rosi1365379983 Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Kjære Dr. Mette Moen Jeg er nå en meget forvirret og bekymret kvinne på knapt 31 år. Jeg har på kort tid hatt en spontanabort og 3 missed abortion. Har også vært til utredning uten at noe "galt" ble påvist. Etter 3. abort endret bløningsmønsteret mitt seg betraktelig: Fra meget store blødninger i 7 dager til meget sparsommelige blødninger i 2-3 dager. I tillegg har syklusene mine begynt å variere fra 28 til 32 dager, mot 28 og 29 dager tidligere. I denne og forrige syklus fikk jeg etter eget ønske målt progesteronnivået mitt (for noen måneder siden ble progesteronnivået mitt målt til over 40 på dag 23): I forrige syklus var det 23 på dag 18, og blødningene startet på dag 28. I denne syklusen var det 20 på dag 20 og 4,2 på dag 26. Jeg er nå på dag 35 i syklusen, og fikk først i dag litt brunaktig utflod. (I går tok jeg en graviditetstest for sikkerhets skyld, men den var som forventet: negativ). 1: Hva i all verden betyr dette? Har jeg ikke hatt eggløsning denne syklusen? 2: Hva kan årsaken være til at jeg ikke har et høyere progesteronnivå? Kan jeg være kommet i overgangsalderen allerede?? 3: Når kan jeg regne med at min neste syklus starter? 4: Vil du anbefale meg å starte med et eggløsningsstimulerende middel? Hva vil du i så fall anbefale? Vil et slikt preparat kunne rote det hele til enda mer (hvis det er mulig da)? Dette ble kanskje litt mange spørsmål, men jeg blir veldig takknemlig hvis du tar deg tid til å svare på dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37165-eggl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosi1365379983 Skrevet 18. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2001 Kan nevne at jeg fikk en vanlig mensturasjon i morges, på dag 36. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37165-eggl%C3%B8sning/#findComment-141721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 1: Hva i all verden betyr dette? Har jeg ikke hatt eggløsning denne syklusen? Med en verdi på 20 har du med stor sannsynlighet hatt eggløsning. Iblant kan det dannes for lite progesteron, derfor den lave verdi ved dag 26. Det brunaktige utflod kan være start av en menstruasjon 2: Hva kan årsaken være til at jeg ikke har et høyere progesteronnivå? Kan jeg være kommet i overgangsalderen allerede?? Du opplyser ikke din alder. Med progesteron i det nivå og eggløsning vil det være rart om du gikk rett i klimakteriet. 3: Når kan jeg regne med at min neste syklus starter? Det er ikke mulig å si noe om 4: Vil du anbefale meg å starte med et eggløsningsstimulerende middel? Hva vil du i så fall anbefale? Vil et slikt preparat kunne rote det hele til enda mer (hvis det er mulig da)? Det vil være rimelig å få tatt en hormonstatus og vurdere eggløsning med pergotime, men igjen mye avhenger av din alder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37165-eggl%C3%B8sning/#findComment-141876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bambini Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 hei rosi Leste innlegget du hadde i fjor 2001 og lurte på om du har fått gjort noe med dette problemet. Jeg har det akkurat på samme måte. Med sykluser på 28-38 dager, kortere blødningsfrekvens og brunaktig utflod i 4-5 dager før mens start. Jeg har fått påvist for lavt progesteron av legen min, men de tablettene jeg fikk gjorde det bare verre. Jeg blødde mer og mensenkom mer i utakt. Vurderer nå alternativ behandling som akupunktur for å få hormonene i mer balanse. Vet ikke om det virker. Hadde vært interessant og hørt hva du har kommet fram til selv om det nesten er ett år siden du la inn dette innlegget! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37165-eggl%C3%B8sning/#findComment-159511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.