Gjest Frisk dame Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Hei. Jeg er en dame i begynnelsen av femtiårene. Trener og er i bra form. Har fam. høyt kolesterol,mye hjertesykdom i familien.Røyker ikke og BMI 25. Har hatt flere episoder med spasme angina som førte til akutt sykehus innleggelse pga fare for infarkt. Har vert behandlet med en rekke hjerte medisiner. Siste årene kun men Cardizem Retard (ingen nye anfall etter jeg fikk den ca 5 år siden) Bruker og Lipitor. Nytt denne høsten er stadig tilbakevendende episoder med smerter og trykk midt i brystet og føles som hjerte er en stor flokk flagrende sommerfugler. Hjerteslagene flagrer og pulsen kjennes svært godt. Kraftige ekstraslag og plutselig høyt trykk. Siste par uker har jeg og en konstant smerte påbryggens venstre side over bh kanten. Jeg har tenkt at nå kommer disse tidligere anfallene tilbake men jeg har ikke tungpust nå. Det er såpass ubehagelig at jeg våkner av det om natten og sovner igjen med en gang det er over. Jeg har en fysisk krevende jobb som jeg trives godt i men har denne høsten vert unormalt sliten etter jobb. Er det noe å bry seg om? Kan det være at jeg er generelt sliten(noe jeg ikke finner årsaken til) som gir disse symptomene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372173-symptomer-fra-hjerteregionen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Jeg synes absolutt du skal ta dine symptomer på alvor og bestille en sjekk hos legen inkludert et EKG, det kan også være aktuelt med et langtids EKG for å kunne registrere rytmeforstyrrelsene. Smerter i brystet skal du ikke ha og det kan være aktuelt å endre på medisinene eller ta ytterligere undersøkelser på sykehus. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372173-symptomer-fra-hjerteregionen/#findComment-3256661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.