Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nå hatt min tredje blødning på fire mnd.(er i 19. uke). Første gang sa legen at det var en hormonell forstyrrelse i kroppen, var da i 6 uke, slo meg til ro med det og blødningene varte i ca 2 uker(uten smerter). Men i ca.10. uke skjedde det igjen, legen skjekket med UL, og sa det var blødninger fra morkaka. Blødningene stoppet opp dagen etter, men var sykemeldt 1 1/2 uke. I 18. uke er det ny blødning, ganske kraftig og mye slim, men uten smerter. Samme diagnose som sist. Etter denne blødningen har jeg hatt "kramper" i livmora noen ganger, den blir helt hard og jeg får en dragning over korsryggen. Hva kan dette være? Er det noe som kommer til å være vedvarende? Jobber som frisør, så jeg har en veldig tung og stessende jobb, er det anbefalt å roe ned litt på jobben? Legen mener det ikke. Hva skal jeg gjøre? Er veldig engstlig over alt dette, er jo tross alt et lite barn der!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37138-bl%C3%B8dninger-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg ville nok anbefale deg å ta det med ro på bakgrunn av det du forteller. Har du blødninger, som er påvist å komme fra morkaken, er det helt klart på sin plass å roe ned litt. Det du kjente som smerter og drag over ryggen, samtidig som magen ble hard, var nok en kraftig sammentrekning av livmoren. Jeg synes du skal snakke litt mer med din lege om hvorvidt en utvidet sykemelding skulle være på sin plass. Det er vanlig å tenke i de baner at når man har kommet halvveis i svangerskapet, må man beskytte mor så hun ikke kommer i fare for å føde for tidlig. Det er både økonomisk lønnsomt samtidig som alle parter, både mor, barn og helsevesen er tjent med å redusere fare for prematur fødsel. Hvis din lege er sterkt uenig i dette, synes jeg du skal konferere med annen lege/jordmor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37138-bl%C3%B8dninger-igjen/#findComment-141676
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...