Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en kvinne på 36 år som har lungebetennelse (mykoplasma) og har derfor et par dager gått på Ery-Max (250g). For en tid siden sluttet jeg med prevensjon, vi prøver å få flere barn. Hadde samleie på eggeløsningsdag i går, så nå er vi spente (har tidligere hatt full klaff). Kan det i være farlig å gå på antibiotikaen dersom jeg skulle være gravid? Det står i pakningsvedlegget at det er sannsynlig at fosteret kan påvirkes ved graviditet....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371802-antibiotika-farlig-ved-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

I mange år har det vært brukt erytromycin (Ery-Max etc) hos gravide, men nå er det publisert en studie som reiser mistanke om øket forekomst av hjertemisdannelse ved bruk i første del av svangerskapet. At du har tatt det ved eggløsning tror jeg ikke kan påvirke fosteret. Lykke til med å forsøke å bli gravid. Du bruker folat?

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...