Gjest Helle34 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Hei Jeg er ei 34 år gammel to barnsmor. I snart et år nå så har jeg gått og følt meg sliten, trøtt og svimmel. I tjueårene så hadde jeg to runder med virus på balansenerven som de kalte, hvor jeg til slutt følte at det var psyken min de stilte spørsmåltegn med.Noe jeg ikke mener det er. Jeg går sjelden til lege utenom når jeg må - lider av lege skrekk. I det siste så føler jeg meg som sagt sliten, trøtt, lite overskudd, svimmel (føles som jeg nesten besvimer noen ganger/eller som jeg vil ramle bort eller holder på å slokne), vissen i føtter og armer og har perioder med brystsmerter. Brystsmertene tror jeg ikke har noe med hjerte å gjøre, for jeg prøver å holde meg i fysisk form og jeg både går, sykler, lett jogg og har besteget Stoltzen uten både brystsmerter og pusteproblem. I det siste så har jeg ikke hatt energi til annet enn å gå hvis jeg i det hele tatt har orket det. Føler når jeg går tur og begynner å bli sliten da begynner jeg å stresse og da blir jeg svimmel og heller mot venstre side, føler balansen svikter. Har også lagt merke til at lyset virker inn på balansen, hvis jeg går fra lyst til mørkt så føles det som jeg blir mer ustø. Det har jeg merket når jeg er ute og det går fra lyst til mørkt ute. Har merket at jeg også føler meg utilpass i store folkemengder og begynner å stresse veldig på bussen og da blir jeg både, svimmel og kvalm. Jobber veldig med psyken i forhold til det å sier til meg selv nå må du ta deg sammen. Er en person som stresser lett, men det er noe som ikke syns utenpå. Utenpå virker jeg som en som har full kontroll, gjør alt riktig, sosial, sunn og både en aktiv og engasjert person. Jeg har en krevende jobb som prosjektleder og stor trives med arbeidsoppgavene og er engasjert i både styre og stell på fritiden, så selv om jeg føler at noe ikke er som det skal være med kroppen, så har jeg ikke vært borte en eneste dag fra jobb. Problemet er at lufta holder på å ebbe ut å enkelte uker så kan jeg gå til sengs kl 20 og sove til 06.30, men er fortsatt like trøtt. Blir mye diffust her, men blir litt bekymret når ikke alt er som før og ønsker ikke å gå til legen for at de skal gi meg en pille for det psykiske det ønsker jeg ikke. Blir litt bekymret når det i min familie har vært mye hjertproblemer og MS.Håper du kan gi meg noen råd og du ikke kan gi meg et svar. Mvh en som kanskje bekymrer seg unødvendig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371350-er-jeg-syk-eller-er-det-bare-psyken-som-spiller-meg-et-puss/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fdsfds Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Du bør vel ta dette opp med fastlegen og få undersøkt deg skikkelig og tatt en del prøver. Kan være enten psykisk eller fysisk eller en kombinasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371350-er-jeg-syk-eller-er-det-bare-psyken-som-spiller-meg-et-puss/#findComment-3246351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ambrose Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg synes det lukter depresjon lang vei.. Beklager at jeg har endret litt på overskriften. Er noe feil med mobilen min. Synes også du bør kontakte fastlegen og be om utredning for depresjon. Lykke til og god bedring ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371350-er-jeg-syk-eller-er-det-bare-psyken-som-spiller-meg-et-puss/#findComment-3246364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Kom deg til lege. Det lukter depresjon av dette men for å være sikker bør du utelukke alt fysisk ved å ta prøver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371350-er-jeg-syk-eller-er-det-bare-psyken-som-spiller-meg-et-puss/#findComment-3247804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.