Gå til innhold

Lønnstilskudd på toppen av lønn?

Anbefalte innlegg

Gjest Gode forslag?

Jeg skal snart gå over fra 50% AAP til 50% lønn. Har forøvrig 50% uføretrygd.

Mye tyder på at jeg får en lavere lønn enn min trygd nå er på AAP.

Dette nevnte jeg for psykologen min i dag. Hun sa imidlertid at en kan søke om lønnstilskudd for å få mere lønn utbetalt.

Dette høres for godt ut til å være sant!

Vet dere hvordan dette egentlig er? Finnes det en slik mulighet?

På forhånd takk for gode forslag :o)

Fortsetter under...

Er usikker på hvordan det blir i ditt tilfelle - men husk at lønnstilskudd er tidsbegrenset. selv fikk jeg det i et halvt år. Mener å ha lest man kan få det i opptil 2 år.

Beklager. 3 mnd fikk jeg det. Og det er slik at NAV betaler opptil halvparten av lønna di.

Lønnstilskudd er beregnet til å få folk ut i ordinært arbeid. Og da er målet at du blir ansatt. Nå vet jeg dog ikke om dette er et krav NAV setter. Men uansett tror jeg din psykolog har misforstått litt uten at jeg tør påstår det.

Gjest Gode forslag?

Er usikker på hvordan det blir i ditt tilfelle - men husk at lønnstilskudd er tidsbegrenset. selv fikk jeg det i et halvt år. Mener å ha lest man kan få det i opptil 2 år.

Fikk du da ekstra "lønn"/altså en slags trygdeutbetaling på toppen av den lønnen arbeidsstedet ga deg?

Gjest Gode forslag?

Beklager. 3 mnd fikk jeg det. Og det er slik at NAV betaler opptil halvparten av lønna di.

Lønnstilskudd er beregnet til å få folk ut i ordinært arbeid. Og da er målet at du blir ansatt. Nå vet jeg dog ikke om dette er et krav NAV setter. Men uansett tror jeg din psykolog har misforstått litt uten at jeg tør påstår det.

Ja, jeg er i grunnen redd for at hun har misforstått :o(

Hun sa til og med noe om at det var fastlegen eller psykologen som søkte om dette.

Litt kryptisk det hele...

Annonse

Hun sa til og med noe om at det var fastlegen eller psykologen som søkte om dette.

Tror nok hun misforstår ja, dessverre. lønnstilskudd er altså et tilbud til arbeidsgiver om at NAV betaler halve lønna mot at arbeidstakeren får prøve seg og (forhåpentligvis?) blir ansatt. Det er ikke behandleren som søker om dette, men saksbehandler på NAV, du og arbeidsgiver.

Psykologen din har dessverre misforstått grundig...

Her kan du lese mer:

http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidsrettede+tiltak/Tidsbegrenset+l%C3%B8nnstilskudd/Tidsbegrenset+l%C3%B8nnstilskudd.897.cms

Lykke til i jobben :)

Gjest Gode forslag?

Psykologen din har dessverre misforstått grundig...

Her kan du lese mer:

http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidsrettede+tiltak/Tidsbegrenset+l%C3%B8nnstilskudd/Tidsbegrenset+l%C3%B8nnstilskudd.897.cms

Lykke til i jobben :)

Tusen takk for oppklarende link! Det var snilt av deg å lose meg inn i Nav-jungelen :o) ...fant så vidt veien ut igjen...!

Tusen takk for oppklarende link! Det var snilt av deg å lose meg inn i Nav-jungelen :o) ...fant så vidt veien ut igjen...!

''Det var snilt av deg å lose meg inn i Nav-jungelen :o) ...fant så vidt veien ut igjen...!''

*Fnis*

Jo, bare hyggelig! NAV-sidene er utrolig informative, men akk så omfattende og kronglete om man ikke tilfeldig havner midt i selvbetjeningsløsningene ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...