Gå til innhold

Kalendergaver - 13-åring

Vinterdugg

Anbefalte innlegg

Så er vi her igjen da.. årets dilemma i forhold til adventskalender :)

Har ei på 13, som jeg ikke vet hva jeg skal finne på til.. hun har før fått både penger, sminke etc..

Lurer på om jeg skal gå for penger igjen i år, samt litt aktiviteter/gjøremål.. (vaske til jul, pynte til jul, bake.. osv)

Noen som har noe bedre?? :)

Tips mottas!!

-Har også en 8-åring, som vil ha kombinert penger og pakker, sier hun.. Tips her også :)

Går litt tom av og til..

(julekrybbe har de begge to..)

Begge er jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jentungen (11 i år) er null problemer når det gjelder kalender - hun elsker alt av hårdingser, små såpeflasker, småfigurer og alt mulig smådill - lypsyler og sånt også. Jeg kunne glatt mekket 100 pakker til henne tror jeg.

Guttungen på 13 derimot... *sukk* Der er jeg totalt blank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

to-barns-mamman

Samme alder her, og eldstemann ønsker seg 20 kroner hver dag, for hun sparer til speilreflekskamera (noe hun får til jul, uten å vite noe om det) Hun kom med følgende kommentar her forrige dagen, "du skjønner mamma, jeg har levd så lenge at jeg har alt jeg trenger nå jeg "

Yngstemann elsker å scrappe, så der går det i ark, stempler, klistremerker osv. Også det sedvanlige spenner, strikk, såpe, og småting de trenger :-)

Lykke til, jeg elsker dette med pakkekalendere, koselig å stulle og stelle :-)

Hilsen en som elsker julen :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får 13-åringen til å godta "vaske til jul" som kalendergave, er jeg dypt imponert.

Forslag ellers: Kinogavekort, skrapelodd og kule reflekser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentungen (11 i år) er null problemer når det gjelder kalender - hun elsker alt av hårdingser, små såpeflasker, småfigurer og alt mulig smådill - lypsyler og sånt også. Jeg kunne glatt mekket 100 pakker til henne tror jeg.

Guttungen på 13 derimot... *sukk* Der er jeg totalt blank.

Ja, jenter er det jo en million ting å finne på, men gutter i 9-13 års alderen...? Jeg er nesten helt blank: Heldigvis syns de det er helt greit å åpne hver sin dag. Dvs 8 pakker på hver. Da er det enklere og gavene kan være LITT dyrere :-)

Men har du noen glupe ideer, spesielt til en "voksen" 13/14 åring, så skrik ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får 13-åringen til å godta "vaske til jul" som kalendergave, er jeg dypt imponert.

Begge mine godtar det :) Har hatt det i kalender før. Vi gjør jo dette sammen, på rommene, for så å pynte..

Tror ikke de tar skade av litt praktiske gjøremål frem mot jul.. Det er jo slik hverdagen kommer til å bli, så litt deltakelse synes jeg er greit :) -så koser vi oss heller litt når det er gort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge mine godtar det :) Har hatt det i kalender før. Vi gjør jo dette sammen, på rommene, for så å pynte..

Tror ikke de tar skade av litt praktiske gjøremål frem mot jul.. Det er jo slik hverdagen kommer til å bli, så litt deltakelse synes jeg er greit :) -så koser vi oss heller litt når det er gort.

Jeg mente på ingen måte at de tar skade eller at de ikke bør delta. Var bare imponert over at den "gaven" går hjem også når de er så store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalender skal jo være litt koselig da. Synes ikke noe om å gi gjøremål i kalendergave.

:) Jeg ser den... Kjenner søsken som åpner annenhver dag også..

-Rommene sine må de ta uansett, men med hjelp av mor, julemusikk, og kos etterpå, når de får aktiviteten i kalenderen :)

Tror de husker slike ting bedre enn en tyggispakke når de blir eldre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjøremål som å rydde/vaske hadde ikke falt i god jord som kalendergave her i huset! Hadde ikke hjulpet om dette var et gjøremål vi gjør sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Lurer på om jeg skal gå for penger igjen i år, samt litt aktiviteter/gjøremål.. (vaske til jul, pynte til jul, bake.. osv)''

Hyggelige aktiviteter - ja!

Gjøremål i form av plikter - nei!

... når det gjelder julekalender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å tenke litt over ting hun faktisk trenger?

Hudkrem, tannbørste, sokker, belte, u name it..

I kombinasjon med ting hun har lyst på, selvsagt!

lipgloss, sminkefjerner, stylingprodukter, tekniske duppeditter, cd, et blad, gavekort kino, bakedag, hobbyting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Lurer på om jeg skal gå for penger igjen i år, samt litt aktiviteter/gjøremål.. (vaske til jul, pynte til jul, bake.. osv)''

Hyggelige aktiviteter - ja!

Gjøremål i form av plikter - nei!

... når det gjelder julekalender.

13-åringen synes det er mer gøy vaske/pynte rommet sitt enn å bake.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg innbiller meg at det er lettere å finne småting/dilldall til jenter enn ttil gutter!

Men i fjor hadde vi 13-åring, og det var vel de 10-kroners skrapeloddene som slo best an...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...