Gå til innhold

Urytme på hjerte

Anbefalte innlegg

Gjest lotta 80

Hei! Jeg er en generelt frisk og rask jente på 31 år, som inne i mellom( ca 1 gang per år) får veldige hurtige hjerteslag ved høypuls- trening. Har trent mye hele livet, men er de siste årene jeg har opplevd urytmen. Akkurat som hjertet hopper ut av sin rytme og begynner å dirre. Dette varer i 2, 3 minutter, og siden jeg ikke blir svimmel eller kvalm, har jeg tenkt så mye på det. Nå sist uke opplevde jeg at hjertet gikk fra rask rytme, til mer galoperende under trening, kun i ca 30 sekunder. Ble ikke svimmel nå heller, men synes det var litt ubehagelig. Kan nevne at jeg nettopp har blitt mamma, og det resulterer i lite søvn og mye kaffe! Kanskje det har påvirket forrige ukes urytme? Går ikke på noen medisiner, og har ikke hjertefeil i familien.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372202-urytme-p%C3%A5-hjerte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

At du får dette ca 1 gang pr år burde tilsi at det ikke er noe alvorlig galt. Som du er inne på kan stress og koffein gi slike utslag. Og nå etter fødsel kan du også ha litt forstyrrelser i hormonbalansen som også kan gi slike utslag. Er du engstelig, oppsøk lege og be om et belastnings-EKG.

Stig Bruset - Alt. medisin

De fleste anfall av hurtig puls er helt ufarlige og skyldes at hjertets egen pacemaker i forkammeret løper litt løpsk. Hvis du ikke har uebahg av dette så kan du ta det med ro. Skulle det komme oftere og medfører svimmelhet og slitenhet bør du oppsøke lege for en sjekk. Ofte bruker vi et bærbart ekg apparat som registerer rytmen i et til syv døgn. Kaffe kan noen ganger forvvere tendensen til urolig hjerte, mens magnesium tilskudd kan virke forebyggende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...