Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan overvinne sorgen?

Lang story så kort som mulig.

Jeg og min nåværende eks hadde et turbulent forhold gjennom 2 1/2 år, hun slet med sjalusi og jeg slet med avvisning. Men det var mye følelser inni bildet.

Jeg har slitt med avvisning hele mitt liv, men ikke vært obs på det.

Vi hadde et brudd i slutten av August, tiden fra da til nå har jeg snakket med psykolog om mitt avvisningsproblem, følte jeg fikk god hjelp og jeg skjønner hvordan det har påvirket meg og forholdet.

Når jeg følte meg klar til å prate med henne(eks) om problemene mine og fortelle henne at jeg nå skjønner det og hvordan det har påvirket så får jeg vite at hun har gått videre og funnet en annen. Og jeg synker rett i grava. Det er helt uvirkelig.

Jeg skjønner at det finnes mange jenter og ta av. Men for meg er det kun henne. Nå som hun har funnet en annen så føler jeg meg bare fortapt. Livsgnisten forsvinner mer og mer(3 uker siden jeg fant ut) og jeg fjerner meg mer og mer fra samfunnet. Orker ikke gå på jobb, orker ikke trene, orker ingenting, har ikke lyst til å være våken, når jeg våkner tenker jeg å henne, jeg drømmer om henne når jeg sover. Det ødelegger meg helt. Selvmordtankene kommer hyppigere og hyppigere.

Joda, jeg har familie og venner og jeg snakker med de, men det hjelper kun der og da. Jeg kan ikke leve bare for deres skyld.

Så jeg lurer på hva jeg skal gjøre? Skal det ikke bli bedre med tiden og ikke verre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371974-sorgen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det var det jeg prøvde å si.

Hvis du har innsett dette, så er det ikke så mye mer å gjøre. Fortsett i behandling, vær ærlig med fastlege og psykiater/psykolog, følg opplegget og ta til deg gode råd.

Spis sunt, gå en tur i høyt tempo i dagslys hver eneste dag, stå opp og legg deg til faste tider. Om du får medisiner, så må du ta disse som avtalt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371974-sorgen/#findComment-3254117
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...