Gå til innhold

Økt sexlyst ?

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg er ei egentlig ganske normal jente på snart 30. Har samboer og et greit forhold.

Eneste som er problemet, er at jeg til tider ikke har så veldig stor sexlyst, og jeg lurer nå på om det er noen måte jeg kan øke denne på.

Liker variasjon innen sexlivet - noe vi også har, men, nå om dagen har jeg liten lyst.

Jeg vil gjerne ha mer lyst, for sex er jo godt da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37142-%C3%B8kt-sexlyst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Det er helt vanlig å ha varierende sexlyst i løpet av livet og i perioder. Mitt inntrykk er at noen, spesielt kvinner, har korte perioder de har lettere for å tenne og har hyppigere sex for så å dabbe litt av igjen. Mens menn har en mer jevn produksjon av sæd og derfor kanskje har et mer konstant sexbehov.

Tenningen skjer i hodet. Er du forberedt og bruker litt energi på å tenke på hvor godt det egentlig er når dere har det på det heftigste, er det enklere å komme inn i en god periode igjen.

Om du ønsker hyppigere sex, fordi du synes det er godt når dere har kommet igang - må du også tenke igjennom hva som er ditt tenningsmønster og spille på det. Er det når du er i spesielle situasjoner du tenner – for eksempel når du leser erotisk litteratur – etter en fest – når du har på deg spesielle klesplagg og kjenner deg attraktiv – når du har kjøpt sexleketøy – når du ser en erotisk film, eller hører romantisk musikk. Innfallsvinkelen til tenning kan være så mangt. Få med deg partneren din på din eksperimentering og lag erotiske settinger rundt slike situasjoner. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37142-%C3%B8kt-sexlyst/#findComment-141569
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...