede er over den alderen)

Takk for svar. Jeg har spurt flere leger om jeg noengang var i overgangsalder da jeg fjernet livmor i 1997 og nå eggstokker og eggledere for 3 uker siden,men ingen vil/kan svare meg på det.

Er det noen som kan svare meg på om det er langtidseffekter fra narkose,tro?

Takk for svar. Jeg har spurt flere leger om jeg noengang var i overgangsalder da jeg fjernet livmor i 1997 og nå eggstokker og eggledere for 3 uker siden,men ingen vil/kan svare meg på det.

Er det noen som kan svare meg på om det er langtidseffekter fra narkose,tro?

Jeg er rimelig sikker på at man blir kastet rett ut i overgangsalderen når eggstokkene fjernes, rart at ingen lege har forklart deg det. Jeg trodde man alltid fikk tilbud om hormoner for å lette overgangen. Hvis du googler "fjerne eggstokker" finner du masse info om dette. Det er ikke uvanlig å bli bli utmattet etter fjerning av eggstokker. Jeg tviler sterkt på at problemene dine har noe med narksen å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...