Gå til innhold

Lett forhøyet blodtrykk

Anbefalte innlegg

Gjest onomato

Hei! Jeg er ei jente på 30 år som har fått påvist lett forhøyet blodtrykk. Jeg trener, spiser sunt, er ikke overvektig, men stresser en god del. Blodtrykket mitt stiger når jeg er på legekontoret, jeg får fort angst for at jeg skal bli syk. Har gått lenge og tenkt på at jeg har høyt blodtrykk og er redd for hva det gjør med kroppen. Jeg har gått med 24 timers blodtrykksmåling og trykket er helt i grenseland. 135-140/80-95. Siden jeg lever sunt osv, ville legen sette meg på CENTYL MITE MED KALIUMKLORID 1,25 mg x 1. Jeg har i en ukes tid (Før jeg ble satt på centyl) tatt helsekost tabletter for å forebygge høyt blodtrykk: jeg har tatt hvitløkstabletter, bio biloba og magnesium. Det jeg lurer på er om jeg kan fortsette og ta disse helsekost tablettene samtidig som jeg tar centyl mite? Siste spørsmålet er: Kan blodtrykket bli forhøyet ved angst?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371508-lett-forh%C3%B8yet-blodtrykk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Vanligvis vil man forsøke livsstilsråd før tabletter med et blodtrykk som er så nær normalt som ditt. Din lege har nok regnet med at du allerede lever så sunt at det er lite å hente på å legge om livsstilen. Det er viktig å unngå salt og salt mat og dessuten lakris som er kjent for å øke blodtrykket. Mørk sjokolade (minst 70 % kakao) er bra for blodtrykket. Hvitløk og magnesium er også gunstig, men du kan kanskje ta en pause med Bio biloba for å se om det hjelper. Du kan også vurdere et kurs i stressmestring, for eksempel "Mindfulness eller oppmerksomhetstrening".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...