Vinterdugg Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Så er vi her igjen da.. årets dilemma i forhold til adventskalender Har ei på 13, som jeg ikke vet hva jeg skal finne på til.. hun har før fått både penger, sminke etc.. Lurer på om jeg skal gå for penger igjen i år, samt litt aktiviteter/gjøremål.. (vaske til jul, pynte til jul, bake.. osv) Noen som har noe bedre?? Tips mottas!! -Har også en 8-åring, som vil ha kombinert penger og pakker, sier hun.. Tips her også Går litt tom av og til.. (julekrybbe har de begge to..) Begge er jenter 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Jentungen (11 i år) er null problemer når det gjelder kalender - hun elsker alt av hårdingser, små såpeflasker, småfigurer og alt mulig smådill - lypsyler og sånt også. Jeg kunne glatt mekket 100 pakker til henne tror jeg. Guttungen på 13 derimot... *sukk* Der er jeg totalt blank. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to-barns-mamman Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Samme alder her, og eldstemann ønsker seg 20 kroner hver dag, for hun sparer til speilreflekskamera (noe hun får til jul, uten å vite noe om det) Hun kom med følgende kommentar her forrige dagen, "du skjønner mamma, jeg har levd så lenge at jeg har alt jeg trenger nå jeg " Yngstemann elsker å scrappe, så der går det i ark, stempler, klistremerker osv. Også det sedvanlige spenner, strikk, såpe, og småting de trenger :-) Lykke til, jeg elsker dette med pakkekalendere, koselig å stulle og stelle :-) Hilsen en som elsker julen :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Hvis du får 13-åringen til å godta "vaske til jul" som kalendergave, er jeg dypt imponert. Forslag ellers: Kinogavekort, skrapelodd og kule reflekser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Jentungen (11 i år) er null problemer når det gjelder kalender - hun elsker alt av hårdingser, små såpeflasker, småfigurer og alt mulig smådill - lypsyler og sånt også. Jeg kunne glatt mekket 100 pakker til henne tror jeg. Guttungen på 13 derimot... *sukk* Der er jeg totalt blank. Ja, jenter er det jo en million ting å finne på, men gutter i 9-13 års alderen...? Jeg er nesten helt blank: Heldigvis syns de det er helt greit å åpne hver sin dag. Dvs 8 pakker på hver. Da er det enklere og gavene kan være LITT dyrere :-) Men har du noen glupe ideer, spesielt til en "voksen" 13/14 åring, så skrik ut! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterdugg Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Hvis du får 13-åringen til å godta "vaske til jul" som kalendergave, er jeg dypt imponert. Forslag ellers: Kinogavekort, skrapelodd og kule reflekser. Begge mine godtar det Har hatt det i kalender før. Vi gjør jo dette sammen, på rommene, for så å pynte.. Tror ikke de tar skade av litt praktiske gjøremål frem mot jul.. Det er jo slik hverdagen kommer til å bli, så litt deltakelse synes jeg er greit -så koser vi oss heller litt når det er gort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mener jeg Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Kalender skal jo være litt koselig da. Synes ikke noe om å gi gjøremål i kalendergave. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Begge mine godtar det Har hatt det i kalender før. Vi gjør jo dette sammen, på rommene, for så å pynte.. Tror ikke de tar skade av litt praktiske gjøremål frem mot jul.. Det er jo slik hverdagen kommer til å bli, så litt deltakelse synes jeg er greit -så koser vi oss heller litt når det er gort. Jeg mente på ingen måte at de tar skade eller at de ikke bør delta. Var bare imponert over at den "gaven" går hjem også når de er så store. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterdugg Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Kalender skal jo være litt koselig da. Synes ikke noe om å gi gjøremål i kalendergave. Jeg ser den... Kjenner søsken som åpner annenhver dag også.. -Rommene sine må de ta uansett, men med hjelp av mor, julemusikk, og kos etterpå, når de får aktiviteten i kalenderen Tror de husker slike ting bedre enn en tyggispakke når de blir eldre;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Hvis du får 13-åringen til å godta "vaske til jul" som kalendergave, er jeg dypt imponert. Forslag ellers: Kinogavekort, skrapelodd og kule reflekser. Gjøremål som å rydde/vaske hadde ikke falt i god jord som kalendergave her i huset! Hadde ikke hjulpet om dette var et gjøremål vi gjør sammen.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 ''Lurer på om jeg skal gå for penger igjen i år, samt litt aktiviteter/gjøremål.. (vaske til jul, pynte til jul, bake.. osv)'' Hyggelige aktiviteter - ja! Gjøremål i form av plikter - nei! ... når det gjelder julekalender. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Hva med å tenke litt over ting hun faktisk trenger? Hudkrem, tannbørste, sokker, belte, u name it.. I kombinasjon med ting hun har lyst på, selvsagt! lipgloss, sminkefjerner, stylingprodukter, tekniske duppeditter, cd, et blad, gavekort kino, bakedag, hobbyting... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterdugg Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 ''Lurer på om jeg skal gå for penger igjen i år, samt litt aktiviteter/gjøremål.. (vaske til jul, pynte til jul, bake.. osv)'' Hyggelige aktiviteter - ja! Gjøremål i form av plikter - nei! ... når det gjelder julekalender. 13-åringen synes det er mer gøy vaske/pynte rommet sitt enn å bake.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Jeg innbiller meg at det er lettere å finne småting/dilldall til jenter enn ttil gutter! Men i fjor hadde vi 13-åring, og det var vel de 10-kroners skrapeloddene som slo best an... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.