Gå til innhold

Spontan abort

Anbefalte innlegg

Gjest byfjsåpjfå

Heisann, Jeg er ei jente på 28 år og er gravid 7+3 idag. Fra før har jeg ei lita jenta på 2 år :-) Hun ble til ved hjelp av pergotime. Jeg ble gravid igjen da hun var 13 mnd gammel uten bruk av pergo. Men dette endte i en MA i slutten av uke 7, oppdaget i uke 11. Gikk igjennom en utskrapning. Jeg lyktes ikke å bli gravid igjen på egenhånd og startet opp med pergo i høst. Har nå termin likt som forrige gang det endte med en MA.På første forsøk satt spiren, det gikk også på første forsøk da jeg ble gravid med min datter. Eller for å være helt korrekt ble jeg ikke gravid den mnd jeg brukte pergo, men mnd etter.. Det skjedde begge gangene.. Nå sitter jeg her da i uke 7 igjen, men denne gangen begynte jeg å få endel tynne blodstriper på toalettpapiret på lørdag. Det var helt likt på søndag, og idag blør jeg mere. Mengeden varierer litt, men er mindre enn en mensblødning. Har ingen spesielle i mage eller rygg, men litt ømt og ubehag er det på begge steder. Ingen klumper er kommet, bare blod og slim. Jeg sjekket livmortappen, og den har åpnet seg litt kjennes det ut som. Så nå venter jeg bare på å få dette overstått. Hvor lang tid pleier det å ta før selve aborten skjer? Må det komme klumper og smerter, eller kan den bare blø ut???og hvor lenge varer den?? Så lurer jeg på en ting til. Når dette er overstått, når kan jeg begynne med pergo igjen? Jeg har veldig sjelden mens (max 4 ganger i året), veldig lange sykluser med andre ord og har nok ingen eggløsning på egenhånd, veldig sjeldent i såfall. Så hvor lenge må jeg vente før vi prøver igjen med pergotime?? Må jeg vente på neste mens kan det fort ta 3 til4 mnd før den kommer :-( Etter MA`en valgte vi å vente en stund før vi prøvde, men denne gangen vil vi prøve så raskt som mulig. Vi ser på neste forsøk som siste forsøk, tror ikke vi orker så mange negative tester til eller enda flere aborter, og velger da heller å bli fosterforeldre om siste gangen skal gå feil vei også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371991-spontan-abort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...