Gå til innhold

Herpes2 i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Gjest Spørsmålstiller

For tre til fire år siden ble jeg smittet av Herpes2, postivit testet. Jeg har utbrudd ca månedlig i forbindelse med menstruasjon. Det begynner med en stor blemme i hårkanten, og jeg er usikker om det blir flere blemmer da jeg ofte får mer kløe enn svie men vet ikke om det er sopp. Det som også er spesielt er at jeg har også hatt et utbrudd på finger en gang, det ble også testet som herpes2. Jeg har i tillegg noen små hvite flekker muligens blemmer på munnen i leppekrokene. Men legen mente at dette muligens var kjertler, og at det ikke det så ut som Herpes. Hvordan er det i forhold til graviditet i Herpes2?Kan det være slik at noen har mer herpes vandrende i kroppen enn andre? Kan man da smitte barnet sitt under graviditeten? Jeg har lest at noen ganger kan barnet faktisk bli smittet i mors liv, ca 5 %? Hvordan unngå å smitte barnet etter at det er født. Man kan jo klø seg i søvne og bli vekket av et barn som gråter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371825-herpes2-i-svangerskapet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...