Pirili Skrevet 2. november 2011 Skrevet 2. november 2011 Hei! Jeg er en kvinne på 36 år som har lungebetennelse (mykoplasma) og har derfor et par dager gått på Ery-Max (250g). For en tid siden sluttet jeg med prevensjon, vi prøver å få flere barn. Hadde samleie på eggeløsningsdag i går, så nå er vi spente (har tidligere hatt full klaff). Kan det i være farlig å gå på antibiotikaen dersom jeg skulle være gravid? Det står i pakningsvedlegget at det er sannsynlig at fosteret kan påvirkes ved graviditet.... 0 Siter
frosken Skrevet 2. november 2011 Skrevet 2. november 2011 I følge felleskatalogen skal ikke Erymax brukes av kvinner som planlegger å bli gravide eller er tidlig i graviditet. Se www.felleskatalogen.no og søk på erymax. 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 4. november 2011 Skrevet 4. november 2011 I mange år har det vært brukt erytromycin (Ery-Max etc) hos gravide, men nå er det publisert en studie som reiser mistanke om øket forekomst av hjertemisdannelse ved bruk i første del av svangerskapet. At du har tatt det ved eggløsning tror jeg ikke kan påvirke fosteret. Lykke til med å forsøke å bli gravid. Du bruker folat? Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.