Gå til innhold

Hva med dere?

Anbefalte innlegg

Gjest To på tuppa

jeg og sambo er ikke akkurat støpt i samme formen, og nå er vi igjen på forskjellige planeter. Vi har ett barn sammen, trang økonomi og krevende fulltidsjobber.

Kan dere fortelle litt om hvordan deres forhold fungerer i hht disse spørsmålene som for tiden er roten til våre krangler:

1. Hvor ofte har dere sex, har dere barn og hvor lenge har dere vært sammen?

2. Finnes det nærhet i forholdet foruten om sex, som kos og kiling på rygg, ligge i skje, hånd i hånd?

3. Hvor ofte krangler dere?

4. Hvor ofte snakker dere sammen som "venner over kaffe"

5. Hvem tar initiativ til sex, hvem til kos?

:)) tusen takk, vi trenger flere tanker :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371466-hva-med-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest høsten er fin

''1. Hvor ofte har dere sex, har dere barn og hvor lenge har dere vært sammen?''

Vært sammen i drøye 20 år, har barn. Vi har sex et par ganger mnd... (jeg sliter med lysten)

''2. Finnes det nærhet i forholdet foruten om sex, som kos og kiling på rygg, ligge i skje, hånd i hånd?''

Nei- ingen annen nærhet. Men omsorg i form av å bringe hverandre ulike ting på eget initativ. Forsvare og støtte hverandre dersom det skulle trenges.

''3. Hvor ofte krangler dere?''

Krangle gjør vi kanskje et par ganger året. Men vi kan være smågretne mot hverandre gjerne et par-tre ganger uka- uten at det betyr full krangel.

''4. Hvor ofte snakker dere sammen som "venner over kaffe"''

Vi forteller hverandre småting i det daglige, men sånn skikkelig "venner over kaffe" snakking forekommer et par ganger året. Altfor sjeldent, synes jeg. Også for sjelden ren kosing. begge deler ville vært positivt for min sexlyst.

''5. Hvem tar initiativ til sex, hvem til kos?''

Alltid han som tar initativ- jeg har jo ikke lyst. Jeg vil ha kos, men tar ikke iniativ, for det blir bare mas om sex.

Vi knivet mer de første årene av forholdet, mens vi tilpasset oss til hverandre. Noen "uvaner" (som irriterer den andre) la jeg vekk, og tilsvarende gjorde han. Andre "uvaner" måtte jeg og han bare venne oss til for motpartnen endrer seg ikke. Dvs de tingene man irriterer seg over partneren man ønsker fortstte samboerskapet med, er det to ting å gjøre med: a) snakke om det og se om han skjerper seg eller B) man må sørge for å ikke la det bli problem for seg selv.

Den andre formen for modning av forholdet er forståelsen av at begge også må få ha andre interesser utenom kjernefamilien/partner. Tosomhet- og familieliv er bra, men noen få timer pr uke må hver av oss få "luft" og rom til å gjøre andre ting (kino med kompis, venninneprat osv)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371466-hva-med-dere/#findComment-3247808
Del på andre sider

''1. Hvor ofte har dere sex, har dere barn og hvor lenge har dere vært sammen?''

Vi er riktignok særbo, men jeg svarer allikevel, synes du ikke det er relevant så dropper du det bare. :o) Vi har ikke barn sammen, jeg har to særkullsbarn som nærmer seg undomsalder. Vi har vært sammen i 6,5 år. Vi er snart i midten av 40-årene begge to, om det skulle ha noe å si.

''2. Finnes det nærhet i forholdet foruten om sex, som kos og kiling på rygg, ligge i skje, hånd i hånd?''

På dagtid er det lite med det, men jeg ligger alltid inntil ham en stund før vi sovner om kvelden og jeg nusser og klemmer en del på ham på dagen, han liker det godt, men er ikke like flink til å ta initiativ til å gjøre det selv. Dette gnagde litt på meg i begynnelsen av forholdet, men vi snakket en del om det og har begge godtatt denne forskjellen på oss og nå fungerer det fint. :o)

Vi har ikke kranglet noen gang faktisk, vi er ikke av den kranglete typen noen av oss. Ikke at vi alltid er enige, men vi gidder ikke krangle om bagateller (husk at vi ikke bor sammen og deler ikke økonomi!), tiden vår sammen er alt for verdifull til å kastes bort på slikt tøys synes vi.

Ikke så ofte. :o) Vi snakker jo om det vi føler vi må snakke om og en del småprat ellers, føler ikke at det er noe som ligger og ulmer og burde vært tatt opp.

Begge to tar initiativ til sex, jeg gjør det nok litt oftere enn ham, men stort sett er han med på leken. :o) Til kos er det absolutt mest meg.

Hovedsaken er jo at paret finner en løsning begge parter er fornøyd med, ikke nødvendigvis noe som er etter boka. Lykke til! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371466-hva-med-dere/#findComment-3247809
Del på andre sider

jeg og sambo er ikke akkurat støpt i samme formen, og nå er vi igjen på forskjellige planeter. Vi har ett barn sammen, trang økonomi og krevende fulltidsjobber.

Kan dere fortelle litt om hvordan deres forhold fungerer i hht disse spørsmålene som for tiden er roten til våre krangler:

Tre måneder siden vi hadde sex sist...vi har ikke barn sammen men begge har to fra før...vi har vært sammen i 10 år...

Vi har heldigvis mye kosing uten at det er sex...hadde jeg ikke fått denne nærheten,- så hadde jeg ikke klart å være i forholdet...

Jeg er rett og slett avhengig av nærhet...

Ikke så ofte nå...heldigvis...

Vi snakker ofte sammen...men ikke om alt...

Han tar sjelden initiativ til sex...jeg har sluttet fordi jeg er redd for å bli avvist som jeg har blitt så alt for mange ganger...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371466-hva-med-dere/#findComment-3247821
Del på andre sider

Gjest ikkeakkuratnå

Tja, i perioder hver dag, gjenomsnitt ca. 1-2 ganger i uka. Ingen barn, har vært sammen i ca. 12 år.

Jada, det finnes.

Aldri. Den mest alvorlige "krangelen" vi noen gang har hatt, var om vi skulle ha rød eller blå bil.

Daglig.

Begge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371466-hva-med-dere/#findComment-3247906
Del på andre sider

Tja, i perioder hver dag, gjenomsnitt ca. 1-2 ganger i uka. Ingen barn, har vært sammen i ca. 12 år.

Jada, det finnes.

Aldri. Den mest alvorlige "krangelen" vi noen gang har hatt, var om vi skulle ha rød eller blå bil.

Daglig.

Begge.

Åh det høres ut som dere har det veldig fint! :)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371466-hva-med-dere/#findComment-3247951
Del på andre sider

Annonse

Tre måneder siden vi hadde sex sist...vi har ikke barn sammen men begge har to fra før...vi har vært sammen i 10 år...

Vi har heldigvis mye kosing uten at det er sex...hadde jeg ikke fått denne nærheten,- så hadde jeg ikke klart å være i forholdet...

Jeg er rett og slett avhengig av nærhet...

Ikke så ofte nå...heldigvis...

Vi snakker ofte sammen...men ikke om alt...

Han tar sjelden initiativ til sex...jeg har sluttet fordi jeg er redd for å bli avvist som jeg har blitt så alt for mange ganger...

Tusen takk for svar! Fint å se hvordan andre har det, lett å føle seg veldig alene om problemene innimellom :) Jeg er også dønn avhengi av kos ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371466-hva-med-dere/#findComment-3247952
Del på andre sider

Vi er riktignok særbo, men jeg svarer allikevel, synes du ikke det er relevant så dropper du det bare. :o) Vi har ikke barn sammen, jeg har to særkullsbarn som nærmer seg undomsalder. Vi har vært sammen i 6,5 år. Vi er snart i midten av 40-årene begge to, om det skulle ha noe å si.

På dagtid er det lite med det, men jeg ligger alltid inntil ham en stund før vi sovner om kvelden og jeg nusser og klemmer en del på ham på dagen, han liker det godt, men er ikke like flink til å ta initiativ til å gjøre det selv. Dette gnagde litt på meg i begynnelsen av forholdet, men vi snakket en del om det og har begge godtatt denne forskjellen på oss og nå fungerer det fint. :o)

Vi har ikke kranglet noen gang faktisk, vi er ikke av den kranglete typen noen av oss. Ikke at vi alltid er enige, men vi gidder ikke krangle om bagateller (husk at vi ikke bor sammen og deler ikke økonomi!), tiden vår sammen er alt for verdifull til å kastes bort på slikt tøys synes vi.

Ikke så ofte. :o) Vi snakker jo om det vi føler vi må snakke om og en del småprat ellers, føler ikke at det er noe som ligger og ulmer og burde vært tatt opp.

Begge to tar initiativ til sex, jeg gjør det nok litt oftere enn ham, men stort sett er han med på leken. :o) Til kos er det absolutt mest meg.

Hovedsaken er jo at paret finner en løsning begge parter er fornøyd med, ikke nødvendigvis noe som er etter boka. Lykke til! :o)

Synes absolutt det var relevant. Det setter jo samlivsformen i perspektiv og peker kanskje på hvilke faktoerer (skittentøyskurven f.eks) som er med på å velte lasset.

Høres ut som dere har det veldig fint, hyggelig - og takk for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371466-hva-med-dere/#findComment-3247953
Del på andre sider

Vært sammen i drøye 20 år, har barn. Vi har sex et par ganger mnd... (jeg sliter med lysten)

Nei- ingen annen nærhet. Men omsorg i form av å bringe hverandre ulike ting på eget initativ. Forsvare og støtte hverandre dersom det skulle trenges.

Krangle gjør vi kanskje et par ganger året. Men vi kan være smågretne mot hverandre gjerne et par-tre ganger uka- uten at det betyr full krangel.

Vi forteller hverandre småting i det daglige, men sånn skikkelig "venner over kaffe" snakking forekommer et par ganger året. Altfor sjeldent, synes jeg. Også for sjelden ren kosing. begge deler ville vært positivt for min sexlyst.

Alltid han som tar initativ- jeg har jo ikke lyst. Jeg vil ha kos, men tar ikke iniativ, for det blir bare mas om sex.

Vi knivet mer de første årene av forholdet, mens vi tilpasset oss til hverandre. Noen "uvaner" (som irriterer den andre) la jeg vekk, og tilsvarende gjorde han. Andre "uvaner" måtte jeg og han bare venne oss til for motpartnen endrer seg ikke. Dvs de tingene man irriterer seg over partneren man ønsker fortstte samboerskapet med, er det to ting å gjøre med: a) snakke om det og se om han skjerper seg eller B) man må sørge for å ikke la det bli problem for seg selv.

Den andre formen for modning av forholdet er forståelsen av at begge også må få ha andre interesser utenom kjernefamilien/partner. Tosomhet- og familieliv er bra, men noen få timer pr uke må hver av oss få "luft" og rom til å gjøre andre ting (kino med kompis, venninneprat osv)

Takk for kloke refleksjoner, de tar vi med inn i diskusjonen:)

Det er ikke bare bare å være sex-gud når hverdagslivet stormer, enig med deg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371466-hva-med-dere/#findComment-3247955
Del på andre sider

2-4 ganger i uka. To barn. Vært sammen i fire år +.

Ja, hele tiden. Klem, kyss, sitte i armkroken, sovne sammen, stryke på ryggen osv.

Det går i perioder. Noen ganger flere ganger uka, andre ganger ikke i det hele tatt på en måned eller flere.

Vi snakker mest fra hver vår data eller i sofaen, rundt middagsbordet, på gåtur.

Stort sett han, til begge deler.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371466-hva-med-dere/#findComment-3247957
Del på andre sider

Gjest Monicaen

Vi har sex ca 2 ganger per uke. Intill for en 3-4 år siden hadde vi sex minst 4 ganger per uke. Vi har to barn og har vært sammen i 18 år.

Ja, vi har mye kroppskontakt. Klemmer hverandre flere ganger om dagen, ligger ofte tett sammen i sengen (men ikke hver kveld). Vi kan holde hverandre i hånden, har ikke tenkt over hvor ofte. Kanskje ukentlig?

Vi krangler ikke.

Tja. Litt for sjelden. Vi er for mye fanget i hver vår PC eller foran TV-en. Vi småprater jo, men mindre enn før.

Det er nesten alltid han som tar initiativ til sex. Min sexlyst har dalt. Når jeg en sjelden gang kjenner at jeg er kåt, så kaster jeg meg over ham. ;-) Initiativ til kos tar vi begge, han litt mer enn meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371466-hva-med-dere/#findComment-3247965
Del på andre sider

Gjest Niccolina

OK, skal forsøke

1. Hvor ofte har dere sex, har dere barn og hvor lenge har dere vært sammen?

Det varierer. men vi lider ingen nød, tallet er ikke viktig men at man er fornøyd med slik det er.

2. Finnes det nærhet i forholdet foruten om sex, som kos og kiling på rygg, ligge i skje, hånd i hånd?

Ja, vi gir hverandre kyss og kos hver dag. Sier vi er glad i hverandre.

3. Hvor ofte krangler dere?

Vi krangler sjelden sånn ordentlig. Da er det i så fall meg det renner over hos, pga sokker, truser og rot overalt. Ganske klisjé, altså. Vi er privilegerte med grei økonomi og sånn, så vi slipper å krangle om penger. Vi er begge like fornuftige på sånt.

4. Hvor ofte snakker dere sammen som "venner over kaffe"

Ikke så ofte, siden vi har barn og jobber. Men i helgene er det deilig å spise frokost og lese avis sammen på kjøkkenet mens ungene leker for seg selv. Det prøver vi å få til hver helg.

5. Hvem tar initiativ til sex, hvem til kos?

Begge.

:)) tusen takk, vi trenger flere tanker :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371466-hva-med-dere/#findComment-3247974
Del på andre sider

Annonse

Vi er rundt 40 år, og har vært sammen i 20 år. Har tre barn på barneskolen, jobber fullt begge to. Vi har sex 1-3 ganger i uka, tenker jeg.

Ja, vi gir hverandre klemmer, og "tullekysser", og kan ligge inntil hverandre når vi skal sove bare for nærhet. Jeg liker å leie ham når vi er ute, men han synes det er flaut. Vi liker begge to å bli kilt på ryggen, men ingen av oss er utholdende, så det er sånn maks ett minutt om gangen... ;-)

Uff, vi har vel alltid vært litt hissige, og småkranglete. Noen ganger når vi er slitne kan det skje flere ganger i uka med smågneldring, andre ganger kan det gå lang tid mellom. Store alvorlige krangler har vi veldig sjelden. Vi er begge av typen som ikke vil bite ting i oss/brenne inne med ting, så vi får det som regel raskt ut og frem, og blir ferdige med det.

I hverdagen blir det ikke så ofte, vi sitter ofte med hver vår pc om kvelden og enten jobber eller surfer. Prater av og til litt etter middagen - og så når vi skal legge oss. I helgene prøver vi å ta det igjen, og sitte lenge med frokosten, prate om uka som har vært og den som skal komme, diskutere ting fra avisen osv. LIker å gå tur sammen, og da prater vi jo.

Han tar oftest initiativ til sex, men jeg gjør det jo jeg og. LIkt fordelt med initiativ til kos.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371466-hva-med-dere/#findComment-3248110
Del på andre sider

Vi har vært sammen i 16 år, har to barn på 11 og 8 og har sex ca 3-4 ganger i uka, av og til mer og av og til litt mindre.

'' 2. Finnes det nærhet i forholdet foruten om sex, som kos og kiling på rygg, ligge i skje, hånd i hånd?''

Jeg liker ikke denne typen kos og har lite behov. Gubben litt mer kosete, men stort sett fører kos til sex.

'' 3. Hvor ofte krangler dere?''

Vi krangler ikke ofte, men er VELDIG ofte uenige, om alt fra bruk av tid på en selv, barneoppdragelse eller kjøp av nye ting til huset. Det er knapt en gang vi kan være enige om noe uten en liten runde og en gyllen middelvei.

Aldri, vi har aldri hatt denne type samtale i forholdet, et stort savn for min del mens han ikke ser ut til å ha behovet.

Begge, sexen er limet i forholdet vårt og det enste som fungerer tilnærmet opptimalt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371466-hva-med-dere/#findComment-3249723
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...