Gjest separert og klar for livet Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Jeg har tre barn, på mellomtrinnet i barneskolen. Fire mnd siden det ble brudd mellom meg og eksmannen min, jeg flyttet ut. Har ikke vært noe kjæresteforhold mellom oss på over to år da jeg flyttet. Likevel er han noe bitter, antakeligvis grunnet at det er et nederlag at forholdet ikke fungerte. Samarbeidet om ungene har gått veldig greit hittil, men jeg velger mine uttalelser med omhu (har alltid vært slik) han er noe svart/hvit i måten å se verden på generelt. Jeg har nettopp, for to uker siden truffet en meget hyggelig mann, og følelsene mellom oss så langt er gjensidig. Her kommer problemet, skal jeg fortelle eksen min om dette slik at han ikke får høre det på bygda? Hvis vi skal bli bedre kjent må jeg jo nødvendigvis treffe han, og det blir fort lagt merke til på små steder.. Vi har ikke innledet et forhold enda, men snakker litt fremover og koser oss med slik ting er idag. Er 4 mnd for kort tid for å innlede et nytt forhold i "alle andres øyne" hva vil "folk si". Hadde jeg ikke hatt unger ville jeg ikke tenkt så mye over det, men slik det er nå kan jo i prinsippet et nytt forhold for meg bety mobbing på skolen, rykter, lite samarbeidsvillig eksmann osv.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372018-trenger-gode-r%C3%A5d-og-synspunkter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Fire mnd er for tidlig for barna. Ikke bland dem inn i noe før det har gått lenger tid. Hvor lang tid er det ingen fasit på, men det kan i forhold til innlegget ditt se ut som et år er greit, i det minste. Fortell exn dersom det blir slik at barna får greie på det og forteller videre. Du trenger ikke gå i detalj. Bare si at du har truffet noen og dater litt. Hvis ikke ville jeg i alle fall tiet en stund.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372018-trenger-gode-r%C3%A5d-og-synspunkter/#findComment-3254645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Hva andre måtte mene, er ikke så nøye, Men for ungene er det for tidlig. Kan dere være litt diskrete i starten ( før dere vet hvordan det går) , så kan du kanskje vente med å informere exen om at du treffer noen. Sier du noe til barna, bruk ordet venn. Er det sannsynlig at det raskt kommer på bygda, ville jeg sagt litt til exen. Kan jo vise såpass respekt at han slipper å høre det på bygda eller fra ungene. Alt avhenger selvsagt av hvordan du tror han vil reagere. Ellers må du kose deg og nyte forelskelsen :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372018-trenger-gode-r%C3%A5d-og-synspunkter/#findComment-3254653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest separert og klar for livet Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Hva andre måtte mene, er ikke så nøye, Men for ungene er det for tidlig. Kan dere være litt diskrete i starten ( før dere vet hvordan det går) , så kan du kanskje vente med å informere exen om at du treffer noen. Sier du noe til barna, bruk ordet venn. Er det sannsynlig at det raskt kommer på bygda, ville jeg sagt litt til exen. Kan jo vise såpass respekt at han slipper å høre det på bygda eller fra ungene. Alt avhenger selvsagt av hvordan du tror han vil reagere. Ellers må du kose deg og nyte forelskelsen :-) Takk for svar. Jeg har ikke tenkt å ha et fullt ut offentlig forhold enda nei. Men er vel litt der at det hadde vært koselig å kunne møtes uten at det var ulovlig...Kjenner veldig på at det ikke er ok at jeg har kaffebesøk av han engang.. Har heller ikke tenkt at det er noe ungene skal forholde seg til på lenge enda... Men om det blir noe ut av dette tviler jeg veldig på at jeg kan holde tett i ett år, dvs jeg tror det er umulig siden stedet jeg bor på er så lite.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372018-trenger-gode-r%C3%A5d-og-synspunkter/#findComment-3254664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest separert og klar for livet Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Fire mnd er for tidlig for barna. Ikke bland dem inn i noe før det har gått lenger tid. Hvor lang tid er det ingen fasit på, men det kan i forhold til innlegget ditt se ut som et år er greit, i det minste. Fortell exn dersom det blir slik at barna får greie på det og forteller videre. Du trenger ikke gå i detalj. Bare si at du har truffet noen og dater litt. Hvis ikke ville jeg i alle fall tiet en stund.. Takk for svar. Jeg har ikke tenkt å ha et fullt ut offentlig forhold enda nei. Men er vel litt der at det hadde vært koselig å kunne møtes uten at det var ulovlig...Kjenner veldig på at det ikke er ok at jeg har kaffebesøk av han engang.. Har heller ikke tenkt at det er noe ungene skal forholde seg til på lenge enda... Men om det blir noe ut av dette tviler jeg veldig på at jeg kan holde tett i ett år, dvs jeg tror det er umulig siden stedet jeg bor på er så lite.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372018-trenger-gode-r%C3%A5d-og-synspunkter/#findComment-3254665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Takk for svar. Jeg har ikke tenkt å ha et fullt ut offentlig forhold enda nei. Men er vel litt der at det hadde vært koselig å kunne møtes uten at det var ulovlig...Kjenner veldig på at det ikke er ok at jeg har kaffebesøk av han engang.. Har heller ikke tenkt at det er noe ungene skal forholde seg til på lenge enda... Men om det blir noe ut av dette tviler jeg veldig på at jeg kan holde tett i ett år, dvs jeg tror det er umulig siden stedet jeg bor på er så lite.. Å holde tett et år, trenger du nok ikke. Men det er et langt steg fra: Mamma har en venn, til å involvere ungene. Og det kan godt ta et år. Kaffebesøk og "tilfeldige" treff ute sier ingen om hvor alvorlig det er, og du har rett på å ha venner :-) Jeg er også nyseparert, men jeg kjenner at jeg er glad for at jeg ikke har møtt noen enda :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372018-trenger-gode-r%C3%A5d-og-synspunkter/#findComment-3254791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.