Gå til innhold

Skjeling hos store barn

Gjest har  barn på 11 år som skjeler

Anbefalte innlegg

Gjest har  barn på 11 år som skjeler

Til dere her som har barn på 11 år, ungdomer eller dere selv som skjeler.

Jeg lurer på noen ting med behandling der.

Hos store barn, ungdomer og voksne som skjeler, er behandlingen mot det kun prismebriller og opperasjon?

Får store barn, ungdomer og voksne som skjeler lapp på det friske øyet eller er det kun små barn på 1 år, 2 år, 3 år, 4 år og 5 år som får?

Hos store barn, ungdomer og voksne som må oppereres for skjeling, er behandlingen etter opperasjon lapp på det friske øyet eller er det briller eller ikke trening i å lære å bruke øyet som blir opperert?

Håper på mange gode svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371280-skjeling-hos-store-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ambrose

''Hos store barn, ungdomer og voksne som skjeler, er behandlingen mot det kun prismebriller og opperasjon?''

Nei, mine barn/ungdommer (12,14) bruker linser i tillegg til briller.

''Får store barn, ungdomer og voksne som skjeler lapp på det friske øyet eller er det kun små barn på 1 år, 2 år, 3 år, 4 år og 5 år som får?''

Det kan jeg ikke svare sikkert på. Men mine barn/ungdommer brukte lapp på øyet da de var små.

Gjest har barn på 11 år som skjeler

''Hos store barn, ungdomer og voksne som skjeler, er behandlingen mot det kun prismebriller og opperasjon?''

Nei, mine barn/ungdommer (12,14) bruker linser i tillegg til briller.

''Får store barn, ungdomer og voksne som skjeler lapp på det friske øyet eller er det kun små barn på 1 år, 2 år, 3 år, 4 år og 5 år som får?''

Det kan jeg ikke svare sikkert på. Men mine barn/ungdommer brukte lapp på øyet da de var små.

Hei ambrose.

Takk for svar.

Er det barn og ungdomer som skjeler mye/kraftig som blir operert?

Hva er behandlingen etterpå?

• 2 uker senere...

Jeg tok mine tre barn (7,5 år, 10 år og 12,5 år) til optiker i sommer for å sjekke synet. De to minste hadde litt skjeling, og hun minste ble henvist til øyenlege for vurdering. Der var vi for ca en måned siden.

Hun skjeler utover innimellom, mest på ett øye, men litt på det andre og. Men det var såpass lite at vi skulle ikke foreta oss noe annet, ennå holde det under oppsyn og komme tilbake om ett år.

Øyenlegen sa at det eneste som hjelper mot skjeling, er operasjon. Det kunne hjelpe litt å skjele med vilje innover, for å styrke øyemuskelen på innsiden mot nesa. Så det skulle jenta mi gjøre av og til. Det med lapp hjelper ikke mot skjeling, men det hjelper synsnerven på det svake øyet å bli stimulert.

Synes du skal be om henvisning til øyenlege for 11-åringen din!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...